وضعیت زندگی در ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای خیلی جذاب و زیبا در ترکیه است که جاذبه های خیلی زیاد و زیبایی دارد و زندگی در این شهر از ترکیه آرزوی هر شخصی می باشد. سفر به این شهر می تواند خاطره انگیز باشد و یکی از بهترین مسافرت های شما خواهد بود.  ازمیر شهر سواحل ماسه ای، آثار تاریخی، آب های معدنی، شهرهای باستانی، درختان نخل و کافه ها و خیلی از جاذبه های دیگر می باشد که نه فقط گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید، بلکه بعضی برای اقامت دائم به این شهر می آیند.

این شهر علاوه بر موقعیت صنعتی و تجاری و بندری خوبی که دارد دارای جاذبه های گردشگری خیلی زیادی نیز می باشد که برخی از آن ها عبارتند از: سواحل زیبا، برج ساعت کناک، بنای آسانسور، کلیسای سنت پلیکارت، خانه ی حضرت مریم، غار کهف، معبد آپلون، مسجد حیصار، شهر افس و‌ بنای آتاتورک.

مساحت شهر ازمیر در حدود  ۷,۳۴۰  کیلومتر مربع می باشد و در غرب کشور ترکیه قرار گرفته است و ارتفاع آن از سطح دریا ۳۰ متر است. تاریخ زندگی در شهر ازمیر به ۶۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد.

دلایل بسیاری جهت انتخاب ازمیر به عنوان شهر مناسب برای زندگی می توان برشمرد از قبیل: آب و هوای خیلی خوب، مردم خونگرم ، مکان ‌های زیبا و …، ولی این دلایل فقط بخشی از ویژگی های عالی شهر ازمیر می باشد.

زندگی در ازمیر ترکیه

۱ امنیت بالا و آرامش خیلی زیاد

ازمیر را می شود امن ترین شهر ترکیه بدانیم. شهری که شما در آن آرامش خواهید داشت. با شنیدن کلمه امنیت شاید با خودتان بگویید چرا باید از شهری مانند استانبول در ترکیه غافل شویم و به ازمیر بیاییم. خوب است بدانید که قطعا استانبول نیز شهر خیلی خوبی برای زندگی می باشد و خصوصیت ‌های خاص خود را دارا می باشد، ولی در صورتی که در پی آرامش می باشید و از شلوغی متنفر هستید، به هیچ وجه استانبول را انتخاب نمایید. استانبول جدا از شلوغی‌ هایی که دارد ، دارای حدود 4 میلیون مهاجر سوریه ‌ای و عراقی می باشد که خود این مسئله، امنیت استانبول را نیز با مشکلاتی روبرو شوید. در حالی که شهر ازمیر، یکی از بهترین شهرهای ترکیه می باشد.این شهر تنها ۴ میلیون نفر جمعیت دارد و این به معنای آرامشی خیلی زیادی می باشد.

۲ پایین بودن هزینه‌ زندگی در شهر ازمیر نسبت به آنکارا و استانبول

هزینه های زندگی موجب خواهد شد که اشخاص از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر مهاجرت نمایند. یکی از اساسی  ترین مزیت های شهر ازمیر نسبت به شهرهای دیگر ترکیه کم هزینه بودن زندگی در این شهر می باشد.

شما دارای هر سطحی از درآمد که باشید، قادر خواهید بود از زندگی در ازمیر لذت زیادی ببرید. این خصوصیت ازمیر، موجب شده این شهر نسبت به آنکارا و استانبول جای بهتری برای زندگی باشد. مراکز خرید مدرن و حراجی‌ های زیاد، قدرت خرید را برای تمام افراد در ازمیر فراهم نموده است.

زندگی در ازمیر ترکیه

3- کمترین نرخ سرطان به دلیل دارا بودن ارگانیک بودن مواد غذایی

همه ما آگاه هستیم که تغذیه یکی از اساسی ‌ترین عوامل تعیین کننده نرخ سرطان در هر کشوری می باشد. در ازمیر شما قادر خواهید بود از سلامت و ارگانیک بودن غذایی که استفاده می نمایید، مطمئن باشید. همه میوه‌ ها، سبزیجات، گوشت، لبنیات در شهر ازمیر، به صورت کامل ارگانیک و در دسترس مردم هستند. نرخ مرگ و میر در این شهر خیلی کمتر از شهرهای دیگر ترکیه است که می شود ازمیر را از سالم ترین شهرهای ترکیه بدانیم.

۴آثار تاریخی زیبا

ازمیر دارای آثار و بناهای تاریخی متعددی می باشد که در اختیار همه مردم قرار دارند. مقصود از آثار تاریخی، سازه های تحت حفاظت شهرداری نمی باشد. منظور ما یک مکان تاریخی می باشد که در اختیار مردم قرار گرفته است. در تمام نقاط ازمیر، چنین آثار زیبایی وجود دارد و به سادگی می‌ شود به آن ها دسترسی پیدا کرد. مثلا، میدان کوناک یکی از این آثار دیدنی می باشد.

زندگی در ازمیر ترکیه

۵شرایط زندگی در ازمیر

میزان بیکاری و فرصت های شغلی یک شهر یا کشور موجب جذب افراد خیلی زیادی از تمام جهان به آن منطقه خواهد شد. قطعا یکی از بزرگ‌ ترین دغدغه‌ های شما به عنوان یک فردی خارجی، پیدا کردن شغل خوب با درآمدی مناسب می باشد. از آن جایی که ازمیر نسبت به مساحتی که دارد، دارای جمعیت کمی می باشد، فرصت‌ های شغلی در هر زمینه ‌ای بیش تر در دسترس می باشند.

۶هوای پاک و سالم همراه با طبیعت دیدنی

آب و هوا نیز موجب جذب افراد به یک منطقه خواهد شد. هوای پاک و سالم را در کنار طبیعت سبز و دیدنی و در امتداد یک دریای آبی رنگ تجسم نمایید، ازمیر دارای همچنین فضایی می باشد. شما قادر خواهید بود در ساحل قدم بزنید و از این کار لذت ببرید. یک خط مخصوص پیاده‌ روی در ساحل قرار دارد که افراد با هر سن وجنسیتی ممکن است در آن جا مشاهده نمایید. ازمیر  دارای پاک ترین هوا میان شهرهای ترکیه می باشد.

زندگی در ازمیر ترکیه

۷شرایط زندگی در ازمیر

در صورتی که در شهر شلوغی مثل تهران ساکن هستید و هر روز ساعات زیادی را در ترافیک می‌ گذرانید دیدن دریا و طبیعت در خیابان‌ های فاقد ترافیک موقع رانندگی تقریبا برایتان مثل رویا است. در جاده‌ ها و خیابان ‌های ازمیر این حس را خواهید داشت که در بهشت هستید. همچنین این شهر به علت جمعیت خیلی کم، ترافیک کمتری را نیز دارد.

۸ مدارس و دانشگاه ‌های معتبر با سطح علمی بالا

مهم نیست که فرزندتان چند ساله است، در هر مقطعی، تحصیلات آن ها یکی از مهم ترین دغدغه‌ های پدر و مادر می باشد. ازمیر در ترکیه به عنوان شهری علمی و دانشگاهی محسوب می شود. صرف ‌نظر از مدارس و دانشگاه‌ هایی که فرزندتان قادر است به کل رایگان در آن ‌ها تحصیل نماید، بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ های بین ‌المللی، مثل کمبریج انگلستان، در ازمیر دارای شعبه هستند. بنابراین، نیازی نیست برای آینده تحصیلی فرزندان خود نگران باشید. می توانید با خیال راحت در این شهر تحصیل نمایید.

زندگی در ازمیر ترکیه

آب و هوای ازمیر

ازمیر در منطقه آب و هوایی مدیترانه ای واقع شده است، پس دارای تابستان های گرم و خشک می باشد، در حالی که زمستان های این شهر معتدل و بارانی می باشد.

با کوه هایی که عمود بر دریا می باشند و جلگه هایی به مرکز آناتولی می رسند. اما در تمام شهر، تفاوت ارتفاع و خصوصیات جغرافیایی مثل فاصله از دریا، موجب تنوع آب و هوایی از لحاظ باران، دما و آفتاب می گردد.

از آنجایی که تیر و مرداد گرم ترین ماه ها می باشند، دی و بهمن سردترین ماه های ازمیر هستند. و در ازمیر بارش  برف خیلی کم رخ می دهد.

در ماه های گرم، بادی مانند یک نسیم خنک  در این شهر می وزد. این باد، ناشی از تفاوت حرارتی زمین و دریا در طول روز و شب شهر ازمیر است که تنها در این شهر قابل رویت می باشد.

بهترین مناطق مسکونی در ازمیر

 

چشمه

یکی از بهترین مناطق مسکونی ازمیر به حساب می آید. یک شهر ساحلی کوچک در ساحل اژه، و همچنین یک شهر توریستی می باشد.این شهر ساحلی آرام و دیدنی است که دور از سر و صدا می باشد.

این نام به علت وجود آب سرد در منطقه به معنای چشمه می باشد که دارای مسکن و زندگی، مدارس خوب، مغازه و مراکز بهداشتی  می باشد.

آلاچاتی

منطقه یکی از بهترین مناطقی است که ساحل غربی دریای اژه در استان ازمیر قرار دارد که هر ساله گردشگران بسیاری به این منطقه سفر می کنند که خیلی زیبا می باشد.

آلاچاتی 10 دقیقه با چشمه فاصله دارد. اسم این منطقه یونانی می باشد.سواحل این بخش دارای آسیاب هایی است که انرژی باد را به برق تبدیل می نماید و به علت موج سواری و قایق رانی با باد و آب زلال در شهر معروف است.

کوش آداسی

کوش آداسی یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین شهرها در ساحل جنوبی اژه می باشد.درفصل  تابستان منطقه دیدنی برای بازدیدکنندگان به حساب می آید. این شهر که در ساحل دریای اژه در ترکیه قرار دارد و دارای سواحل دیدنی و آب آبی شفاف می باشد.

در طی روز افراد از آفتاب استفاده می کنند و شنا می کنند یا با ورزش های آبی ساحلی اوقات خود را می گذارنند و این اتفاق همیشه مورد توجه گردشگران می باشد.

فوچا

شهر فوچا Foça در 70 کیلومتری مرکز شهر ازمیر واقع شده است و دارای شهرداری خود به اسم New Foça می باشد.

قدمت این شهر نزدیک به 2000 سال پیش می رسد و به دلیل طبیعت زیبا و جذاب ، سواحل دیدنی و آب تمیز و آثار تاریخی ، حمام شیطان ، خانه سنگی ، قلعه پنج دری و تعدادی تنگه حسابی مشهور می باشد.قدمت این شهر به زمان عثمانی باز می گردد.

کارشیاکا

کارشیاکا در شهر ازمیر قرار دارد و دارای طول 12 کیلومتر در امتداد ساحل شمالی و شرقی خلیج ازمیر قرار گرفته است و مرکز آن حدود شش کیلومتر از ازمیر فاصله دارد.

منطقه ای جهت تجارت، فرهنگ، فعالیت های آموزشی و گردشگری می باشد.کارسیاکا دارای خانه های زیبا است و منطقه ی معروفی به حساب می آید.