آموزش طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پنیری مجلسی 

کوکو غذای خوشمزه و محبوب ایرانی ها است که با روش های مختلف تهیه می شود و معروف ترین غذا از این نوع، کوکو سبزی است. کوکو یک میان وعده عالی و ساده است که می توانید در پیک نیک های خانوادگی هم از آن استفاده کنید. اما در این قسمت می خواهیم روش تهیه کوکوی سیب زمینی با پنیر پیتزا را به شما آموزش بدهیم که کودکان هم عاشق طعم این غذا هستند.

طرز تهیه کوکوی سیب زمینی پنیری مجلسی خوشمزه با پنیر پیتزا

مواد مورد نیاز

سیب زمینی 4 عدد
تخم مرغ 2 عدد
پنیر پیتزا 1 پیمانه
پودر سوخاری 1 پیمانه
پیازچه خرد شده 2 قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان لازم
روغن به میزان لازم

طرز تهیه

در ابتدا در یک قابلمه تا نصف آب بریزید و مقداری نمک اضافه کنید، حالا سیب زمینی ها را درون قابلمه قرار دهید و اجازه بدهید که خوب پخته شوند، پس از اینکه سیب زمینی ها خوب پخته شد، آنها را پوست بکنید و رنده کنید.

تخم مرغ ها را درون کاسه ای مناسب بریزید و با نمک، فلفل و زردچوبه مخلوط کنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود.

حالا پنیر، پودر سوخاری و پیازچه را به تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در آخر سیب زمینی آماده شده را اضافه کنید و خوب مواد را ورز دهید تا بافتی منسجم و یکدست داشته باشد.

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و اجازه دهید که گرم شود. در این فاصله از مواد آماده شده به اندازه 1 نارنگی کوچک بردارید و به شکل یک همبرگر کوچک و یا شکل سیگارتی در آورید و درون روغن قرار می دهیم تا پخته شود و دو سمت کوکو که سرخ شد از درون تابه در آورید روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

 

نکات و فوت و فن های خاص

کمی خامه ترش برای سرو و تزیین کوکو می توانید استفاده کنید.

از بعضی از ادویه ها مانند آویشن و جوز هندی هم در صورت تمایل می توانید در این کوکو استفاده کنید.

کوکو را در روغن زیاد و با حرارت متوسط سرخ کنید تا مغز آن پخته شود.