در این بخش آریا مگ 3 انشا زیبا با موضوع طبیعت و حفظ آن برای پایه دبستان و دبیرستان را گردآوری کرده ایم.

انشا با موضوع طبیعت برای مقطع دبستان و دبیرستان

مقدمه:

طبیعت یکی از نعمت هایی است که خدا در اختیار ما قرار داده است تا علاوه بر استفاده از آن، در حفظ آن تلاش کنیم. طبیعت یعنی هر چیزی که خداوند به ما بخشیده است ؛ طبیعت یعنی سرسبزی و بلندی کوه و دشت و صحرا و زیبایی دریا و خورشید و خیلی  از چیز های دیگر که در دنیا وجود دارند.

تماشای طبیعت خیلی حس خوبی دارد. از درختان زیبا تا گل های زیبا و خوش بو و حیوانات قشنگ  و کوه های بلند، همگی به انسان حس آرامش می دهند.

بدنه:

هنگامی که بهار می شود با تماشای آن حس آرامش خواهیم داشت و دوست داریم مدام در طبیعت چرخ بزنیم. وقتی صدای شرشر آب را می شنویم یا هنگامی که قایقی را در دل دریا می بینیم، حس سبکی خواهیم داشت و این حس خیلی لذت بخش می باشد. غروب خورشید نیز مملو از زیبایی می باشد! هنگامی که خورشید غروب می کند و کم کم به پشت کوه حس خیلی خوبی است.

و زیباتر از همه این ها، بیدارشدن از خواب در فصل زمستان و دیدن دانه های رقصان برف می باشد که بر ساقه های درختان می نشیند! و درختانی که کم کم از برف سفید پوش می شوند و زیباییشان چند برابر می شود.

نتیجه گیری:

طبیعت خیلی زیباست به این دلیل که خالق طبیعت نیز زیباست. به نظر من طبیعت دست ما انسان ها امانت می باشد و ما باید از آن به خوبی نگهداری کنیم و آسیبی به آن وارد نکنیم.


انشا با موضوع طبیعت و 3 انشا کوتاه و زیبا برای دبستان و دبیرستان

انشا در مورد طبیعت و باران برای دبستان

مقدمه:

قرار است در این انشا در مورد طبیعت بنویسم.من عاشق طبیعت و طبیعت گردی هستم. و بهترین روزهایم زمانی است که همراه با خانواده یا با اردوی مدرسه به طبیعت می رویم.

بدنه:

در یک روز بهاری، باران زیبایی باریدن گرفت و من در گوشه ای از دشت با چتر زیبایم بر صندلی چوبی نشستم و به آفریده های خداوند فکر می کردم تا اینکه در ذهن خودم به طبیعتی که در جلوی رویم قرار داشت رسیدم. چه نعمت بزرگی در اختیار ما قرار دارد. سرسبزی دشت و صدای دلنشین قطرات باران، و گنجشک هایی که به لانه های خود در لابه لای درختان می روند.

صدای باران و رعد و برق، همه جا را فرا گرفته بود. آسمان با شادی قطرات باران را به زمین می فرستاد و گل های رنگارنگ را سیراب می کرد! چند ساعت بعد باران تمام شد و خورشید از پس ابرها روی خود را نشان داد و رنگین کمان به راه افتاد. چه رنگین کمان دلربایی! با رنگ های، بنفش،آبی، سبز، نارنجی

خالق تمام این زیبایی ها خداوندی است که  عاشق زیبایی است و نعمت های فراوانی را به ما داده است.

نتیجه گیری:

طبیعت پر از چیزهای جذاب  است. ما انسان ها عاشق طبیعت هستیم، اما از تمام موجودات بیش تر به آن آسیب وارد می کنیم. ما باید برای طبیعت مثل تمام موجود زنده دیگر احترام قائل باشیم. باید حواسمان باشد که ما در مقابل نعمت های خداوند وظایفی داریم و خداوند از ما درمورد آن نعمت ها باز خواست خواهد کرد. خداوندا به ما کمک کن تا قدر طبیعت تو را بدانیم.


انشا زیبا و کوتاه درباره طبیعت زیبا

مقدمه:

ما در زیبا ترین سیاره ای زندگی می کنیم که دارای طبیعت بسیار تمیز و جذاب پر از سرسبزی است. طبیعت بهترین دوست ما است که همه منابع ما را برای زندگی در اینجا فراهم می کند. آب برای نوشیدن به ما می دهد، هوای خالص برای نفس کشیدن، غذا خوردن، زمین برای اقامت، حیوانات، گیاهان برای استفاده های دیگر ما، و غیره برای بهبود ما.. ما باید طبیعت خود را حفظ کنیم، آن را صلح آمیز نگه داریم، آن را تمیز نگه داریم و از تخریب آن جلوگیری کنیم تا بتوانیم از طبیعت برای همیشه لذت ببریم. طبیعت گرانبها ترین هدیه ای است که از سوی خدا به ما داده شده است تا از آن لذت ببرید، اما به آن آسیب نرسانید.

بدنه:

طبیعت زیبا و جذاب اطراف ما باعث می شود که ما خوشحال تر باشیم و محیط طبیعی ما را برای زندگی سالم تر خواهد کرد. طبیعت دارای انواع گوناگونی از گل ها، پرندگان ، حیوانات، گیاهان ، آسمان ، زمین، رودخانه ، دریا، جنگل ، هوا، کوه ، دره ، تپه ها و خیلی از چیزهای دیگر می باشد.

خداونددطبیعت را برای زندگی موجودات ایجاد نموده است. همه چیزهایی که ما جهت زندگی مان استفاده می کنیم دارایی های طبیعت می باشد که نباید به آن آسیب بزنیم.

ما نباید در اصالت طبیعت دست ببریم و نباید با چرخه اکوسیستم ناسازگار رفتار نماییم. طبیعت محیطی زیبا جهت زندگی و لذت بردن را فراهم خواهد کرد، پس مسئولیت ما این می باشد که آن را تمیز نگهداری نماییم و از تمام آسیب ها خودداری کنیم. در دنیای مدرن، خیلی از فعالیت های بشر، طبیعت را به شدت به خظر انداخته است. ما همه باید تلاش نماییم تا زیبایی طبیعت را حفظ نماییم.

ما هر لحظه طبیعت را می بینیم و از آن لذت می بریم. ما تغییرات طبیعی را در آن می بینیم، صدای آن را می شنویم و آن را در همه جا حس می کنیم. مسئولیت ما در برابر زیبایی های طبیعت این می باشد که دارایی های موجود در طبیعت را را نجات دهیم تا حیات جاودانی بر زمین باقی بماند. در صورتی که ما هیچ قدمی برای مراقبت از طبیعت برنمیداریم، نسل های آینده با خطر روبرو خواهند شد. ما باید ارزش واقعی طبیعت را درک نماییم.

نتیجه گیری:

طبیعت گرانبها ترین هدیه از طرف خدا برای زندگی انسان ها روی زمین می باشد. ما باید از طبیعت سپاس گزار باشیم تا به ما کمک نماید بهتر زندگی کنیم. ما باید با تمام وجود برای سالم ماندن طبیعت تلاش کنیم و آن را برای آیندگان خود نیز نگهداریم.