راهنمای سفر به کشور زیبای ایتالیا

غذاهای خوشمزه، چشم‌ اندازهای روستایی بسیار زیبا، تاریخچه‌ای غنی و هزاران عامل دیگر باعث شده اند تا  کشور ایتالیا، یکی از پر طرفدار ترین کشورهای دنیا برای گردشگران به حساب بیاید. هر دفعه که به ایتالیا سفر نمایید، فرقی نخواهد داشت که برای دفعه چندمتان باشد، شما به شدت به زیبایی‌های طبیعی و خارق‌العاده‌ این کشور جذب خواهید شد. خیابان‌ های قدیمی، جزیره‌ های دیدنی، منظره‌ های ساحلی، آثار هنری و تاریخی در موزه‌ ها ، کانال ‌گردی‌ ها و غذای خیلی خوشمزه، فقط بخشی از جاذبه‌های ایتالیا به شمار می رود. هیچ شخصی ناراضی از ایتالیا باز نخواهد گشت و هر کس طبق سلیقه‌ ای که دارد ، جاذبه ‌ای را که علاقه داشته باشد را در ایتالیا پیدا خواهد کرد.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

چرا از ایتالیا دیدن کنیم؟

فرهنگ غنی

نخستین چیزی که در ایتالیا توجه همه را به خود جلب خواهد کرد، فرهنگ غنی می باشد. ایتالیا مرکز امپراتوری روم و زادگاه رنسانس، علامت های خیلی زیادی از این غنای فرهنگی را به مسافران نشان خواهد داد. در ایتالیا قادر خواهید بود تندیس میکل ‌آنژ را ببینید یا نقاشی‌ های دیواری خیلی زیبای سیستین شپل را به نظاره بنشینید و از عظمت آن متعجب شوید.

پیشرو در مد و زیبایی

ایتالیا علاوه بر اینکه سرزمین هنرمندان خیلی مشهوری می باشد، از لحاظ مد و استایل نیز در تمام جهان پیشرو می باشد. خاستگاه برند هایی مثل پرادا، ماسیمو بتورا و رنزو ، در حوزه مد و پوشاک، بی ‌رقیب می باشد. مد و زیبایی، بخش خیلی مهمی از جنبه‌ های زندگی روزمره‌ می باشد.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

غذاهای لذیذ و جشن ها

ایتالیا مهد جشن‌های بی ‌پایان و خوراکی های خوشمزه می باشد. خیلی از خوراکی های ایتالیایی در تمام دنیا پر طرفدار می باشند و حتی به رژیم غذایی خیلی از مردم نیز وارد شده‌اند. علاوه بر این، عالی ترین رستوران‌های دنیا که دارای محبوبیت خیلی زیادی می باشند و جوایز زیادی از جمله ستاره‌ میشلن را از آن خود نموده اند، در ایتالیا می باشند.

چشم‌اندازهای طبیعی

ایتالیا خیلی فراتر از گالری‌ های هنری و رستوران‌ های مدرن می باشد. این کشور یکی از شاهکارهای طبیعت به شمار می رود و تنوع جاذبه‌ های آن، باعث حیرت گردشگران شده است.  این جاذبه های طبیعی شامل مناطق کوهستانی و یخچال و غارها می شود.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

آب‌ و‌ هوای ایتالیا

ایتالیا از لحاظ آب ‌و هوایی دارای تنوع خیلی بالایی می باشد. مناطق شمالی این کشور تقریبا دارای آب  ‌وهوای نیمه استوایی مرطوب می باشد که خنک و ملایم است. بخش های ساحلی دارای آب و هوای مدیترانه ‌ای می باشد. درمجموع می شود گفت که این کشور دارای  آب ‌وهوای مدیترانه ‌ای می باشد. تابستان‌ های گرم و زمستان‌ های خنک ، از خصوصیت های آب ‌و هوای خیلی از مناطق این کشور می باشد.

مناسب ترین زمان برادی سفر به ایتالیا

انتخاب مناسب ترین زمان جهت سفر به ایتالیا، یک معضل می باشد. هر موقع از سال که به ایتالیا بروید ، بی شک خیلی برایتان لذت بخش خواهد بود. هرکدام از مناطق ایتالیا در هر فصل از سال،  دارای جاذبه‌ هایی می باشد که ارزش سفر کردن به این کشور را دارند. بنابراین زمان سفرتان لذتبخش خواهد بود.

در صورتی که برای شما امکان ‌پذیر می باشد از سفر در تابستان که شلوغترین فصل گردشگری در ایتالیا می باشد، خودداری کنید.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

هزینه های سفر به کشور ایتالیا

هزینه‌ های سفر به ایتالیا در تابستان خیلی زیاد تر می باشد و باید جهت هر خرید، یا تفریح و هر اقامتی، چندین برابر زیادتر هزینه نمایید. البته طبق اقامتگاهی که انتخاب می کنید و تفریح ‌هایی انجام می دهید، هزینه‌های سفرتان متفاوت می باشد.

هزینه خوراک در ایتالیا

مصرف غذا های ایتالیایی  اصلی ترین قسمت های سفر به این کشور می باشد به این دلیل که ایتالیا مهد خوشمزه ترین غذاهای دنیا می باشد. میانگین هزینه‌ی خوراک در رستوران‌ های ایتالیا برای هر وعده حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو می باشد و میانگین هزینه در فست فود ‌های ایتالیا برای هر وعده حدود ۱۰ تا ۲۰ یورو می باشد.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

هزینه حمل و نقل در کشور ایتالیا

جهت گشت و گذار در ایتالیا نیز قادر خواهید بود از تاکسی‌ ها استفاده نمایید و هم به سراغ قطارهای تندرو  بروید. هزینه ‌‌ی این قطارهای ، بسته به مبدا و مقصد حدود ۳۰ تا ۷۰ یورو می باشد. همچنین قادر خواهید بود از اتوبوس یا مترو نیز استفاده نمایید ولی انتخاب و هزینه‌ حمل و نقل به مبدا و مقصدتان وابسته می باشد.

هزینه اقامت در ایتالیا

اقامت در ایتالیا دارای انواع مختلفی می باشد که می شود به هاستل اشتراکی، خصوصی و هتل‌ها اشاره نمود. هزینه‌ هتل در ایتالیا بیش تر از شبی ۱۰۰ یورو یا ۲۰۰ یورو می باشد که این هزینه با این قیمت یورو خیلی بالا خواهد بود. از طرف دیگر در صورتی که تصمیم دارید کمتر هزینه کنید بهتر است هاستل‌ ها را انتخاب نمایید که در دو مدل اشتراکی و خصوصی ارائه شده اند. هاستل ‌های اشتراکی شب حدود ۲۰ تا ۵۰ یورو دریافت می ‌کنند و خصوصی ها برای هر شب حدود ۵۰ تا ۱۰۰ یورو دریافت می کنند.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

سفر به ایتالیا از طریق راه زمینی

سفر زمینی یعنی برای شما این امکان فراهم می باشد تا با ماشین خودتان از ایران به ایتالیا سفر نمایید. فقط کافی‌ است خودتان را به ترکیه برسانید، بعد از آن به یونان رفته و بعد از یونان نیز با کشتی به ایتالیا وارد شوید.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

سفر به ایتالیا به صورت هوایی

سفر هوایی ایتالیا بسته به پروازی که انتخاب کرده اید دارای هزینه‌ متفاوتی می باشد. هزینه‌ بلیط از تهران به رم از ۱۰ میلیون آغاز خواه شد. همچنین قادر خواهید بود از تورهای ایتالیا نیز طبق هزینه، اقامتگاه و هواپیما استفاده نمایید.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

مواردی که هنگام سفر به ایتالیا باید بدانید

انعام دادن در ایتالیا ضرورتی ندارد

انعام دادن در کشور ایتالیا خیلی رایج نمی باشد. مثل ایران بعضی از رستوران ها هزینه سرویس را بر منو محاسبه می نمایند. انعام دادن فقط به این صورت می باشد که صورت حساب را به طرف بالا گرد می کنند. به عنوان مثال در صورتی که حساب شما ۲.۸ یورو بشود، ۳ یورو پرداخت خواهید کرد.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

رعایت نمودن قوانین بازدید از جاذبه های گردشگری

از دیگر نکات سفر به ایتالیا این می باشد که که پیش از بازدید هر مکانی قوانین مربوط به آن مکان را رعایت نمایید.

به عنوان مثال در جزیره کاپری جهت بازدید از غارهای آبی امکان دارد چند دفعه از شما پول گرفته شود و مجبور بشوید قایق را عوض نمایید. اگر چه ارزش دارد  اما شما باید برای چنین شرایطی آماده باشید.

ارزان ترین زمان سفر به کشور ایتالیا

ارزان ترین زمان جهت سفر به ایتالیا در فصل زمستان می باشد. از دسامبر تا مارس شما قادر خواهید بود موزه ها و گالری های این کشور را طبق علاقه خودتان کشف نمایید. البته در تعطیلات سال نو مقداری هزینه ها بالاتر خواهد رفت و در صورتی که این ایام را در نظر نگیریم سفری ارزان را تجربه خواهید کرد.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

بهترین مکان های ایتالیا برای گردشگران

رم و لاتزیو

رم ، پایتخت ایتالیا یکی از شهرهایی می باشد که بسیار شهر خارق العاده می باشد که به صورت کامل شبیه هیچ یک از شهرهای دیگر نیست ، و از لحاظ مکان های تاریخی به نوعی در حاشیه هر جای دیگر کشور وجود دارد. این نقطه کانونی لاتزیو می باشد ، قسمتی از آن منطقه ای فقیرنشین و است که مناظر ناهموار آن ، به خصوص جنوب رم ، با زیبایی منظم دیگر مناطق مرکزی تضاد زیادی دارد.

راهنمای سفر به کشور ایتالیا و اطلاعات ضروری برای گردشگران

پیمونته و لومباردی

این مناطق ، در شمال غربی ،  دارای ثروتمند ترین مردم می باشند و دو مرکز خیلی مهم، تورین و میلان، ثروتمند ترین شهرهای آن می باشند. در مناطق جنوبی ، این مناطق مسطح و از لحاظ منظره کسل کننده می باشند ، به خصوص لومباردی ، ولی در شمال کوه های آلپ شخصیت هر کدام را شکل می دهد. اسکی و پیاده روی از فعالیت های خیلی مهم می باشد.