راهنمای سفر به آنکارا ترکیه

سفر به آنکارا ممکن است مثل سفر  به استانبول به نظر نرسد، ولی قادر است که به یکی از گزینه‌های تازه برای سفر خارجی در نظر گرفته  شود. آنکارا با ساختمان ‌های بلند و مجلل و مراکز اداری زیاد دارای گردشگری بالایی می باشد. آنکارا دارای آب و هوای مدیترانه ‌ای، محیط سرسبز و دل‌انگیز و مراکز خرید لوکس می باشد و گردشگران را هنگام سفر به ترکیه به سمت خود می کشاند. علاوه بر این، دریافت ویزای امریکا در شهر آنکارا و انجام امور اداری مربوط به آن، انگیزه ای دیگر جهت سفر به این شهر می باشد.

در صورتی که تصمیم دارید به آنکارا سفر کنید، قبل از سفر باید اطلاعاتی درمورد این شهر کسب نمایید. وضعیت آب و هوایی، مکان های دیدنی، حمل و نقل و هزینه سفر به آنکارا شامل این اطلاعات خواهد شد.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

زندگی در آنکارا

آنکارا، پایتخت ترکیه، شهری بسیار مدرن، جذاب و زیبا می باشد. این شهر دیدنی دارا ی حدود 5 میلیون نفر جمعیت می باشد. ترک‌ های آناتولی و کرد ها، قسمت اصلی از جمعیت این شهر را تشکیل داده اند. آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود.

اگرچه آنکارا دارای ساختمان ‌های مدرن زیادی می باشد، ولی به پیشینه تاریخی و بناهای کهن این شهر نیز باید توجه کنید. شهر آنکارا در زمان های مختلف ، سختی ها و مشکلات خیلی زیادی را سپری نموده است. به عنوان مثال در زمان عباسی، هارون الرشید و معتصم این شهر را در محاصره خود درآورده بودند و دارایی‌ های افراد را غارت کرده بودند. هنگام مشاهده ساختمان ‌ها و بناهای  قدیمی قادر خواهید بود این قسمت از تاریخ ترکیه را نیز مشاهده نمایید.

آب و هوای آنکارا

آنکارا، با توجه به موقعیت جغرافیایی ‌اش، آب و هوایی قاره‌ای دارد. آب و هوای این شهر در تابستان گرم می باشد. در همین ماه ها که گردشگران خیلی زیادی به این شهر هجوم می اورند. بیش ترین دمای هوای در فصل تابستان در آنکارا حدود 35 درجه سانتی‌گراد می باشد. متوسط دمای هوا در این فصل در آنکارا تقریبا 33 درجه است.

در پاییز و زمستان، در آنکارا بارش باران و برف فراوان رخ خواهد داد. دمای هوا در زمستان به میزان زیادی کم می شود. در صورتی که خیلی سرمایی می باشید و سفر در هوای سرد به شما خوش نخواهد گذشت، زمستان فصل خوبی برای سفر به آنکارا نیست. اما در صورتی که طرفدار اسکی و ورزش‌های زمستانی می باشید، ژانویه بسیار زمان خوبی برای سفر به آنکارا است.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

بهترین زمان سفر به آنکارا

به دلیل تغییرهای ناگهانی آب و هوای پایتخت ترکیه، در هر فصل و هرماهی نمی شود  به این شهر سفر کرد. به این دلیل که در یک روز در دی ماه دمای هوا به 4 درجه زیر صفر خواهد بود و یا در ماه های تابستانی دما به بالای 30 درجه نیز خواهد رسید. با توجه به هوای آنکارا که مدام در حال تغییر می باشد، عالی ترین زمان  جهت سفر به آنکارا در فصل بهار و اوایل پاییز می باشد.

در فصل بهار هوا خیلی دلنشین می باشد. هوای خنک و مرطوب و تماشا نمودن گل‌ ها و شکوفه‌ های سفر به آنکارا را بسیار به یاد ماندنی تر خواهد کرد. در صورتی که تصمیم دارید در فصل بهار به شهر آنکارا سفر کنید، حتما لباس ‌های نسبتا گرم با خود بیاورید.

تابستان داغ ‌ترین موقع برای سفر به شهر آنکارا است. در صورتی که شما نیز به روزهای گرم و آفتاب آنکارا علاقه مند می باشید، تابستان به آنکارا سفر کنید. تنها لازم است بدانید که در این روزها هزینه‌ های سفرتان به ویژه هزینه‌های اقامتتان گران ‌تر از فصل های دیگر می باشد.

در صورتی که به دنبال کم شدن هزینه سفر خود به شهر آنکارا می باشید،  برنامه سفرتان را درفصل پاییز تنظیم نمایید. در این دوره هزینه هتل های  شهر آنکارا و بعضی موارد دیگر خیلی کمتر می شود. اما این را به خاطر داشته باشید که دمای هوا از پاییز سرد خواهد شد.

برف و باران، رطوبت خیلی زیاد و سرمای بیش از حد از خصوصیات فصل زمستان در شهر آنکارا می باشد. در صورتی که تحمل این سرما را دارید، در این فصل به آنکارای زیبا و سرد سفر کنید.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

غذاهای محبوب آنکارا

برای غذا خوردن  در شهر آنکارا نگران نباشید. به این دلیل که این شهر مملو از رستوران های متعدد محلی و بین المللی می باشد که با توجه به بودجه و مزاجتان می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. رستوران های ایرانی نیز در این شهر وجود دارد. و اما به شما پیشنهاد می کنیم که حتما غذاهای محلی آنکارا را تست کنید و طعم فوق العاده آن را بچشید و غذا های خوشمزه و محبوب محلی ترکیه مثل : اسکندر کباب، کوفته، دونر ، لاه معجون، مرجیمک ، ساچ کباب، ماهی و کباب گوشت امتحان کنید. بد نیست بدانید که به علت سالم بودن کباب ها، کبابی ها اصولا از متداول ترین و ارزان ترین رستوران ها در ترکیه به شمار می روند، به ویژه کبابی های که دارای قدمت بیش تری نیز هستند که لذیذ ترین ها کباب ها را به مشتریان ارائه خواهند داد و در کنار غذا های خوشمزه در آنکارا زیبا، مصرف قهوه همراه با باقلوا ترکیه را حتما امتحان نمایید، این طعم فوق العاده باعث می شود لذت سفر برای شما دو برابر شود.

مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری در آنکارا

مقبره مصطفی کمال پاشا بنیانگذار ترکیه در آنکارا،  حمام رومی ها سمبل مبارزان ترکیه برای استقلال ترکیه،  مسجد حاجی بایرام از مساجد کهن در کشور ترکیه که در سال ۱۴۲۷ بنا گشته است و معبد آگوستوس که در صده اول میلاد بنا شده است و از آثار رومی های شرقی محسوب می شود ؛ ارگ آنکارا که در مرکز این شهر بر روی تپه‌ ها قرار گرفته است و از سمبل های این شهر به حساب می آید ؛ موزه تمدن در آنکارا نیز یکی از مکان های تاریخی آنکارا برای توریست ها می باشد.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

صرفه جویی در هزینه ها در سفر به شهر آنکارا

در طی سفر به آنکارا از وسیله های نقلیه عمومی به جای تاکسی استفاده نمایید ، به این دلیل که کرایه وسایل عمومی ارزان تر می باشد و علاوه بر این به شما این امکان را خواهد داد که از نزدیک فرهنگ مردم ترکیه را مشاهده نمایید و یکی دیگر از عالی ترین روش ها جهت صرفه جویی در هزینه ها توجه در انتخاب محل غذا خوری می باشد، اگر چه رستوران های  بین المللی در تمام قسمت های شهر آنکارا به تعداد زیاد وجود دارند، ولی علاوه بر غذا خوردن در رستوران های مجلل، غرفه های خیابانی را حتما تست کنید و در این غرفه ها قادر خواهید بود از خوردن غذا با کیفیت خیلی خوب و با هزینه کمتر لذت زیادی را ببرید ؛ در ضمن ون‌ هایی در شهر آنکارا مشغول حمل و نقل مسافران می باشند که به آن‌ ها دولموش گفته می شود. در این ون‌ ها کرایه بر حسب مسافتی است که آن را طی نموده اید که قیمت شان از تاکسی خیلی کمتر می باشد و کرایه اتوبوس در این شهر حدوداً میان 3.000 تا 6.000 تومان است و گردشگران و مسافران برای راحتی در حمل و نقل قادر خواهند بود از آنکارا کارت استفاده نمایند ؛ این کارت یک نوع کارت الکترونیک قابل شارژ می باشد و مثل تمام کارت‌های الکترونیک مبلغی جهت هزینه خرید کارت دارد.

حمل ‌و نقل در  شهر آنکارا

تاکسی

تاکسی‌ های شهر آنکارا همگی  به رنگ زرد می باشند و محاسبه نرخ کرایه تاکسی ها با استفاده از تاکسی ‌متر انجام می شود. این تاکسی‌ها تنها به شکل دربستی مسافران را سوار می ‌کنند.

اتوبوس

اتوبوس‌ ها اصولا دارای قیمت به صرفه تری  هستند، گرچه در ساعات شلوغ جمعیت زیادی در اتوبوس ها وجود دارند و باعث آزردگی خاطر خواهند شد. در کل دو نوع اتوبوس در شهر آنکارا وجود دارد. یکی از اتوبوس ها توسط شهرداری اداره می گردد که به آنها بلدیه می گویند. این اتوبوس‌‌ها قرمز یا  آبی می باشند. جهت سفر کردن با این اتوبوس‌ها باید ار بلیط استفاده نمایید و نوع دوم اتوبوس‌‌ها به شرکت خصوصی هالک تعلق دارد که رنگ‌ آن ها سبز یا آبی می باشد. در این اتوبوس ‌ها بلیطی از مسافران اخذ نمی شود و پرداخت کرایه به صورت نقدی انجام می شود.

مترو

این شهر هم اکنون شامل دو خط مترو به اسامی متروی آنکارا و آنکارای است و دارای یک سیستم خط ریلی برون شهری نیز می باشد. مترو از ۶ صبح تا ۱۲ شب باز می باشد.

مراکز خرید آنکارا

  • خیابان چیکریکچیلار
  • مرکز خرید گالریا
  • مرکز خرید آنکا
  • مرکز خرید کیزیلا
  • مرکز خرید آرمادا
  • مرکز خرید فروم
  • مرکز خرید آت لت ناتا

رستوران‌های آنکارا

  • رستوران واشینگتن
  • رستوران تریلیه
  • رستوران بویاچیزاده کوناگی
  • رستوران بالیکچیکوی
  • رستوران فرانسوی چنگل
  • رستوران لمان کولتور
  • رستوران زنگر پاشا
  • رستوران آنکارا یلکان
  • رستوران فیگه

 

غذاهای معروف در شهر آنکارا

غذا همیشه بخشی از فرهنگ کشورها را به وجود می آورد. غذاهای  شهر آنکارا نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند و بخشی از فرهنگ مردم این شهر و کشور ترکیه را شکل می دهند. آنکارا پایتخت ترکیه، دارای غذاهای خیلی زیادی می باشد که طعمی خیلی خوب دارند و باید با لذت خیلی زیاد، آن ها را در سفر به این شهر تست  کنید. حتما لیستی از غذا های لذیذ این شهر را از کباب سنتی تا دسرهای شیرین تهیه کرده و هنگام سفر به این شهر آن ها را امتحان نمایید. برخی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها و رستوران های شهر آنکارا عبارتند از:

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

ماهی کبابی رستوران یلکن بالیک

یکی از عالی ترین رستوران‌های غذاهای دریایی در این شهر رستوران یلکن بالیک می باشد. این رستوران دارای محبوب ترین غذاهای دریای اژه و مدیترانه می باشد. در این رستوران قادر خواهید بود انواع ماهی ‌های فصلی را که به خوشمره ترین شکل ممکن کبابی شده‌اند را میل نمایید.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

اسکندرکباب کبابی اولوداغ

همه در آنکارا کبابی اولوداغ را با اسکندرکباب‌های بسیار خوشمزه ای که دارد،‌ می ‌شناسند. اسکندر کباب از مخلوط تکه ‌های دونر کباب با نان ، سس گوجه و کره پخته می ‌شود. اگرچه این رستوران دارای کباب های مختلفی می باشد ، ولی اسکندر کباب ‌های آن از دیگر غذاهایش بسیار معروف تر است.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

دسر شیر

تنوع دسرهای ترکیه‌ ای خیلی زیاد می باشد و در رستوران زینال عالی ترین دسرهای شیر را می توانید تجربه کنید . حتما کازاندیبی( پودینگی که مقداری سوخته است و یک اسکوپ کاراملی روی آن می ریزند)، و موهالبی( پودینگ با مصطکی) را نیز در این رستوران تست نمایید.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

دونر کباب رستوران سوهانین

معروفیت رستوران سوهانین یری به این علت می باشد که دونرهایش را بر هیزم می پرند. این مدل طبخ به گوشت طعمی ویژه و متمایز خواهد داد. این رستوران مکانی خیلی خوب جهت خوردن یک ناهار معمول می باشد. و قادر خواهید بود ساندویچ دونری خیلی خوشمزه را به همراه دوغ میل نمایید. رستوران سوهانین خیلی در بین بومیان این منطقه پرطرفدار می باشد. پس بدانید که در این رستوران به دشواری قادر خواهید بود صندلی خالی پیدا نمایید.

راهنمای سفر به آنکارا و نگاهی به مکان های خوب گردشگری این شهر

باقلوا حاجی بابا

حاجی بابا عالیترین مکان جهت تجربه خوردن باقلوا می باشد. این باقلواپزی مشهور را سه نسل است که  یک خانواده‌ اداره می نمایند. این باقلواپزی در سال ۱۹۴۹ افتتاح گردید. منشا این باقلواها، شهر باقلوا قاضی آنتپ می باشد.

کبابی بورسا حاجی بابا از سال ۱۹۶۱ افتتاح گردید. این کبابی به سبک سنتی پایبند می باشد و همچنان دونر کباب را به همان شکلی که از اول بوده با همان مواد و دستور پخت سرو می نماید. در کنار دونر کباب گوجه و تخم مرغ نیز بکار می رود.

هتل ها و اقامتگاه ها مناسب در شهر آنکارا

جهت اقامت در این شهر نیازی نیست نگران مسئله ای باشید، به این دلیل که هتل های بسیار خوب و متنوعی در این شهر وجود دارد که قادر خواهید بود با توجه به بودجه و سلیقه تان عالی ترین آن ها را انتخاب نمایید و بد نیست که بدانید در کل قیمت هتل های این شهر نسبت به شهرهای دیگه ترکیه مقرون به صرفه تر می باشد. در صورتیکه در سفر به این شهر ترجیح شما این است در بهترین هتل های شهر اقامت نمایید، هتل هیلتون سا، هتل موون، هتل سوئیسوتل، هتل رادیسون و دیوان کوکورهان از هتل های خیلی خوب 5 ستاره می باشند که طبق 5 ستاره بودن ان ها هزینه اقامت در این هتل ها بالا می باشد ولی هتل دمونتی ، هتل پلازا و دیوان از هتل های 4 ستاره آنکارا می باشند که قادر خواهید بود اقامت مقرون به صرفه تری در آن ها داشته باشید.