انشا با موضوع کتاب

در این بخش چند انشا زیبا در مورد کتاب و کتاب خوانی را برای مقاطع دبستان و دبیرستان گردآوری کرده ایم.

انشا زیبا برای مقاطع تحصیلی مختلف

از نظر من کتاب بهترین دوست ماست. ما از کتاب چیزهای زیادی می آموزیم. وقتی که کتاب میخوانیم در واقع گویی کتاب در حال صحبت با ما است.

موقع باز کردن کتاب، خیلی اشتیاق دارم و اینکار را همیشه در اوقات فراغتم انجام می‌دهم. کتاب دانش زیادی به ما اضافه می کند و خیلی جاها به ما یاد میدهد که کار درست کدام است و کار غلط کدام. من همیشه به حرف های کتاب گوش میدهم و از این طریق به خیلی موفقیت ها دست پیدا میکنم.

کتاب مثل پرنده ای است که میشود روی بال های آن نشست و در آسمانی از علم و دانش پرواز کرد.

کتاب ها دارای تنوع خیلی بالایی می باشند و در زمینه ای که بخواهیم کتاب های زیادی وجود دارد. می توانیم کتابی که علاقه داریم را انتخاب کنیم و با خواندن آن داناییمان در مورد مسائل بالا برود

افرادی که به کتاب خواندن علاقه ای ندارند کاش بدانند که کتاب بهترین دوست آدم ها است و خیلی‌چیزهای خوبی میشود از کتاب یاد گرفت.

مطالبی که در خیلی از کتاب ها گفته میشود، تجربیاتی است که نویسنده طی سال های زیادی کسب نموده است و در قالب یک کتاب در اختیار دیگران قرار میدهد. و چیزی که حاصل سال ها تجربه نویسنده بوده است را ما با خواندن یک کتاب در زمان کوتاهی میتوانیم کسب کنیم. و به این شکل نیازی نیست خیلی از مسائل رو خودمان تجربه کنیم.

کتاب بهترین دوست انسان ها است و من خیلی کتاب خواندن را دوست دارم و همیشه به بقیه نیز کتاب خوانی را توصیه میکنم.


انشا درباره کتاب و کتاب خوانی برای دبستان و دبیرستان

انشا کوتاه و زیبای کتاب خوانی

من به طرز خیلی عجیبی به خواندن کتاب علاقه دارم و حسی که در موقع رفتن به کتاب فروشی و گشتن میان کتاب ها را دارم‌ را با هیچ حسی عوض نمیکنم.

من از زمانی که یادم هست کتاب خواندن را خیلی دوست داشتم و بنظرم پدر و مادر خیلی در این مورد میتوانند اثرگذار باشند و فرزند خود را از کودکی با کتاب و‌کتاب خوانی آشنا کنند.

وقتی کتاب تازه ای میخرم خیلی شوق دارم که سریع تر خواندن آن را آغاز کنم.

کتاب خواندن واقعا به من آرامش خیلی زیادی میدهد. از نظر کتاب خواندن مثل این است که در دنیای نویسنده در حال قدم زدن هستی.

وقتی کتاب خوبی را میخوانم و احساس میکنم که کتاب مفیدی است آن را به دیگران نیز معرفی میکنم تا افراد بیشتری از فواید خواندن آن بهره مند شوند.

کتاب خواندن را حتما در برنامه زندگی تان قرار دهید و بدانید که در صورتی که همراهتان کتاب باشد، هیچ گاه تنها نخواهید بود.


انشا کتاب برای مقطع ابتدایی

من کتاب خواندن را خیلی دوست دارم چون کتاب به من چیز های  زیادی یاد. میدهد. کتاب باعث می شود تا علم و دانش ما زیاد شود.

کتاب مثل دوستی است که هر وقت به او نیاز داشته باشیم می توانیم به سراغش برویم و از او کمک بخواهیم.

هر کتابی در مورد یک موضوعی نوشته شده است و ما می توانیم به کتاب فروشی برویم و از فروشنده کتابی که دوست داریم را درخواست کنیم.

همیشه پدر و مادرم مرا به کتاب فروشی می برند و کتاب های مورد علاقه ام را برایم خریداری می کنند.

من همیشه مراقب کتاب هایم هستم و از آن ها به خوبی مراقبت میکنم.

من وقتی که دوستانم از من میخواهند که کتاب هایم را به آن ها قرض بدهم، قبول میکنم چون دوست دارم آن ها هم کتاب خوان شوند.

چند مدت پیش مادرم من را در کتابخانه محله مان ثبتنام کرد و از آن موقع من به کتاب های خیلی زیادی دسترسی دارم.

کتاب خواندن خیلی خوب است و تصمیم دارم هر ماه یک تا دو تا کتاب را تمام کنم


انشا کتاب برای کودکان

کتاب خواندن دانش ما را خیلی بیشتر می کند و موجب می شود در بزرگسالی اطلاعات عمومی ما خیلی زیاد شده باشد.

در مورد هر موضوعی در دنیا کتاب های زیادی وجود دارد و همه آدم ها می توانند کتاب های مورد علاقه خود را پیدا کنند.

فقط کافی است به کتاب فروشی بروید و آنجا از فروشنده کمک بخواهید.

دنیای کتاب ها خیلی زیبا است. از کتاب چیز های خیلی زیادی می شود یاد گرفت. کتاب در خیلی از سختی ها به ما کمک می کند و راه درست را به شما نشان می دهد.

دنیای کتاب ها واقعا زیبا و آرامش بخش می باشد. اگر به کتاب خواندن عادت کنی دیگر قادر نخواهی بودن از خواندن دست بکشی.

من همیشه سعی می کنم کتاب هایی انتخاب کنم که به موضوعات آن ها علاقه مند می باشم و از آن ها خسته نمی شوم.

گاهی اوقات برخی از کتاب هایی را که نیاز ندارم را به کتابخانه نیز اهدا می کنم تا افراد بیشتری بتوانند از کتاب خواندن لذت ببرند و استفاده کنند.

بنظر من والدین از کودکی باید فرزندان خود را با خواندن کتاب آشنا کنند تا در بزرگسالی به کتاب خواندن عادت کنند.

من خیلی خوشحالم که دوستی مثل کتاب را انتخاب کرده ام  و می توانم در هر زمان که بخواهم به سراغ آن ها بروم . همیشه به همه دوستانم خواندن کتاب را توصیه می کنم


انشا کوتاه برای کتاب

مقدمه:

یه کتاب مثل یه کهکشانه که درونش کلی سیاره های مختلف وجود داره و هر سیاره حکم یه دنیای جدید رو برات بازی میکنه. تو توی هر کدوم از این سیاره ها که وارد بشی چیزای جدید یاد میگیری و با چیزای جدیدی آشنا میشی. پس به نظرم خیلی کار نادرستیه که ما آدما خودمون رو از این کهکشان علم و دانش منع کنیم و به دنبالش نریم. اینجوری احساس میکنم ما همیشه توی یک سیاره زندگی خواهیم کرد که اسم اون هم سیاره جهله.

بدنه انشا:

کتاب مثل یک منبع بزرگ علم و دانش در اختیار خیلی از ما ها هست و ما میتونیم با اون به دنیایی سفر کنیم که تا به حال در اونجا نبودیم. ما با ذهن و تصوراتمون میتونیم به واسطه کتاب به جهان هایی بریم که جسم مون نمیتونه به اونجا بره و چیزهایی رو در خلق کنیم که شاید هیچوقت در واقعیت اتفاق نمی افتند.

کتاب به ما قدرت ذهن مون رو یادآوری میکنه و بهمون میگه درونمون چه قدرت بزرگی نهفته هست که از اون میتونیم به جهت رشد و پیشرفت مون استفاده کنیم. کتاب به ما قدرت ذهن رو یاد میده و با جادوی کلمات کاری میکنه که ما معجزه های خیلی زیادی در زندگی مون بیافرینیم، معجزه هایی که ممکنه برای خیلی ها غیر قابل باور باشه.

اگه میخوای یه انسان شگفت انگیز بشی، اگه میخوای یه انسان فوق العاده بشی که همه از اون حرف میزنن باید انسان عاقلی بشی که بلده از عقلش استفاده کنه و کتاب به راحتی راه عاقل شدن رو به انسان نشون میده و به اون میگه چطوری از عقل و ذهنش در راه درستی استفاده ببره که موجب رشد و پیشرفتش بشه.

متاسفانه عده خیلی کمی از بچه ها به کتاب علاقه دارن. خیلی از اونا حتی کتاب رو یه چیز نفرت انگیز میدونن و میخوان که ازش دوری کنن. اما نمیدونن که راز خوشبختی و سعادتشون داخل همین کتاب ها نهفته شده و اونها میتونن به واسطه اون به هر چیزی که میخوان برسن. کاش اینقدر با کتاب غریبه نبودیم و کاش با اون بیشتر دوستی میکردیم.

دوستی با کتاب باعث میشه که ما محتوای داخل اون رو با گوشت و خونمون درک کنیم و بفهمیم که نویسنده اون چی میگی، از ما چی میخواد و در نهایت میخواد که چه اتفاقی بیفته. اینا تا وقتی که با یه کتاب دوست نشی و اونو دوست خودت ندونی غیر ممکنه چون اینجوری اصلا به مطالب اون اهمیتی نمیدی.

نتیجه گیری:

در کل باید بگم که ما با کتاب خوندن دنیا رو جای قشنگ تری برای زندگی میکنیم. یادمون نره که ما فقط یک بار توی این دنیا زندگی میکنیم و فرصت دوباره زندگی کردن یا برگشت به گذشته رو نداریم پس باید در اون بهترین تصمیمات رو بگیریم و بهترین اقدامات رو انجام بدیم که این هم بیشترش با کتاب خوندن امکان پذیره.