غذاهای ایتالیایی جرو خوش  طعم ترین غذاها در دنیا محسوب می گردد. در اینجا محبوب ترین غذاهای ایتالیایی را توضیح خواهیم داد.

ایتالیا جز کشور های بینظیر در زمینه غذا به شمار می رود و در زمینه آشپزی صاحب سبک می باشند. ایتالیایی ها به  غذا  علاقه خیلی زیادی دارند و توانسته اند خیلی از غذاهای پرطرفدار در تمام دنیا را به اسم خود ثبت نمایند.

هنگامی که از آشپزی ایتالیایی صحبت می شود یکی از مهم ترین آنها پیتزا و شیرینی جات می باشد. اینها مخصوص کشور ایتالیا می باشند.

انواع غذاهای ایتالیایی

در ایتالیا مردم در زمینه آشپزی خیلی فعال می باشند. همان گونه که در بالا گفتیم آن ها در زمینه آشپزی دارای سبک می باشند و خود را در دنیا به اثبات رسانده اند. ایتالیایی ها در آشپزی ظرافت خاصی دارند. از این رو قادر بوده اند در این زمینه خیلی قوی تر از دیگران عمل کنند.

غذاهای خیلی زیادی را ایتالیایی ها می پزند اما بهترین این غذاها پیتزا می باشد. جهت دسته بندی غذاهای ایتالیایی باید به این صورت عمل کرد. بستنی – پاستا – پیتزا – شیرینی – دسر – سوپ – سالاد و خیلی از غذا های ایتالیایی.

ایتالیایی ها از مواد اولیه خیلی مرغوبی استفاده می کنند و دارای استعداد ویژه ای در حوزه آشپزی می باشند. با خواندن لیست غذاهای ایتالیایی متوجه تنوع خیلی زیادی از این غذاهای خوش طعم ایتالیایی نیز خواهیم شد.

معرفی غذا های ایتالیایی

همان گونه که در بالا لیست انواع غذاهای ایتالیایی بهمراه طرز تهیه آنها را برایتان قرار داده ایم در اینجا به توضیحاتی درباره بهترین آنها خواهیم پرداخت.

پاستا فتوچینی آلفردو

پاستا فتوچینی آلفردو

فتوچینی آلفردو یکی از غذاهای پر طرفدار ایتالیایی می باشد. این پاستا نخستین بار در دهه 1920 در شهر رم سرو گردیده است.

مواد مورد نیاز برای پخت فتوچینی آلفردو عبارتند از خامه، کره، آرد ذرت، پنیر پارمزان، جوز هندی ، ماکارونی ، پیاز و جعفری می باشد.

پاستا فارفاله

پاستا فارفاله

پاستا فارفاله یا ماکارونی یکی از غذاهای خیلی خوشمزه در ایتالیا می باشد. تاریخچه فارفاله به قرن 16 میلادی و مصرف آن در شهرهای شمالی ایتالیا خیلی رایج می باشد. مواد تشکیل دهنده پاستا فارفاله عبارتند از مارچوبه، لیموترش، ماکارونی فارفاله یا پروانه ای، کره، خامه، مرغ، جوز هندی، گوشت و پارمزان.

پاستا ای سیسی

پاستا ای سیسی

پاستا ای سیسی نیز یکی از غذاهای ایتالیایی می باشد که در بخش های مرکزی و جنوبی ایتالیا دارای طرفداران خیلی زیادی می باشد. این پاستا خیلی مغذی می باشد و از میزان پروتئین زیادی برخوردار می باشد.

مواد اولیه این پاستا عبارتند از ماکارونی ، روغن ، پیاز، سیر، رزماری، فلفل قرمز، فلفل سیاه، گوجه ، نخود سبز، کاهو و پنیر رومانو.

پاستا موی فرشته

پاستا موی فرشته

پاستا موی فرشته یا همان پاستای کاپلی دی آنجلو یکی از پاستاهای بسیار خوش مزه در ایتالیا به شمار می رود. این پاستا از رشته های باریکی به قطر 0.78 الی 0.88 میلیمتر درست شده است. تاریخچه این پاستا به قرن 14 میلادی باز خواهد گشت. این پاستا با سوپ و غذای دریایی و سس  سبک ترکیب خوبی خواهد بود.

مواد اولیه پاستا موی فرشته عبارتند از بروکلی، روغن ، کره، سیر، فلفل قرمز، ماکارونی لینگوئینی و پنیر پارمزان.

پاستا گوجه و شابانک

پاستا گوجه و شابانک

این پاستا یکی از غذاهای بسیار خوش طعم ایتالیایی می باشد. پاستا گوجه فرنگی و شابانک انتخاب مناسبی در فصل تابستان می باشد. مواد اولیه  پاستا گوجه فرنگی و شابانک عبارتند از ماکارونی لینگوئینی، روغن زیتون، گوجه فرنگی ، فلفل ، شابانک و پنیر پارمزان.

آرانچینی

آرانچینی

آرانچینی هم یکی از خوشمزه ترین غذا های ایتالیایی می باشد که بعضی به عنوان پیش غذا نیز آن را سرو می ‌کنند؛ توپک ‌های حاوی برنجی ‌ای که از مواد گوناگونی پر شده است در پودر سوخاری غلت داده می شود و سپس سرخ می گردد. آن ‌ها اصولا به رنگ طلایی و قهوه ‌ای  ، ترد و خوشمزه می باشند. این توپک ‌های برنجی اصولا با سس گوجه ، پنیر موزارلا، نخود فرنگی و سبزیجات پر می شوند. آرانچینی ‌ها در کشور ایتالیا دقیقا به اندازه پیتزاها و پاستا‌ها  دارای تنوع می باشند و بسته به اینکه در کدام شهر آن را سفارش می‌ دهید، دارای مزه های مختلفی می باشد.

لازانیا

لازانیا

لازانیا یک غذای خوش طعم و خوش رنگ  می باشد که دارای ظاهر جذابی می باشد و نظر هر کسی را به خود جلب خواهد کرد. این غذا یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا های ایتالیایی می باشد که حتماً باید در این کشور آن را تست نمایید. طبق گفته ها لازانیا متعلق به شهر ناپل می باشد. این غذا در اصل از ورق ‌های نازک ماکارونی درست می شود که لا به لای آن پنیر، گوشت چرخی ، سبزیجات و سس گوجه ‌فرنگی یا سس‌های مختلف دیگر قرار خواهد گرفت. در صورتی که واقعاً دوست دارید طعم غذای ایتالیایی را تست کنید، لازانیا یکی از خوشمزه ترین آن ‌ها می باشد که نباید آن را از دست بدهید.

ژامبون ایتالیایی، پروسکوتو

ژامبون ایتالیایی، پروسکوتو

پروسکوتو یا ژامبون ایتالیایی، یک نوع ژامبون  بسیار خوش طعم می باشد که  دارای محبوبیت خیلی بالایی می باشد. این ژامبون پخته نشده است  و به شکل برش‌ های باریک عرضه می گردد. اصولا بهترین پروسکوتو‌های کشور ایتالیا در بخش های شمالی و مرکزی این کشور وجود دارند. این ژامبون ‌ها سبک و خوش بو می باشند و همراه با ماکارونی و یا به شکل دور پیچ پنیر سرو می گردند.

ریبولیتا

ریبولیتا

ریبولیتا یک غذای سنتی ایتالیایی می باشد که طرز پخت آن در تاریخ این کشور ریشه دارد. این غذای ایتالیایی که امروزه علاوه بر ایتالیایی ‌ها در میان گردشگران نیز خیلی پرطرفدار می باشد، در گذشته غذای افراد فقیر و خدمتکارها بوده است. آن ‌ها انواع سبزیجات، حبوبات و نانی که از غذای دیگران جمع‌آوری می ‌کردند را مجددا می ‌پختند. دقیقا به همین علت اسم ریبولیتا با معنی «مجددا پخته شده» را بر این غذا نهاده اند. ریبولیتا که یک غذای خیلی خوش طعم می باشد، یکی از اصلی ترین غذا های توسکانی است؛ اما امروزه قادر خواهید بود آن را در تمام ایتالیا سفارش بدهید.

سالتیمبوکا

سالتیمبوکا

سالتیمبوکا از لایه‌ های گوشت گاو و سبزیجات تازه طبخ می گردد. بعضی ها به جای گوشت گاو از مرغ و یا گوسفند نیز استفاده می ‌کنند. اصولا این مواد را با یک نخ به یکدیگر گره می ‌زنند و یا با خلال دندان به یکدیگر وصل می نمایند و آن را به صورت کامل سرخ می نمایند. سالتیمبوکای آماده به قدری خوشمزه است که بشدت شیفته آن خواهید شد. این غذا در بین بومی های ایتالیا و گردشگران بسیار محبوب است. به هیچ عنوان شانس تست طعم این غذای را در کشور ایتالیا از دست ندهید.

ژلاتو

ژلاتو

ژلاتو در اصل همان بستنی ایتالیایی می باشد که دارای طرفدارهای ویژه ای برای خودش می باشد. مطمئن باشید که سفر به ایتالیا، بدون امتحان کردن طعم خیلی خاص بستنی ‌های سنتی آن کامل نمی شود.

استیک فیورنتینا

استیک فیورنتینا

استیک فیورنتینا در اصل یک تکه از گوشت گاو می باشد که به صورت خاصی طبخ می گردد. ضخامت این غذا باید 5 سانتی متر باشد. طبخ این غذای خیلی خوش مزه فقط 5 تا 7 دقیقه زمان خواهد برد و درون غذا به صورت کامل خام خواهد بود. فیورنتینا آنقدر خوب مزه دار می شود که خام بودن آن اذیت کننده نخواهد بود.

جهت پختن این غذا باید از فیله یا ران استفاده نمایید و آشپزان خیلی تاکید می کنند که فیورنتینا باید به شکلی باشد که به سادگی در دهان آب گردد و احتیاجی خیلی به جویدن نباشد. البته امکان سفارش دادن این غذا به شکل کاملا پخته شده نیز وجود خواهد داشت.

26962065 – ossobuco alla milanese, italian cuisine

اسوبوکو

اسوبوکو مغز ران گوساله می باشد که با تکنیک خاصی پخته می شود. در حقیقت این غذا از تکه های گوشت گوساله به همراه استخوان، آب گوشت، کرفس، هویج، پیاز، گوجه فرنگی و ادویجات مخصوص تهیه می‌شود. جهت پخت این غذا اول گوشت را به خوبی در آب انگور طبخ می کنند و بعد موادی مثل سبزیجات، گوجه ، هویج، کرفس و پیاز به آن می افزایند.

امروزه معتقد هستند که می شود از گوشت گوسفند یا خوک در این غذا بکار برد؛ ولی در صورتی که در جستجوی خوراکی اصیل می باشید حتما مغز ران گوساله را امتحان کنید.

ریزیتو اسکامپی

این غذای ممکن است زیاد معروف نباشد، ولی موقع سفر به سواحل آمالفی حتماً باید‌ آن را امتحان نمایید. این محله به دلیل داشتن لیمو‌های بزرگ و آبداری که دارد مشهور می باشد و سرآشپزهای آمالفی از لیموها در غذاهای محلی شان استفاده می نمایند. طعم لیمو و میگو تازه موجب می گردد که ریزیتو اسکامپی غذایی خیلی خوب برای روزهای داغ تابستان باشد.