راهنمای سفر به ازمیر

در صورتی که تمایل دارید به ازمیر سفر نمایید و تصمیم دارید که قبل از سفر خود اطلاعاتی درباره شهر ازمیرکسب نمایید که بدانید در این شهر چه کارهایی انجام دهید، حتما این مقاله را تا اخر بخوانید. راهنمای سفر به ازمیر مخصوص اشخاصی است که تا الان به ازمیر سفر ننموده اند یا علاقه دارند با یک برنامه ‌ریزی خوب به این شهر مسافرت نمایند و از زمان شان مناسب ترین استفاده را ببرند. ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه و همچنین از نظر وسعت سومین شهر بزرگ این کشور به شمار می رود. پس در سفر به ازمیر توقع نداشته باشید که در طول 3 روز از تمام شهر دیدن نمایید!

بهترین زمان برای سفر به ازمیر

وضعیت آب و هوای ازمیر معمولا تحت تاثیر اقلیم مدیترانه ‌‌ای می باشد و دارای زمستان ‌های معتدل و تابستان‌های گرم می باشد. در ازمیر بیش تر روزهای سال‌ آفتابی می باشد و در فصل تابستان 14 ساعت طی شبانه روز نور خورشید تابیده خواهد شد. به صورت متوسط دمای شهر ازمیر در زمستان 3 تا 7 درجه می باشد و بیشترین دمای در فصل تابستان به 33 تا تا 37 درجه خواهد رسید. پس یکی از تفاوت‌هایی ازمیر نسبت به استانبول ، شرایط اقلیمی بهتر می باشد که مسافرت به آن را در اغلب ماه ‌های سال امکان پذیر می نماید. در صورتی که بخوایم مناسب ترین زمان سفر به ازمیر را برای شما مشخص نماییم، نیمه اول اردیبهشت تا شهریور خیلی زمان مناسبی خواهد بود. در ادامه فصل‌ های مختلف سال در ازمیر را  مورد بررسی قرار خواهیم داد .

راهنمای سفر به ازمیر

سفر به ازمیر درفصل بهار:  رطوبت و دمای هوا موجب شده است که از لحاظ جوی بهار زمان خیلی خوبی جهت سفر به ازمیر باشد. میانگین دمای هوای ازمیر از 14 تا 27 درجه سانتی گراد در تغییر است و دمای هوا به تدریج رو گرمی می رود. در فصل بهار باران به ندرت می‌بارد و نهایتا 1 الی 3 روز در فصل بهار ازمیر بارانی می باشد. از نظر گردشگری نیز فصل بهار دومین فصل شلوغ ازمیر به شمار می رود.

راهنمای سفر به ازمیر

سفر به ازمیر در فصل تابستان: دمای هوا به بالا ترین حد ممکن خود خواهد رسید ، ولی خیلی دلپذیر و لذت بخش می باشد. در عین حال تابستان شلوغ ‌ترین فصل ازمیر از نظر گردشگری به حساب می آید. تورهای ازمیر به علت استقبال خیلی زیاد در فصل تابستان دارای قیمت‌ بالاتری می باشند.

راهنمای سفر به ازمیر

سفر به ازمیر در فصل پاییز:  دمای هوای ازمیر در پاییز از 17.5 تا 30.4 درجه سانتی گراد متغیر می باشد که این دما همراه با وزش ملایم باد یک ترکیب خیلی خوب را ایجاد خواهد نمود. در طول  پاییز امکان دارد بین 1 تا 3 روز برف و باران ببارد. همچنین قیمت‌ هتل‌ و تورهای ازمیر در پاییز کم می شود و تعداد گردشگران نیز خیلی کمتر خواهد شد.

راهنمای سفر به ازمیر

چگونگی سفر به ازمیر

برای سفر به ازمیر هر دو مسیرهای زمینی و هوایی امکان پذیر می باشد، ولی از آنجایی که شهر بندری ازمیر در غربی ‌ترین بخش ترکیه قرار گرفته است، سفر زمینی به آن مقداری زمان‌بر می باشد. به عنوان مثال در صورتی که تصمیم داشته باشید با خودروی شخصیتان از تهران به ازمیر سفر کنید، علاوه بر پاسپورت به مدارکی مثل گواهی نامه بین المللی، کاپوتاژ و… احتیاج خواهید داشت. در صورتی که تصمیم داشته باشید به صورت زمینی از تهران به ازمیر بروید، باید به بازرگان، رازی یا سرو بروید. در صورتی که فرض کنیم تصمیم دارید از مرز بازرگان به ترکیه بروید حدود 11 ساعت رانندگی و طی نمودن یک فاصله 900 کیلومتری احتیاج دارید، بعد از آن از مرز بازرگان تا شهر ازمیر حدود 21 الی 22 ساعت رانندگی نیاز می باشد، پس تقریبا از تهران 32 ساعت به صورت مدام باید رانندگی نمایید تا به شهر ازمیر برسید!

از طرف دیگر سفر به ازمیر با هواپیما و سفر هوایی  راه مناسب تری می باشد. پروازهای بین این دو مقصد از فرودگاه‌های ایران به فرودگاه بین المللی عدنان مندرس انجام می شود. مدت زمان پرواز از فرودگاه امام خمینی تهران تا عدنان مندرس حدودا 3 ساعت می باشد.

راهنمای سفر به ازمیر

بهترین زمان سفر برای دیدن فستیوال ها در شهر ازمیر

در صورتی که علاقه مند به دیدن فستیوال ها و رویداد ها در ازمیرمی باشید، خوب است بدانید که هر سال در شهر ازمیر فستیوال ها و نمایشگاه های زیادی برگزار می گردد که دلیل آن وجود مراسمات فرهنگی و موزه ها در این شهر می باشد. یکی از فستیوال هایی که قادر خواهید بود در نیمه اول ماه مارس در ازمیر ببینید، فستیوال جاز اروپایی می باشد. در این فستیوال، استادان و علاقه مندان به موسیقی جاز گرد هم می آیند و حس دوستی، عشق و صلح را به وجود می آورند.  یکی دیگر از فستیوال هایی که در ازمیر می توانید ببینید، جشن های بین المللی کودکان است. این جشن ها همه ساله از 18 تا 25 آوریل توسط شهرداری کارشیاکا برگزار می گردد.

فستیوال بهاری بادبادک و فستیوال گل نیز دیگر فستیوال های می باشد که مورد توجه خیلی از افراد واقع می شود. فستیوال بهاری بادبادک و گل همه ساله در نخستین هفته بهار برپا می گردد.

فستیوال گل و بادبادک در بورنوا برگزار می شود. فستیوال های سلچوک افس و گیلاس طلایی نیز از فستیوال های بهاری دیگر در شهر ازمیر می باشند.

در فصل تابستان نیز در ازمیر فستیوال هایی دیدنی برگزار می گردد از جمله فستیوال رقص، فستیوال بین المللی ازمیر.

راهنمای سفر به ازمیر

هزینه های مسافرت به شهر ازمیر

آنالیز هزینه های سفر یکی از اساسی ترین نکات برنامه ریزی جهت سفر می باشد. سفر به ترکیه نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. در ادامه به بررسی هزینه های سفر به ازمیر می پردازیم تا قادر باشید در این مورد برنامه ریزی کنید، البته باید در این موارد تورم کشور و ارزش پول کشور خود را نیز در نظر بگیرید.

راهنمای سفر به ازمیر

هزینه خوراک در ازمیر

هزینه صرف غذا در رستوران ها در ازمیر از برخی شهر های کشور ترکیه پایین تر می باشد. ولی در صورتی که تصمیم دارید غذای با کیفیت در سطح بین المللی بخورید، باید پول بیش تری بابت آن پرداخت نمایید.

خوردن غذا در رستوران های ارزان ازمیر از 20 تا 30 لیر آغاز می گردد. خوردن غذا در رستوران های معمولی این شهر برای دو نفر تقریبا 70 تا 80 لیر خواهد بود. در رستوران های  گرانقیمت نیز برای خوردن غذا باید تقریبا 100 لیر پرداخت نمایید. رستوران آکینین یری، که به مرکز شهر ازمیر نزدیک است یکی از عالی ترین رستوران هایی می باشد که قادر خواهید بود غذا خوردن را در آن تجربه نمایید. غذاهای دریایی این رستوران، نظر منتقدان فراوانی را به سوی جلب نموده است و امتیاز نسبتا خوبی دارد. این رستوران همیشه خدمت رسانی خوبی دارد.  این رستوران یکی از رستوران های ازمیر می باشد که غذاهای دریایی آن مشهور است. این رستوران خیلی مجلل است و در صورتی که یکی از میز های درون بالکن ها را برگزینید غذایتان را همراه با یک منظره خیلی دیدنی میل خواهید نمود.

راهنمای سفر به ازمیر

اطلاعات مهم برای سفر به شهر ازمیر

داشتن اطلاعات ضروری هر شهر و یا کشوری که تصمیم دارید به آنجا سفر کنید خیلی اهمیت دارد. در ادامه این اطلاعات را درمورد شهر ازمیر ارائه خواهیم داد:

  • کد کشور ترکیه: +90
  • پیش شماره ازمیر: 232
  • تلفن های ضروری:
  • پلیس گردشگری  : ۵۲۷۴۵۰۳
  • آمبولانس: ۱۱۲
  • آتش‌نشانی   : ۱۱۰
  • پلیس  : ۱۵۵
  • پلیس ترافیک  : ۱۵۴
  • پلیس ساحلی : ۱۵۸

بایدها و نبایدهای سفر به شهر ازمیر

  • حتما یک وعده صبحانه ترکی را در کنار دریا امتحان نمایید و در حالی که از طعم صبحانه به وجد می آیید هوای پاک را وارد ریه های خود کنید و حرکت کشتی ها را مشاهده نمایید.
  • این شهر دارای مسیرهای پیاده روی زیادی می باشد، قادر خواهید بود در شهر پیاده روی کنید و از دیدن نقاط گوناگون آن لذت ببرید.
  • جهت رفت و آمد در شهر قایق سواری نمایید. قایق های عمومی آسان و سریع می باشند و در آن ها مناظری دیدنی را مشاهده خواهید کرد.
  • ازمیر دارای یک خط مترو می باشد که مرکز شهر را به حومه شمال شرقی متصل می نماید.
  • جهت رفت و آمد قادر خواهید بود از خط قطار استفاده نمایید به این دلیل که خیلی از بخش های شهر را پوشش خواهد داد.
  • در شهر ازمیر دسترسی به دوچرخه های کرایه ای آسان می باشد و در بخش های زیادی قادر خواهید بود یکی از دوچرخه ها را کرایه نمایید.
  • به منطقه تفریحی کوردون بروید که دارای درختان نخل و چمن کاری های زیبایی می باشد و در کنار دریای اژه واقع شده است.