چگونه با قهوه اسپرسو لاغر شویم؟


لاغری با اسپرسو

آیا شما عاشق قهوه هستید و سعی دارید با خوردن این نوشیدنی لاغر شوید؟ اگر چنین است، ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا نوشیدن اسپرسو به تلاش‌های کاهش وزن به شما کمک می‌کند یا خیر.

خب، پاسخ این سوال ممکن است شما را شگفت زده کند! زیرا اسپرسو فقط یک نوشیدنی خوشمزه نیست، بلکه دارای خواص شگفت انگیزی است که می تواند از اهداف لاغری شما حمایت کند.

به گزارش آریامگ به نقل از درمان بان؛ در این مقاله، همه آنچه را که باید در مورد خواص قهوه اسپرسو و تأثیر بالقوه آن بر کاهش وزن خود بدانید، بررسی خواهیم کرد. بنابراین با درمان بان همراه باشید و یک فنجان از قهوه مورد علاقه خود را بردارید تا به کشف اسرار قهوه اسپرسو بپردازیم.


آیا نوشیدن اسپرسو باعث کاهش وزن می شود؟

اسپرسو به عنوان یک نوشیدنی انرژی‌زای طبیعی در باور مردم به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای لاغری شناخته می‌شود، اما بهتر است بدانید که پاسخ به این سوال چندان ساده نیست.

نوشیدن اسپرسو به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود، اما میتواند با خواص مختلفی که دارد از تلاش شما برای کاهش وزن حمایت کند و به عنوان یک کمکی که کالری را میسوزاند استفاده شود.

اسپرسو حاوی کافئین است و به عنوان یک محرک طبیعی، میتواند اثرات مثبتی بر متابولیسم، اشتها و سطح انرژی شما داشته باشد. در ادامه به چرایی این قضیه می‌پردازیم که چگونه اسپرسو میتواند شما را لاغر کند:

1- اسپرسو متابولیسم شما را افزایش می دهد

 اسپرسو حاوی کافئین است که بسته به دوز و پاسخ فردی شما میتواند میزان متابولیسم را بین 3 تا 11 درصد افزایش دهد. این بدان معناست که بدن شما حتی زمانی که در حالت استراحت هستید کالری بیشتری می‌سوزاند.

 بر اساس برخی از برسی‌های انجام شده، کافئین می‌تواند به شما کمک کند در صورت نوشیدن دو تا چهار فنجان اسپرسو، 100 تا 200 کالری اضافی در روز را بسوزانید.

2- اسپرسو اشتهای شما را سرکوب می کند

اسپرسو همچنین می تواند با تأثیر بر هورمون‌ها و مواد شیمیایی مغز به شما کمک کند گرسنگی و هوس خود را کنترل کنید و به این صورت میتواند میل شما به خوردن غذاهای پرکالری را کاهش دهد.

کافئین موجود در این قهوه می‌تواند سطوح گرلین، هورمونی که اشتهای شما را تحریک می‌کند را کاهش دهد و سطح پپتید YY، هورمونی که سیگنال سیری شما را نشان می‌دهد را افزایش دهد.

علاوه بر این، کافئین میتواند اثرات دوپامین، که یک انتقال دهنده عصبی است که خلق و خو و سیستم پاداش مغز را کنترل می‌کند را افزایش دهد.

افزایش سطح دوپامین بعد از نوشیدن اسپرسو که باعث می‌شود احساس رضایت و شادی بیشتری داشته باشید، تمایلات شما به خوردن احساسی غذاها و حتی پرخوری را کاهش می‌دهد و ممکن است از این راه باعث شود تا لاغر شوید.

3- اسپرسو سطح انرژی شما را بهبود می بخشد:

اسپرسو همچنین میتواند انرژی و هوشیاری را تقویت کند که به شما کمک می‌کند در فعالیت‌های بدنی و کارهای روزانه خود بهتر عمل کنید و کارهای خود را با بازدهی و خلاقیت بیشتر انجام دهید.

کافئین میتواند سیستم عصبی مرکزی شما را تحریک کند، ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن رسانی به عضلات و مغز شما را افزایش دهد. این کار باعث می‌شود که احساس بیداری، تمرکز و انگیزه بیشتری برای ورزش و کار به دست بیاورید.

علاوه بر این موارد، کافئین میتواند استقامت و قدرت شما را با کاهش خستگی و تلاش‌های بی ثمر افزایش دهد. این حرکت به شما کمک می‌کند تا طولانی‌تر، سخت‌تر و موثتر ورزش کنید، که نیتجه‌اش از دست دادن کالری بیشتر و افزایش توده عضلانی است.

با این حال، این اثرات اسپرسو برای لاغری یا حفظ آن برای همیشه کافی نیست و بهتر است که در کنار این نوشیدنی به دنبال یک یک رژیم غذایی سالم و رژیم ورزشی مناسب باشید تا برای کاهش وزن، بتواند در بدن شما کمبود کالری ایجاد کند.

بهتر است این نکته مهم را فراموش نکنید که اسپرسو فقط می تواند به عنوان مکملی برای یک سبک زندگی متعادل به شما کمک کند، نه به عنوان یک نوشیدنی معجزه کننده.


راه های کاهش وزن با اسپرسو چیست؟

اگر می‌خواهید از اسپرسو به عنوان ابزاری برای حمایت از سفر کاهش وزن خود استفاده کنید، راه‌هایی وجود دارد که با انجام  آنها میتوانید تاثیرات مثبتی را از نوشیدن اسپرسو بگیرید. در اینجا چند نکته برای کاهش وزن با اسپرسو وجود دارد:

اسپرسو را در حد اعتدال بنوشید

در حالی که اسپرسو می تواند اثرات مثبتی بر متابولیسم، اشتها و سطح انرژی شما داشته باشد، اگر زیاد از حد بنوشید میتواند اثرات منفی نیز داشته باشد.

کافئین بیش از حد میتواند اضطراب، بی خوابی، بی قراری، سردرد و تپش قلب را افزایش داده و باعث ناراحتی معده شود. همچنین میتواند به خاطر ایجاد تداخل در کیفیت خواب؛ بر هورمون‌ها و تنظیم وزن شما تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، مصرف بیش از حد کافئین میتواند شما را به آن متحمل یا وابسته کند و اثربخشی اسپرسو را نیز کاهش دهد و حتی در صورت قطع مصرف، باعث بروز علائم ترک شود.

بنابراین، توصیه می‌شود که مصرف کافئین خود را به بیش از 400 میلی گرم در روز محدود کنید، که معادل حدود چهار فنجان اسپرسو است.

نوشیدن اسپرسو در زمان مناسب

 بهترین زمان برای نوشیدن اسپرسو برای کاهش وزن صبح یا اوایل بعد از ظهر است. به این ترتیب می‌توانید از اثرات کاهش اشتها و افزایش انرژی آن بدون ایجاد اختلال در هضم یا خواب خود بهره ببرید.

نوشیدن اسپرسو در صبح میتواند به شما کمک کند کمتر غذا بخورید و در طول روز احساس رضایت بیشتری داشته باشید. نوشیدن اسپرسو در اوایل بعدازظهر میتواند به شما کمک کند بر کسادی ظهر غلبه کنید و بهره ور بمانید.

با این حال، از نوشیدن اسپرسو آن هم نزدیک به زمان خواب یا با معده خالی خودداری کنید، زیرا باعث بی‌خوابی یا رفلاکس اسید شود.

نوشیدن اسپرسو با افزودنی های سالم

بهترین راه برای نوشیدن اسپرسو برای کاهش وزن، استفاده از افزودنی‌های سالم مانند شیر بادام شیرین نشده یا استویا است.

به این ترتیب، می‌توانید از طعم و فواید اسپرسو بدون افزودن کالری یا کربوهیدرات اضافی که می‌تواند مانع پیشرفت شما شود، لذت ببرید.

برای بهره بدن از خاصیت کاهش کالری اسپرسو از افزودن بیش از حد، شیر یا خامه به آن خودداری کنید، زیرا این کار می تواند اثرات آن را رقیق کند و چربی و کالری غیر ضروری بدن را اضافه کند.

همچنین اگر قصد دارید این نوع قهوه را برای لاغری بنوشید؛ از افزودن شکر یا شربت به اسپرسوی خود خودداری کنید، زیرا این کار می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و اشتهای شما را تحریک کند.


خواص اسپرسو چیست؟

اسپرسو نه تنها یک نوشیدنی خوشمزه و انرژی‌زا است، بلکه منبعی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان‌های مختلف است که می‌توانند برای سلامتی شما مفید باشد. برخی از خواص اسپرسو که باید بدانید در اینجا آمده است:

اسپرسو کالری کمی دارد

یک شات اسپرسو تنها حدود 5 کالری دارد که در مقایسه با سایر نوشیدنی‌ها ناچیز است. حتی اگر مقداری شیر یا خامه به اسپرسوی خود اضافه کنید، کالری کمتری نسبت به زمانی که نوشابه، آبمیوه یا الکل بنوشید، مصرف خواهید کرد.

با این حال، از افزودن بیش از حد شکر یا شربت به اسپرسوی خود مراقب باشید، زیرا آنها می توانند کالری و کربوهیدرات زیادی اضافه کنند که میتواند تلاش‌های کاهش وزن شما را خراب کند.

اسپرسو سرشار از آنتی اکسیدان است

اسپرسو حاوی پلی فنول‌ها است که ترکیبات طبیعی هستند و خواص آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از سلول‌های شما در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب محافظت کنند زیرا با بیماری‌های مزمن مختلفی مانند دیابت، بیماری قلبی و سرطان مرتبط هستند.

اسپرسو همچنین حاوی اسید کلروژنیک است که نوعی پلی فنول است و با تاثیر خود باعث می‌شود فشار خون و سطح قند خون شما را کاهش پیدا کند.

علاوه بر این، اسپرسو حاوی ملانوئیدین است که رنگدانه‌های قهوه‌ای رنگی هستند که در طول فرآیند برشته کردن ایجاد می‌شوند. ملانوئیدین دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی است که میتواند برای سلامت روده شما مفید باشد.

اسپرسو منبع مواد معدنی است

اسپرسو حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، منگنز و نیاسین است. این مواد معدنی برای عملکردهای مختلف بدن مانند انتقال عصبی، انقباض عضلانی، تولید انرژی و سنتز DNA ضروری هستند.

منیزیم و پتاسیم همچنین می‌توانند به تنظیم فشار خون و جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کنند. نیاسین یا ویتامین B3 می‌تواند به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت پوست شما کمک کند.

سخن پایانی
یکی دیگر از مطالب مجله پزشکی درمان بان به پایان رسید. در این مقاله ما به سوال که آیا اسپرسو میتواند بر لاغری و کاهش وزن تاثیر داشته باشد پاسخ داده و روش‌های استفاده از این نوشیدنی برای لاغری را برسی کردیم.

همچنین در ادامه بهترین خواص قهوه اسپرسو را نیز معرفی کردیم تا با آگاهی بیشتر نسبت به این نوشیدنی معجزه گر؛ اگر قصد دارید از آن برای وزن کم کردن استفاده کنید، بدانید که چگونه و چه زمانی بنوشید و این نوشیدنی چطور شما را لاغر می‌کند.