معرفی مکان های دیدنی و تفریحی امارات متحده عربی

خیلی از مردم جهان کشور امارات متحده عربی را به دلیل شهرهای بسیار مدرن دبی و ابوظبی می شناسند و کم تر فردی از تاریخ غنی و پیشینه کهن آن مطلع است. معروف ترین جاذبه های گردشگری امارات شامل مکان های تاریخی و باستانی، قلعه های کهن و ساکنانی است که دارای فرهنگ بیابان نشینی هستند. علاوه بر مکان های جذاب، موسیقی، نوشیدن قهوه، ساخت کشتی ، حفاظت از حیواناتی مثل شتر و اسب از دیگر جذابیت های کشور امارات متحده عربی هستند. اگر تصمیم دارید سفری متفاوت به امارات داشته باشید و با مردمان این کشور بیشتر آشنا شوید در این مطلب با ما همراه شوید.

مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

برج خلیفه، بلندترین سازه دنیا

برج خلیفه یکی از مشهور ترین ساختمان های امارات متحده عربی و برج جذاب در آسمان دبی است. نه فقط بلندترین ساختمان دنیا، بلکه عناوین بلندترین سازه نامتکی دنیا، مرتفع ترین چشم انداز جهان وطویل ترین آسانسور در دنیا را نیز از آن خود نموده است. تقریبا همه افرادی که به بازدید از این برج می روند، سری به تراس آن می زنند که نمایی پاناروما و ۳۶۰ درجه از دبی را در برابر چشمانشان قرار می دهد. اگر ترس از ارتفاع دارید و امکان دارد سرتان گیج برود، تراس برج خلیفه را از لیست جاذبه های گردشگری خودتان خط بزنید.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

مسجد شیخ زاید، سومین مسجد بزرگ دنیا

مسجد بزرگ شیخ زاید مسجدی بسیار مدرن و پر از زیبایی ها خارق العاده می باشد. این مسجد با استفاده از طراحی معاصر و المان های سنتی، هماهنگی از سبک ها و فنون مدرن و باستانی را جهت تفسیری نو از معماری اسلامی شکل داده است.

اگر گذر شما به ابوظبی افتاد حتما باید از این مسجد بزرگ و زیبا دیدن نمایید. در طراحی بنای مسجد با استفاده از طلا، کاشی ها، موزاییک ها، شیشه کاری و سنگ مرمر به کار رفته است و برای نمای خارجی آن نیز سنگ های سفیدی استفاده شده است که زیر آسمان آبی امارات در خشان است و چشمان هر رهگذری را به خود خیره می کند.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

رشته کوه حجر

کوه های حجر در بین بیابان واقع شده است و قلب وحشی امارات متحده عربی محسوب می شود. جاده های پر پیج از میان آن عبور می کنند و سواری کردن در آن بیشتر مانند ترن هوایی می باشد. در طی مسیر نیز روستاهایی وجود دارند که موجب جذابیت هرچه بیشتر آن می شود.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

موزه لوور ابوظبی، شاهکار معماری در بین جاذبه های گردشگری امارات

موزه لوور ابوظبی تازه ترین و دیدنی ترین موزه امارات ، با اشیا قدیمی متعلق به قرون مختلف از تاریخ بازدید کنندگان را به سفری در قرون گذشته می برد و پیوند بین فرهنگ های مختلف را نمایش می دهد. علاقه مندان به  تجربه گرایی و یا هنر مدرن هر یک می توانند اشیا مورد علاقه خود را در موزه پیدا کنند.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

کوه جیص، مرتفع ترین جاذبه طبیعی

بلندترین قله امارات متحده ، جبل جیص در راس الخیمه امارات واقع شده است و به لطف احداث و بهبود وضعیت جاده پر پیچ و تابی که در دل کوه قرار دارد در این سال ها دسترسی به آن آسان تر شده است.

در فراز جاده، مجموعه ای از چشم اندازهای زیبا را خواهید دید که قسمتی از آن رو به سمت دریا می باشد. در صورتی که اشتیاق زیادی به طبیعت کوهستانی دارید حتما به کوه جیص سری بزنید و به طولانی ترین زیپ لاین دنیا بروید که از فراز قله بیش از دو کیلومتر طول دارد و به شکل باورنکردنی سرعت به 110 کیلومتر در ساعت می رسد. دقت داشته باشید که علی رغم گرمای هوا در امارات اینجا زمستان ها برف می بارد و همه را خیلی شگفت زده می کند.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

موزه هنرهای شارجه، پایتخت فرهنگی دنیا

مجموعه ای که سال ۱۹۹۷ فعالیت خود را آغاز نموده است و بخش های گوناگونی را به شکل دائمی و موقتی نمایش داده است. در سه طبقه مختلف آن 70 گالری مختلف وجود دارد که تمرکز اصلی آن ها بر آثار دنیای عرب و هنرمندان خاورمیانه می باشد. تا پیش از افتتاح موزه لوور ابوظبی این جا عظیم ترین و اصلی ترین موزه کشور بود.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

جبل حفیت، جاذبه مشترک میان امارات و عمان

در صورتی در شهرهای ابوظبی یا العین اقامت دارید، روزی را جها بازدید از قله جبل حفیت بگذارید. این جا دومین قله مرتفع کشور امارات می باشد و جاده های پر پیچ و خم و چشم انداز زیبایی منتظر شما می باشند. بعد از رسیدن به بالای قله می توانید چشم اندازی فراتر از بیابان را مشاهده کنید و از تماشای منظره لذت فراوان ببرید.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

دهکده توریستی بستکیه

بستکیه سال 1880 توسط مهاجران بستکی (شهر بستک امروزه یکی شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران می باشد) ساخته شد. خصوصیات اصلی خانه های محله این است که از سنگ های مرجانی ، گچ و آهک ساخته شده اند. درها و پنجره های آن از چوب درخت ساج و تیک می باشند که بیشتر آن ها از هند و مومباسا به این منطقه وارد شده اند. فراز خانه ها نیز مثل شهرهای جنوبی ایران بادگیر قرار داده شده تا هوای درون خانه ها را مطبوع کند.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

بیابان، دیدنی ترین جاذبه گردشگری امارات

صحبت از سفر به امارات که می شود  اصولا همه دو چیز در ذهنشان تداعی می گردد، یکی برج های خیلی بلند و دیگری بیابان های خیلی وسیع. سرگرمی های فراوانی جهت خوش گذرانی در بیابان تدارک گردیده اند که از معروف ترین  آن ها آن می شود به سافاری های ، حشره شناسی، اسکی بر ماسه، پیاده روی و شتر سواری اشاره نمود. بیش تر مسافران دبی رفتن به بیابان را در برنامه سفر خود قرار می دهند ولی نیاز است بگوییم که ابوظبی و فجیره نیز دارای بیابان های زیبا و مفرحی می باشند.

اگر هم اهل هیجان نمی باشید، شامی آرام در بیابان و بادیه های آن جا می تواند جایگزین بسیار عالی برای تجربه حضور در بیابان برای شما باشد.


مکان های دیدنی کشور امارات متحده عربی

مسجد بدیه، جاذبه ۶۰۰ ساله

مسجد بدیه در شرق روستایی با همین اسم واقع شده است که در 40 کیلومتری شمال فجیره قرار دارد. در کنار مسجد نیز دو برج قدیمی واقع شده اند که زمانی جهت حفاظت از شهر کاربرد داشتند. این بنا را در کوهپایه ساخته اند و محراب مسجد درست در کنار کوه می باشد.

راهی که گردشگران را به مسجد می رساند از امتداد ساحل کشور عبور می کند و منظره دیدنی دارد. در بنای این مسجد از هیچ چوبی استفاده نشده است. خوب است بدانید که مسجد بدیه سازه کوچکی می باشد و بیش از ۲۰ نفر قادر نخواهند بود در آن نماز بخوانند. از برجسته ترین ویژگی های آن قبه های فراوانی است که بر سقف تعبیه شده و از درون نیز قابل مشاهده می باشد. حاکمان فجیره چند سال قبل این مسجد را مرمت نموده اند و با معرفی آن به دنیا، سازه را مبدل به جاذبه دیدنی مشهوری کرده اند.