طرز تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو یکی از شربت های بسیار خوش طعم و پر طرفدار در میان افراد است که مثل سایر شربت های ایرانی برای رفع تشنگی در گرما کاربرد زیادی دارد. این شربت بسیار خوش طعم علاوه بر اینکه برای رفع تشنگی استفاده دارد، موجب خوشبو شدن دهان نیز خواهد شد. به لیمو آرام دهنده اعصاب نیز می باشد و برای تقویت حافظه موثر است. به لیمو جهت تقویت معده دارویی خوب محسوب می شود بخصوص زمانی که صورت دم کرده مثل چای مصرف گردد.

با آموزش شربت به لیمو با ما همراه باشید.

طرز تهیه شربت به لیمو

مواد لازم

  • برگ به لیمو2  عدد
  • به1  کیلوگرم
  • شکر۱ کیلوگرم
  • آبلیمو4 قاشق غ خ
  • آب3 لیوان

دستور تهیه

به را پوست بگیرید. به دو شکل می شود به را به شربت اضافه نمایید. در صورتی که تمایل دارید خرده های به در شربت مشاهده شود به را به صورت رنده کرده به شربت اضافه نمایید، ولی در صورتی که تمایل دارید در شربت خرده های به وجود نداشته باشد آب به ها را از طریق آبمیوه گیری ریز کنید.

در یک قابلمه ۲ لیوان آب ریخته و روی حرارت بگذارید. شکر را به قابلمه بیافزایید و مواد را هم بزنید تا شکر در آب حل شود. پس از اینکه شربت مقداری جوشید، حرارت زیر قابلمه را کم کنید و  آب را اضافه نمایید.

طرز تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو با برگ به لیمو

بگذارید تا شربت مقداری غلیظ شود بعد از آن آبلیمو و برگ های به لیمو را اضافه نمایید. برگ های به لیمو موجب خوشبو تر شدن شربت می گردد و علاوه بر این  برگ به لیمو باعث آرامش و تسکین اعصاب می شود.

پس از اینکه آبلیمو و برگ به لیمو را به شربت اضافه نمودید، چند دقیقه بعد شربت را از حرارت بر دارید. بعد از آن شربت را در یخچال بگذارید تا خنک شود.