مکان های دیدنی پاکستان

در ایم مقاله عالی ترین مکان های دیدنی پاکستان را برای شما آورده ایم. کشور پاکستان یکی از همسایه های شرقی کشور ایران می باشد که دارای جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی خوبی است که در ادامه مهمترین آنها را معرفی کرده ایم.

مکان های دیدنی پاکستان

بنای یادبود پاکستان

یکی از با اهمیت ترین مراکز گردشگری در کشور پاکستان است که در آن انواع و اقسام مجسمه ها و ماکت های شخصیت‌های برجسته، فرهنگ و هنر، اتفاقات با اهمیت تاریخی به سبک های متفاوت برای مردم نمایش داده می شود.

این سازه بر فراز تپه های بلند ساخته شده است و نماد وحدت مردم پاکستان نیز به حساب می آید.

این بنا به صورت گلبرگ و از جنس گرانیت می باشد و در آن بر روی یک تراس باز می گردد که از مرمر می باشد.

چهار گلبرگ اساسی و مهم این سازه ی چهار استان بلوچستان، خیبر پختونخوا، پنجاب و سند را مشخص می کند، در حالی که سه گلبرگ کوچک تر از سه قلمرو گیلگیت-بالتستان، آزاد و کشمیر و منطقه های قبیله ای می باشند.

پلت فرم مرکزی به صورت یک ستاره پنج نقطه ای به وجود آمده است که توسط یک آبرودار احاطه گردیده است.

هلال فلزی اطراف ستاره با سخنان محمد علی جناح و شعر آلما اقبال طراحی گشته شده است.


مکان های دیدنی پاکستان

منار پاکستان

منار پاکستان به عنوان یکی از نمادهای مهم و ملی پاکستان معروف است و طرفداران زیادی در این کشور در میان افراد بومی و محلی و گردشگران دارد. کشور پاکستان تا پیش از سال 1950 دارای استقلال نبود و طبق قطعنامه‌ ای در همایش مسلمانان شبه قاره هند در سال 1950 دارای استقلال شد و در سال 1955 در مکان برگزاری همان همایش، بنایی جهت یادبود استقلال پاکستان به وجود آمد که آن به اسم منار پاکستان مشهور می باشد.

این منار بر روی پایه به طول 6 متر قرار گرفته است و فاصله آن از سطح زمین حدودا 70 متر می باشد.


مکان های دیدنی پاکستان

دامنه کوه

یک مکان بسیار جذاب و دیدنی که بر فراز تپه ای در پاکستان واقع شده است. این تپه حدودا دارای بیست و پنج هزار فوت فاصله از سطح دریا می باشد و با حضور خود در آن جا نمای خیلی زیبایی از پاکستان را خواهید دید و همچنین می توانید از رستوران های واقع در آن جا نیز در هنگام استراحت و لذت بردن از منظره نیز استفاده کنید.

گردشگران خیلی زیادی هنگام سفر خود به کشور پاکستان از این محل دیدن می کنند و خاطرات خوبی را برای خود و هم سفران رقم می زنند.


مکان های دیدنی پاکستان

دره کالاش

این دره در منطقه چیترال کشور پاکستان قرار گرفته است و دارای پیشینه تاریخی بالایی می باشد. مردم در این دره در روستاهای کوچکی  که به سمت تپه های می باشد زندگی می کنند و خانه های خود را تماما” از جنس چوب خشن  می سازند.

یکی از جذابیت هایی که با بازدید از این منطقه می توانید تجربه نمایید فستیوال ها و جشنواره هایی می باشد که همه ساله برگزار می گردد.

مکان های دیدنی پاکستان

لاهور فورت

لاهور فورت قلعه ای مشهور در پاکستان می باشد که دارای مساحتی حدود بیست هکتار می باشد.

در این منطقه بزرگ کاخ‌ های عظیم پادشاهی، کتابخانه، مسجد، خوابگاه، پاسدارخانه و دیوان‌ خاص و عام که زیبایی ویژه ای به آن داده در پاکستان واقع شده است و جزو یکی از مکان های تاریخی پر اهمیت نیز محسوب می شود. گردشگران فراوانی در سفرشان به پاکستان از این قلعه تاریخی جذاب دیدن می کنند.


مکان های دیدنی پاکستان

موزه کاخ محاتا

این بنا به مساحت دوازده هزار متر مربع در سال 1937 به دستور یک تاجر بزرگ در پاکستان بنا شده است و دارای قدمتی تاریخی است و در میان مردم محلی، بومی و همچنین گردشگران است. احمد حسین آقا، یکی از نخستین معماران مسلمان در هند، در بنای یک سبک مجلل با ترکیبی از سنگ زرد و زیبا این کاخ را طراحی نمود و پس از سال ها این قصر و سازه های آن به موزه ای مبدل شد تا تمام مردم قادر باشند از آن جا بازدید نمایند و از زیبایی های آن لذت کافی ببرند.


مکان های دیدنی پاکستان

مزار کوئید

مزار کوئید به عنوان معبد جینا نیز معروف است که مکان با اهمیتی برای کویت عظام  محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان به حساب می آید. آرامگاه خواهر، مادر ملت، فاطمه جینه و لایوکوات علی خان، نخست وزیر، که در سبک مدرنیستی و در سال 1960 طراحی شده بود، نیز در این مکان قرار دارد و قابل ذکر می باشد که این مزار در بین اهالی پاکستان و گردشگران خیلی پر طرفدار می باشد و دارای اهمیت خاص تاریخی است.


مکان های دیدنی پاکستان

مسجد فیصل پاکستان

یکی از بهترین و بزرگ ترین مساجد در تمام دنیا است که سمبل معماری چشم نوازی نیز است این مسجد دارای 4000 متر مربع مساحت و ظرفیت سیصد هزار نفر نمازگذار را دارد.

زیبایی این مسجد این می باشد که بدون گنبد است و گنبد آن به صورت خیمه یا چادر طراحی گشته است و سالن نمازگزاران به صورت مثلث می باشد و چهار مناره حول آن به صورت مدادهای باریک واقع شده اند.

ورودی این مسجد دارای لوسترهای خیلی بزرگی است و دیوارها با موزاییک‌ های جذابی پوشیده شده اند و همین موضوع به زیبایی چشم گیر و معروفیت آن افزوده است. این مسجد همچنین در موقع تاریکی هوا و با نور پردازی های و در هنگام روشن شدن چراغ ها زیبایی خیلی زیادی را به خود اختصاص می دهد.


مکان های دیدنی پاکستان

معدن نمک خورا پاکستان

این معدن در پاکستان بسیار مشهور می باشد و می شود گفت به عنوان یکی از معادن عظیم نمک در جهان شناخته شده می باشد. این معدن دارای صد  کیلومتر مربع مساحت و 20 ورودی معدن است. این معدن همه ساله گردشگران خیلی زیادی را جهت بازدید به پاکستان جذب می کند و دارای معماری و ساختاری خاص و چشم نواز است.

معدن نمک خورا در فاصله 150 کیلومتری از مرکز شهر پاکستان واقع شده است. از این معدن زمان زیادی به عنوان ملک شخصی ماهاراجه ‌های هند استفاده می‌ شده است ولی پس از استقلال پاکستان از هند این معدن به دولت پاکستان واگذار گردیده شد.


مکان های دیدنی پاکستان

موزه لوک ویرزا پاکستان

این موزه میراث فرهنگی پاکستان همچنین به اسم موزه هریتژ نیز معروف است که شامل مجموعه‌ ای از گنجینه‌ ها،  نسخه های خطی و آثار تاریخی مربوط به پاکستان می شود. این موزه در سال 1976 افتتاح گردید و در سال 2000 به عنوان یک موسسه مستقل شناخته شد.

این موزه دارای چند ساختمان و همچنین یک موزه فضای باز می باشد که ظرفیت آن را دارد که تا 3000 بازدید کننده را در خود جای بدهد.


مکان های دیدنی پاکستان

روهتاس فورت

این قلعه در قرن 16 میلادی و در دوران سلطنت شاه شیری میان سال های 1541 تا 1548 بنا گردیده است. این قلعه به عنوان دیوارهای دفاعی عظیم و چندین دروازه قابل توجه که بنا شده اند معروف می باشند.

این سازه در سال 1998 از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است.