فواید آووکادو برای سلامت

همچنان پایانی برای فهرست فواید سلامتی آووکادو مشخص نشده است و این میوه یکی از عالی ترین میوه های می باشد. بله، آووکادو یک میوه بسیار خوب است و از عالی ترین گیاهانی است که در این کره خاکی وجود دارد. با توجه به طعم بی نظیر آووکادو، به سادگی می شود از خواص درمانی آن استفاده کرد.

آیا می دانید که لغت آووکادو در اصل از زبان ناهواتل گرفته شده است و به معنی بیضه است؟

در ادامه به مهمترین فواید آووکادو اشاره می کنیم با ما همراه باشید.

بالا برنده میل جنسی

بله، همان گونه که در بالا ذکر شده است، کلمه آووکادو از مردم آزتک (Aztec) نشأت گرفته و به معنای بیضه می باشد. آووکادو دارای چربی اشباع می باشد که در سنتز تستوسترون تاثیر دارد. تصادفی نیست که در رژیم های جدید محدودیت استفاده از چربی با کم ترین سطح تستوسترون و میل جنسی همراه می باشد. بنابراین، به صورت غیر مستقیم، آووکادو در اصل بالا برنده میل جنسی است.

درمان نمودن رماتیسم مفصلی

آرتروز و رماتیسم مفصلی هر دو بیماری های ناتوان کننده ای هستند که موجب ناراحتی زیاد افراد مبتلا به آن می شوند. گرچه داروهای مقابله با درد امکان دارد از نشانه های آنها کم می کند، ولی به دشواری می تواند یک درمان همیشگی ارائه داد. آووکادو دارای ترکیبی می باشد که قادر است به کم کردن درد و التهاب بیماری رماتیسم مفصلی کمک نماید. اگر چه مشخص نمی باشد که چه میزان باید مصرف نمایید تا این تاثیرات را ببینید، اما استفاده روزانه آووکادو اثر گذار است.

فواید آووکادو

کنترل نمودن دیابت

کنترل دیابت و استفاده از غذاهایی مناسب این بیماری سخت می باشد. خیلی از افراد تلاش می کنند منابع کربوهیدراتی دیگر را پیدا کنند، اما خیلی وقت ها این کار به خودی خود کافی نیست. با این وجود، آووکادو ها دارای کربوهیدرات کمی می باشد و در عوض دارای مقدار فراوانی چربی خوب می باشد که باعث کاهش جذب قند به جریان خون می گردد. از آنجایی که دیابت نوع 2 ناشی از کم بودن حساسیت به انسولین می باشد، این اقدام خوبی برای کاهش سرعت جذب است تا انسولین زمان زیاد تری جهت پردازش کربوهیدرات داشته باشد.

ارتقاء سلامت پوست

اگر دارای مشکل پوست خشک می باشید، یا به فکر سلامت پوست خود هستید، آووکادو بسیار گزینه خوبی است. آووکادو دارای آنتی اکسیدان، ویتامین C و ویتامین E می باشد که برای سلامت پوست مفید می باشد. ویتامین C در تشکیل کلاژن نیز دخالت دارد و بر سلامت پوست اثر می گذارد. چربی ای که در آووکادو وجود دارد به تقویت نمودن موانع ساختاری و حفظ رطوبت پوست کمک می نماید.

فواید آووکادو

خاصیت آووکادو جهت لاغری

موقعی که حرف از چربی می شود، خیلی از مردم می ترسند. چربی ها الزاما باعث بالا رفتن وزن نمی شوند. با این وجود، آووکادو قادر است موجب کم شدن اشتها و مصرف کالری شما در طی روز گردد. علاوه بر این، موقعی که در وعده های غذایی شما گنجانده شود، جهت مدت زمان خیلی زیادی احساس سیری خواهید داشت.

آووکادو حاوی فیبر

این روزها خیلی از اشخاص به علت استفاده بیش از حد غذاهای آماده شده و مصرف عدم سبزیجات و میوه ها، فیبر کافی از رژیم غذایی خود دریافت نمی نمایند. آووکادو دارای هر دو فیبر لازم محلول و نامحلول می باشد. فیبر محلول در تأمین میکروبیوم روده تاثیر زیادی دارد، در حالی که فیبر نا محلول به حفظ نمودن نظم عملکرد روده کمک می نماید. هر دو تاثیر زیادی بازی می کنند، بنابراین اهمیت دارد که روزانه از این دو استفاده کرد.

بهبود وضعیت کلسترول

اگر چه داشتن یک رژیم غذایی ضعیف، دارای چربی ها و قندهایی با کیفیت پایین، راهی آسان برای پیشرفت بیماری های قلبی می باشد، ولی همه چربی ها مضر نیستند. در اصل، چربی های مفید جهت سلامت قلب و حفظ کلسترول مفید می باشند. مصرف  مرتب آووکادو به حفاظت از کلسترول خوب به اسم HDL کمک می نماید و کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید را کم می کند. در صورتی که از هایپرلیپیدمی (بالا رفتن چربی خون) رنج می برید، ایده مناسبی است که چربی های سالم مثل آووکادو را مصرف نمایید، در عین حال مصرف چربی های مصنوعی و کربوهیدرات ها را کم کنید.

فواید آووکادو

تقویت نمودن جذب مواد مغذی گیاهی

اگر چه میوه ها و سبزیجات دارای مواد مغذی می باشند، اما آیا می دانید که آن ها قادر هستند مشکلاتی نیز به وجود بیاورند؟ بله، در اصل دارای مکانیسم اشتباهی در شکل فیبر می باشند. اگرچه فیبر قسمت با اهمیتی از رژیم غذایی است، ولی گاهی جذب مواد شیمیایی مختلف موجود در غذاهای گیاهی را دچار اختلال می کند که قادر است مشکل ساز شود. عالی ترین راه جهت مقابله با مسئله چه می باشد؟ چربی خوب استفاده کنید.

با انجام این عمل، چربی به شکل یک مولکول حامل عمل می نماید و به انتقال دادن مواد مغذی محلول در چربی موجب می شود که در غیر این صورت به مواد زائد تبدیل خواهد شد.

آووکادو جهت سلامت چشم ها

آووکادو جذب نمودن مواد مغذیی را که جهت سلامتی اهمیت دارند را، افزایش می دهد، اما با این وجود آنتی اکسیدان های لووتیان و زاکسنتین می باشند. این آنتی اکسیدان ها قادر به کاهش آب مروارید، کم کردن سرعت دژنراسیون عضلات و بهبود یافتن اعصاب چشم ها می باشند.

منبع اسید فولیک

اسید فولیک جهت تکثیر DNA در همه انسان ها اهمیت دارد، اما در زمان بارداری بیشتر دارای اهمیت است. پیشنهاد می شود که همه زنان مصرف مکمل اسید فولیک را زیاد می کند، اما آووکادو یک منبع غنی از اسید فولیک است که از به وجود آوردن ناهنجاری های رحم ممانعت می کند.

تقویت عملکرد کبد

کبد یکی از اصلی ترین اعضای بدن می باشد. عالی ترین راه جهت حمایت از کبد این است که به آن کمک نمایید تا به بهترین صورت عمل نماید. آووکادو به کم کردن علائم بیماری کبد چرب (که موجب بالا رفتن کلسترول و تریگلسیرید خون نیز می گردد) کمک می نماید. علاوه بر این، آووکادو قادر است سنتز آنتی اکسیدان گلوتاتیون بدن را تقویت نماید.

فواید آووکادو

بهبود یافتن تنفس

آووکادو دارای فلاونوئیدهایی می باشد که با رشد بیش از اندازه باکتری و قارچ ها در دهان مبارزه می نماید و به صورت مؤثری احتمال ابتلا به زخم های دهان را کم می کند.

بهبود زخم

آووکادو قادر است با تقویت نمودن سیستم ایمنی بدن به بهبود یافتن زخم های بدن کمک نماید.

تاثیر آووکادو بر بهبود خلق و خو

با توجه به چگالی اسید فولیک، آووکادو قادر است با اثرات ترکیب هموسیستئین مقابله نماید. هوموسیستئین باعث کم شدن تولید دوپامین و سروتونین، انتقال دهنده های عصبی می گردد که حس لذت را افزایش می دهد.

ارتقاء دادن سلامت استخوان

به وجود آمدن بافت استخوانی احتیاج به کلسیم، روی، منیزیم، پتاسیم، و ویتامین K خواهد داشت. آووکادو دارای همه این مواد مغذی به خصوص ویتامین K که در خیلی از غذاها وجود ندارد، است. استفاده مرتب از آووکادو همراه با ورزش، تراکم استخوان را زیاد می کند.

مصرف آووکادو در بارداری

به علت اینکه آووکادو منبع خوبی از اسید فولیک می باشد، مصرف آن در زمان بارداری می تواند خیلی مفید و تاثیر گذار باشد.