مکان های دیدنی و گردشگری کشور گرجستان

جاهای دیدنی گرجستان را می شناسید؟ باید بدانید که کشور زیبا و شگفت انگیز گرجستان توانسته است دنیایی از فرهنگ ها و سنت های تاریخی را به رخ  توریست ها و مسافران بکشد! و این کشور  قادر بوده در صدر یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین مناطق جهان  قرار بگیرد! اما به نظر شما دیدنی ترین جاهای گرجستان کجاست؟ با خوندن این مقاله می توانید با جاذبه های گردشگری گرجستان بیشتر آشنا شوید و یه سفر عجیب و هیجان انگیز را تجربه نمایید. بهتر است که مطالعه این مطلب جالب را از دست ندهید و با ما به دیدنی جاهای دیدنی گرجستان سفر کنید…

معرفی دیدنی ترین و بهترین جاهای دیدنی کشور گرجستان

مکان های دیدنی کشور گرجستان

شهر جذاب تفلیس ( Tbilisi) دیدنی ترین مکان کشور گرجستان

بی شک وقتی اسم کشور گرجستان را می شنوید، در کنار آن نام شهر تفلیس نیز به گوش میخورد! این شهر جذاب و دیدنی به عنوان ” جواهر گرجستان ” شناخته می شود و قادر بوده به عنوان سمبلی برای تاریخ، فرهنگ و معماری این کشور محسوب شود. این شهر توریستی و مهمان نواز با جاذبه های دیدنی که دارد باعث می شود سفری هیجان انگیز را تجربه کنید. بهتر است در سفر به تفلیس بازارها، خوردنی ها و نوشیدنی های این شهر را از دست ندهید!


مکان های دیدنی کشور گرجستان

باتومی ( Batumi)

بعد از شهر زیبای  تفلیس، نوبت به شهر باشکوه باتومی می رسد که در لیست شهرهای توریستی گرجستان قرار گرفته است و عالی ترین تفریحگاه ساحلی به حساب می آید. در شهر دیدنی باتومی هم جاهای دیدنی و مناظر فوق العاده ای وجود داره که با تماشای آن میتوانید یک تجربه فراموش نشدنی و خاطره انگیز رو در ذهن خود حک کنید! از جمله مکان های شهر باتومی می شود به: پارک دلفین‌ ها، باغ گیاه شناسی، تله کابین ، میدان Piazza، برج Alphabet Tower، بنای عشق Ali and Nino، آکواریوم باتومی و… اشاره نمود.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

حمام سولفور ( Sulphur Baths)

از دیدنی ترین مکان های دیدنی گرجستان می شود به محله حمام های قدیمی در کرانه راست رودخانه کورا اشاره نمود که جزو تاریخی ترین مناطق تفلیس می باشد. جالب است بدانید که این حمام ها در قدیم تنها جهت درمان بیماری استفاده نمی شده است بلکه برای تفریح و برگزاری جشن ها در میان مردم نیز استفاده می شده است! این مکان تاریخی دیدنی توانسته است هر ساله گردشگران فراوانی را به سوی خودش جذب نماید و دیدن آن خالی از لطف نمی باشد و خواهید توانست آن را به عنوان یکی از مکان های گردشگری در سفر به گرجستان در نظر بگیرید.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

کوه کازبک ( Mount Kazbek)

کوه زیبا و دیدنی کازبک در شمال شرق گرجستان و در نزدیکی مرز روسیه واقع شده است، این کوه با نام ” اورست کوچک ” هم معروف است و خوب است بدانید که برای نخستین بار در سال 1383 کوهنوردان ایرانی موفق شدند که این کوه را فتح نمایند. کوه کازبک از جمله عالی ترین جاذبه های توریستی و مکان های دیدنی گرجستان می باشد که در سفر به این کشور نبایستی آن را از دست دهید!! لذت از تماشای طبیعت بکر این کوه باعث شادابی روح و روان می شود.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

پل صلح در شهر تفلیس

پل صلح در سال 2010 برای اتصال بخش های قدیمی و جدید شهر زیبای تفلیس بنا شده است. این پل زیبا و دیدنی با طراحی معمار معروف ایتالیایی به اجرا در آمده است. این پل جالب و حیرت انگیز در شب قادر است منظره خاصی را خلق نماید! زیرا از نورپردازی زیبا بر روی این پل استفاده شده است.  این پل به دلیل طراحی خاصی که دارد این پل به عنوان  یکی از دیدنی ترین جاهای کشور گرجستان شناخته می شود.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

کلیسای ترینیتی گرگتی ( Gergeti Trinity Church)

می شود گفت که این کلیسا یکی از بهترین و خاص ترین کلیساهایی می باشد که در عمرتان دیده اید!  به این دلیل که این کلیسای زیبا در کوه کازبک و در ارتفاع 2150 متری از سطح دریا واقع شده است و این کلیسا با طبیعتی زیبا و خاص احاطه گردیده است که منظره ای بسیار چشم نواز را به ارمغان آورده است. کلیسای ترینیتی گرگتی که امروزه یکی از جاذبه ‌های اصلی گرجستان به حساب می آید، در قرن چهاردهم بنا شده است.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

کلیسای صخره ای کاتسخی (Katskhi)

کلیسای صخره ای در روستایی به نام ” کاتسخی ” بر فراز صخره آهکی که ارتفاع آن به 50 متر میرسه، واقع شده است! این کلیسای عجیب در کنار دره و رودخانه ای خیلی زیبا جا قرار دارد که بیشتر مانند جزیره ای در آسمان است! خوب است بدانید که بعضی ها این کلیسا را پلکان بهشت نامیده اند.  این کلیسای صخره ای به دست یک راهب گرجی که در حدود 30 سال در آن زندگی می کرده است، بنا شده است. نکته جالب تر این است که هیچ کسی نمی داند راهبان چگونه از این صخره بالا میرفتند؟! و یا چگونه مصالح ساختمانی را به بالای این ستون حمل می بردند؟! این کلیسا یکی از مکان های بسیار پر بازدید در میان جاذبه های گرجستان برای گردشگران می باشد.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

میدان آزادی و خیابان روستاولی

خیابان روستاولی یکی از خیابان های مشهور شهر تفلیس می باشد که در اغلب ایام سال مملو از گردشگر و توریست می باشد. این خیابان حدود 1.5 کیلومتر است و از میدان تاویسوپلبا یا همان آزادی آغاز می شود و به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی می گردد! نکته قابل توجه این است که خیلی از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی مانند: پارلمان گرجستان، اپرا و باله تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه گرجستان، آکادمی تئاتر و آکادمی علوم در این خیابان واقع شده اند.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

قلعه ناریکالا (Narikala)

قلعه نارکالا از دیدنی ترین جاهای دیدنی گرجستان است که از قرن چهارم در شهر تفلیس به جای مانده است. می شود گفت که این قلعه تاریخ و فرهنگ غنی کشور گرجستان را نشان می دهد. همچنین قلعه ناریکالا یکی از قلعه‌ های مهم این کشور است که در آن زمان برای محافظت از شهر بنا شده بود. امروزه هم  به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان شناخته می شود.


مکان های دیدنی کشور گرجستان

شهر سنگی اوپلیستیخه

شهر سنگی اوپلیستیخه را می توان به عنوان یکی از عظیم ترین و قدیمی ترین شهرهای سنگی دنیا معرفی نمود! این شهر طبیعت خاص و بکری دارد که از تراشیده شدن صخره ها تشکیل شده است و در 20 کیلومتری شهر ” گوری ” در استان ” شیدا کارتلی ” واقع شده است. این مکان یکی از بهترین مناطق گرجستان در بین گردشگران می باشد. این شهر زیبا دارای کهن ترین سد، داروخانه، بازار، آمفی ﺗﺌﺎتر، کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی، معابد، زندان، سیاه چال و صد ها اثر باستانی دیدنی دیگر می باشد!