ممکن است پول زیاد، بهترین هدیه ی زندگیتان را به شما بدهد که همان آزادی شما می باشد ولی هر کاری دارای راه و روش مخصوص به خود می باشد. جهت کسب ثروت در برخی مواقع بهتر است طرز فکر خود را تغییر دهید و با اصرار بر عادت های خوب خود موانع را کنار بگذارید، تا قدم  های نخستین را برای رشد کسب و کار خود بردارید. در ادامه با شناختن خودتان و آمادگی ذهنی ، بر طرز فکرهایی که شما را از رسیدن به هدف مورد نظر دور می کنند، غلبه نمایید. به فردی فکر کنید که استعداد های کمتری نسبت به شما دارا می باشد، کمتر از شما تلاش می ‌کند و در کل سطح پایین ‌تر از شما می باشد؛ ولی از لحاظ مالی در موقعیت بهتری نسبت به شما قرار دارد. تنها عامل موفقیت او این بوده که قادر بوده است تله‌ های رسیدن به ثروت را کنار بگذارد.

موانع ثروتمند شدن

 جاه ‌طلب نبودن

شما باید تصمیم بگیرید که بالاتر از متوسط را هدف خودتان در نظر بگیرید. یک روزنامه ‌نگار به اسم ناپلئون هیل حدود ۸۰ سال قبل تصمیم گرفت کلید ثروتمند شدن را کشف نماید. او اعتقاد دارد که: “ما به شخصی که آن اندازه بی ‌تفاوت است که تصمیم ندارد در زندگی پیشرفتی داشته باشد، و حاضر نیست بهایی آن را پرداخت نمایید، هیچ امیدی نمی توانیم بدهیم”

ثروت به سادگی ظاهر نخواهد شد. باید با تلاش زیاد برای آن کار کنید. یک نقطه‌ شروع خوب این می باشد که پول خود را سرمایه‌ گذاری نمایید(هرچه سریع تر بهتر)، اجازه بدهید قدرت سود دوبرابر ثروت‌ شما را بسازد. این نیازمند صرف زمان یا تلاش فراوان نمی باشد، ولی به اقدام از سوی شما نیاز ندارد.

به تعویق انداختن مدام کارها

هیل به تعویق انداختن کارها را یکی از متداول ترین دلایل شکست و در نتیجه مانع رسیدن به ثروت  می ‌داند: “خیلی  از ما در زندگی شکست خواهیم خورد ، به این دلیل که منتظر ‘زمان مناسب’ جهت شروع کارهایمان هستیم. منتظر نمانید. این ‘زمان مناسب’ هیچ گاه فرا نخواهد رسید.”

“از جایی که هستید شروع کنید، و با هر وسیله‌ای که دارید کار کنید، هنگامی که جلو بروید ابزار بهتری پیدا خواهید کرد.

در صورتی که تصمیم دارید به  ثروت برسید، امروز آغاز نمایید. یک کتاب تامین مالی را برداشته ، به پادکست هایی درمورد مدیریت پول گوش فرا دهید، یک طرح مالی تدوین نمایید،  یا در طرح ‌های بیمه‌ بازنشستگی شرکت کنید.

ریسک ‌پذیر نبودن

هیل عقیده دارد که: “شخصی  که از شانس ‌ها استفاده لازم را نمی برد اصولا باید هنگامی که دیگران انتخاب ‌شان را می کنند، هرچی باقی مانده ‌است را بردارد. احتیاط بیش از اندازه به اندازه‌ی احتیاط کم بد می باشد. هر دوی این ‌ها افراط و تفریط خواهند بود و باید با آنها مبارزه کنید. زندگی پر از عنصر شانس می باشد.”

هنگامی که صحبت از مدیریت پول ‌تان می باشد، وسوسه ‌انگیز خواهد بود که پس ‌اندازتان “بدون ریسک” در حساب بانکی ‌تان قرار دهید تا از نتایج یک سقوط در بازار بورس اجتناب نمایید. ترس، حسی است که در تمام مردم دنیا وجود دارد. این را بدانید که رسیدن به موقعیت ‌های خوب و ثروتمند علاوه بر تلاش خیلی زیاد، به ریسک کردن احتیاج دارد. در اصل مهم ترین ریسک در زندگی این می باشد که یک جا قرار بگیرید و هیچ خطری نکنید.

معاشرت با آدم‌ های اشتباه

هیل پیشنهاد می‌ کند: “یک شخص باید خیلی توجه کند تا کارفرامایی انتخاب نماید که الهام ‌بخش باشد، و شخصی باشد که خودش باهوش است و به موفقیت رسیده است.

معنای این جمله فراتر از رییس و هم‌کاران ‌تان می باشد؛ مهم است خارج از کار نیز دورتان را با آدم ‌های تلاشگر و با انگیزه پر کنید. هیل نام این را ساختن یک گروه “ایده‌پرداز” نهاده است.

ما مثل آدم هایی خواهیم شد که با آنها معاشرت می کنیم، به همین علت ثروتمندان علاقه دارند با افرادی که ثروتمند هستند دوستی نمایند.

ادامه دادن شغلی که از آن تنفر دارید

هیل عقیده دارد که: “هیچ‌ شخصی با تلاش در جهتی که علاقه ندارد موفق نخواهد شد. مهم ‌ترین قدم در بازاریابی خدمات شخصی انتخاب شغلی می باشد که قادر باشید خودتان را با همه وجود وقف آن نمایید. تا بتوانید راه پولدار شدن ‌تان را از موانع پولدار شدن جدا کنید.

خودتان را با شغلی که به شما استرس می دهد و موجب می گردد از زندگی‌ تان راضی نباشید عذاب ندهید. در صورتی که  شرایط مناسب باشد، ترک شغل ‌تان قادر خواهد بود خیلی اثرگذار باشد و در آینده به نفع شما باشد.

موانع جلوگیری از ثروتمند شدن شما و روش های رسیدن به ثروت

محدود نکردن تمرکز

هیل عقیده دارد که: همه‌ی تلاش ‌تان را بر یک هدف مهم و قطعی متمرکز نمایید.”

در صورتی که تصمیم دارید  ثروتمند شوید باید وجود تان از این میل لبریز گردد هیل عقیده دارد که: “آرزو ثروت نخواهد آورد. ولی میل داشتن به ثروت با ذهنی که لبریز از این فکر می باشد، بعد از ان طرح ‌ریزی روش‌ ها و تکنیک های قطعی جهت به ‌دست آوردن ثروت، و حمایت از طرح‌ ها با تلاش خیلی زیاد ، ثروت زا خواهد بود.”

بر کسب موفقیت تمرکز نمایید، نگذارید چیزی حواس شما را پرت نماید و شما را از مسیر خود دور کند.

شور و اشتیاق نداشتن

هیل عقیده دارد که: “هیچ فردی بدون شوق قادر نخواهد بود درست عمل کند. علاوه بر این اشتیاق واگیردار می باشد، و شخصی که آن را تحت کنترل در می آورد، اصولا در گروهی از آدم ‌ها با استقبال مواجه خواهد شد.”

دیدگاه منفی به ثروت

انسان‌ها نگرش های گوناگونی به پول دارند. بعضی از افراد پولدار شدن را به عظیم ترین هدف زندگی شان تبدیل کرده‌اند و بعضی دیگر ثروتمند شدن را علامت حریص شدن خواهند دانست. توانایی تان جهت کسب ثروت یا نرسیدن به ثروت از این ۲ طرز تفکر نشات می گیرد. جهت  رسیدن به ثروت باید موفقیت ‌هایتان را جشن بگیرید و به پول به‌عنوان راهی جهت رسیدن به آزادی نگاه کنید.

تسلیم شدن

این مسیر نیز مثل هر چالش دیگری دارای دشواری های زیادی می باشد. کسانی که به مرتفع ترین بخش قله‌ آن می ‌رسند، افرادی هستند که هیچ گاه انصراف نخواهند داد. هر موقع که با چالش تازه ای مواجه شدید، به خود یادآوری نمایید که پیش از قدم گذاشتن در این راه چه اهدافی در سر داشته اید و حالا با تجربه‌ هایی که کسب کرده اید، قادر خواهید بود بیشتر از قبل رو به جلو حرکت نمایید.