شکست شغلی و پیشگیری نمودن از آن

بهبود شکست شغلی! هرکسی امکان دارد مرتکب اشتباه شود. اشتباه کردن تا هنگامی که از آن تجربه و درس گرفته شود، ایرادی ندارد. افراد موفق حتی قادر نیستند اشتباهاتی را که تا کنون در حرفه شان را مرتکب شده‌اند را شمارش کنند. نکته اصلی این می باشد که پس از یک کار اشتباه به خودتان بیایید و بپرسید “این اشتباه قرار بود چه چیزی به من یاد دهد؟”

در این مقاله پنج مرحله جهت یافتن روش هایی برای بهبود خود هنگامی که در کارتان شکست می‌ خورید را قرار داده ایم. تا اخر این مطلب را با ما باشید.

 بررسی شرایط و پیدا کردن زمانی جهت غصه خوردن

مثل هر اشتباهی، شما باید با این اشتباه خود نیز کنار بیایید. حرفه تان از دست رفته است و به هر علتی که رخ داده است، دیگر اهمیتی ندارد. شما باید بپذیرید که از دست رفته است. امکان دارد حس عصبانیت، تلخی، پشیمانی داشته باشید. بعضی ها حتی حس می‌ کنند که جهت تلافی کردن باید کاری انجام دهند. در این زمان، در صورتی که فکر می ‌کنید که حس خوبی از تلافی کردن دارید، این کار را ندهید. زمانی را جهت غصه خوردن و اندوه اختصاص دهید. این زمان را سپری کنید تا احساسات روندشان را طی نمایند. این زمان خیلی طول نخواهد کشید، ولی کمی وقتتان را اختصاص دهید تا حس خود را بروز دهید.

جهت بهبود شکست شغلی زمان تان را برنامه ‌ریزی نمایید

خیلی از ما مدیریت کردن زمان را به صورت واضح انجام می ‌دهیم به این دلیل که به احتمال فراوانی روزهای ما با فعالیت های فراوان پر خواهد شد. روال هایی که موجب می گردند حس مشغول بودن و هدفمند بودن نمایید. پس داشتن این تغییر در امور روزمره امکان دارد کمی گیج ‌کننده به نظر برسد.

زمانتان را برنامه‌ ریزی نمایید. قادر خواهید بود مقداری بیشتر جهت انجام کارهایی که واقعاً تصمیم دارید انجام دهید اختصاص دهید. اما از تایمی که جهت کار اختصاص داده‌اید، مراقبت نمایید و از آن زمان عاقلانه جهت ساختن شغل بعدی تان استفاده نمایید.

 

بردهای کوچک را جدی بگیرید

بله، شما در حال جستجو و درخواست شغل می باشید. شما آن را هوشمندانه انجام خواهید داد، و منتظر اتفاق بزرگی هستید. در صورتی که این اتفاق نیفتاد چیزی اشتباه شده است، اما شما نمی ‌دانید چه چیزی می باشد. در این حالت حس فشار روانی و اضطراب خواهید داشت.

در صورتی که تصمیم دارید در این بازی دوام بیاورید، باید برای انجام آن انرژی مورد نیاز را داشته باشید. در صورتی که رسیدن به فرصت های شغلی خیلی عظیمی اتفاق نیفتاد، به چیزی توجه نمایید که قادر خواهد بود یک پیروزی کوچک به شمار رود. این می‌تواند یک قرارداد یا موقعیت موقت، یک پروژه جانبی، یک فعالیت داوطلبانه یا انجام برخی مشاوره ‌ها باشد.

در پی چیزی باشید چیزی باشید که یک برد کوچک به نظر بیاید. این قادر خواهد بود سرمایه ‌ای جهت ادامه کار، تقویت  کردن اعتماد به نفس، انرژی عاطفی جهت حس بهتر یا به سادگی چیزی جهت اضافه نمودن به رزومه باشد. دستاورد های کوچک را جدی بگیرید.

دلایل شکست شغلی و پیشگیری از آن با 5 روش

روش های پیشگیری از رخ دادن شکست در کسب و کار

 

زمینه سرمایه گذاری مناسبی را بیابید

خیلی از تجار، در مورد این که در چه زمینه ای کار خود را شروع کنند، دچار شک و تردید می باشند. جواب این سوال به عوامل خیلی زیادی وابسته می باشد. نخست شما باید هدفتان از سرمایه گذاری و مبلغی که تصمیم دارید به این کار اختصاص دهید را به دقت مشخص نمایید. بعد از آن باید گستره کاری و اندازه ی کسب و کار خود را مشخص نمایید. هم چنین شما قادر خواهید بود برای سرمایه گذاری روی وام بانک ها و سهام شرکت ها هم حساب باز نمایید.

حواستان به دخل و خرجتان باشد

در صورتی که در پی سود آوری بیشتر هستید، باید همیشه درآمد هایی که از این طریق به دست می آورید و هزینه هایی که در این راه خرج می کنید را به طور دقیق ثبت و تحلیل نمایید. تاجران موفق برای این کار اصولا از افراد ماهر و کاربلد استفاده می نمایند تا امنیت سرمایه خود را به صورت کامل حفظ کنند.

از افراد مناسب و مستعد استفاده نمایید

مدیران عامل شرکت های موفق جهت استخدام و استفاده از نیروهای خود وسواس خیلی زیادی به خرج می دهند. آن ها با دقت استعداد ها و مهارت های اشخاص را مورد بررسی قرار می دهند تا اطمینان پیدا کنند که اشخاص با صلاحیت در شرکت آن ها مشغول به کار خواهند شد و موقعی که شخص مورد نظر آن ها را پیدا می شود، حتی یک ثانیه را هم برای استفاده از او از دست نمی دهند. هیچ وقت فراموش نکنید چیزی که بیش از همه در موفقیت تجارت و کسب و کارتان اهمیت دارد استفاده از نیروهای خبره و کارکشته می باشد.

 

همواره به دنبال خلاقیت و ایده های جدید باشید.

خوب است بدانید که دو سوم از شرکت هایی که راه رسیدن به رشد را در ابتدا خیلی زود طی می کنند، در ادامه ی راه دچار مشکل خواهند شد. ولی دلیل این اتفاق چیست؟ دلیل، بدون شک این می باشد که این شرکت ها بیش از اندازه بر مسائل مالی خود تمرکز می کنند و از سرمایه گذاری رو ایده های تازه و خلاقیت غافل می گردند. موفقیت در امور مالی طبیعتا لازمه  موفقیت یک شرکت است اما به تنهایی قادر نخواهد بود تضمین کننده ی سود آوری برای شما باشد. مدیران کسب و کار های موفق، همواره در پی جذب نمودن ایده های جدید و خلاقانه می باشند تا این گونه بتوانند موفقیت خود و کسب و کارشان را برای طولانی مدت تضمین نمایند.

به دخل و خرجتان دقت کنید

در صورتی که در پی سودآوری زیاد تری می باشید، باید همیشه درآمد هایی که از این طریق کسب می کنید و هزینه هایی که در این مسیر صرف می کنید را به طور دقیق ثبت و تحلیل نمایید. صاحبان کسب و کار موفق برای این کار اصولا از افراد ماهر و خبره استفاده می نمایند تا امنیت سرمایه شان به صورت کامل حفظ گردد.