انشا با موضوع علم بهتر است یا ثروت

در این بخش آریا مگ انشا با موضع علم بهتر است یا ثروت را به صورت توصیفی و ادبی گردآوری کرده ایم.

انشای علم بهتر است یا ثروت کلاس هشتم

سوال علم بهتر است یا ثروت شاید به نظر کلیشه ای بیاید اما همگی به خوبی می دانیم این پرسش مقایسه ای یکی از مهم ترین سوالاتی است که هر یک از ما در طول زندگی خود بارها به آن برخورد کرده و هر بار باید پاسخ درستی به آن بدهیم تا در مسیر درست قرار بگیریم.

به نظرم پاسخ به این سوال کاملا به روحیه و شخصیت افراد بستگی دارد. حتی در میان چند همکلاسی نیز سلایق و استعدادها متفاوت است، یک نفر عاشق این است که تا فوق دکترا درس بخواند و هرگز از علم اندوزی خسته نمی شود، دیگری را گویا برای این ساخته اند که در فعالیت های پول ساز تلاش کرده و در سنین جوانی به یک فرد ثروتمند تبدیل شود چون این مسئله در درجه اول برایش اهمیت دارد.

نگاه آدم ها با هم متفاوت است و به همین دلیل پاسخ های متفاوتی به این موضوع می دهند. اما نظر من این است که اگر دل و نیت آدم ها خوب باشد، چه عالم شوند و چه ثروتمند در هر دو حالت خیرشان به مردم می رسد و در مسیری که می روند دنیا را قشنگ تر و قشنگ تر می کنند و همین است که اهمیت دارد.

از سوی دیگر کافیست یک لحظه تصور کنید در دنیایی زندگی می کردیم که همه افراد تنها ثروتمند بودند و هیچ دانشمندی وجود نداشت یا بر عکس آن همه افراد دانشمند و فیلسوف بودند اما هشت شان گروی نه شان و در فقر و نداری به سر می بردند.

همه ما قبول داریم که هیچ کدام از این صحنه ها زیبا نیست. به علاوه خداوند نعمات زیادی به انسان ها عطا کرده و دنیا را مسخر آن ها نموده تا در رفاه و فراوانی زندگی کنند و در عین حال هر لحظه و ثانیه به دنبال کشف دانستنی های بیشتر درباره جهان خود باشند تا در مسیر تکامل قدم بردارند.


انشا علم بهتر است یا ثروت برای پایه های مختلف به صورت کوتاه و بلند توصیفی و ادبی

انشا درباره علم بهتر است یا ثروت برای پایه هفتم

سوال علم بهتر است یا ثروت درست مانند این است که مثلا بگوییم دست بهتر است یا پا یا مثلا قلب بهتر است یا مغز.

به نظر من همه آدم ها به علم و ثروت در کنار هم نیاز دارند تا بتوانند یک زندگی ایده آل و در مسیر درست برای خود فراهم کرده و از زیبایی ها و نعمات خداوند بهره مند شوند. پس هم علم خوب است و هم ثروت. اما این که کدام یک بهتر است به نحوه استفاده ما از هر کدام از آن ها بر می گردد.

علم و دانشی که در جهت خدمت به خلق نباشد و ثروتی که باعث شود افراد مغرور شده و فقط به فکر ثروت اندوزی باشند هیچ کدام به درد نمی خورد. چه فایده دارد دانشمند باشی، پزشک باشی، مهندس باشی، استاد باشی و همه تلاشت را در زمینه علمی خودت بکنی اما هدفت تنها ارضا کردن حس علم اندوزی ات باشد و حس انسان دوستی نداشته باشی.

چه فایده دارد ثروتت از پارو بالا برود و قیمت کفشی که به پا می کنی از حقوق سه ماه یک کارگر بیشتر باشد اما گوشه ای از این ثروت را برای نیازمندان کنار نگذاری. ده ها خانه داشته باشی اما در شهرت کسانی باشند که شکم گرسنه در کارتن می خوابند.

در کل علم و ثروت بی حس انسان دوستی اصلا خوب نیست و از سوی دیگر علم بدون ثروت و ثروت بدون علم نیز تنها در صورتی می تواند خوب باشد که در جهت درست استفاده شوند، در این صورت است که هزاران هزار مشکل را حل کرده و هزاران هزار بار را از دوش دیگران بر می دارند.


انشای علم بهتر است یا ثروت برای کلاس نهم

علم بهتر است یا ثروت؟ اما کدام علم و کدام ثروت؟

همان علمی که سلامتی بیشتر و بیشتر را برای بشریت به ارمغان آورده یا آن علمی که نتیجه اش بمباران های هسته ای و کشته شدن صدها هزار انسان در طول تاریخ بوده است؟ آن علمی که باعث شد انسان به دل زمین و عمق دریاها سفر کند و آن سوی آسمان ها را رصد کند یا علمی که جنگ ها را به راه انداخت و دنیا را به یک مکان نا امن تبدیل کرد؟

همان ثروتی که هزاران هزار مدرسه، بیمارستان و شغل برای مردم جهان ایجاد کرد یا آن ثروتی که روی هم تلنبار شد و باعث شد تنها یک نفر در روز به اندازه قوت و روزی هزاران نفر عیش و نوش و اسراف کند؟ همان ثروتی که انفاق و صدقه و کمک در دلش دارد یا آن ثروتی که بی خیال غم نیازمندان، تنها حرص و طمع مال اندوزان را بیشتر می کند؟

واقعا منظورمان کدام علم است و کدام ثروت؟ زیرا هر دوی آن ها دو روی سکه دارند و من عاشق یک رو و متنفر از روی دیگر می باشم. من عاشق این هستم که روزی عالم ترین آدم و ثروتمندترین فرد دنیا باشم یا حتی عالم ترین ثروتمند جهان یا ثروتمندترین عالم دنیا اما از نوع آن روی قشنگ تر!

این که علم بهتر است یا ثروت کاملا و دقیقا به این بر می گردد که کدام روی آن را به عنوان هدف زندگی خود در نظر بگیریم. اگر علم در خدمت مردم دنیا گرفته شود و ثروت در جهت کمک به نیازمندان و پیشرفت علم به کار رود، هر دو بسیار زیباست و به زیباتر شدن هر چه بیشتر جهان نیز کمک زیادی می کند، در غیر این صورت بسیار زشت بوده و فجایع بشری را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

در کل علم و ثروت اگر در راه درست استفاده شوند به یک اندازه خوب هستند و نمی توان گفت یکی بر دیگری ارجحیت دارد.


انشای علم بهتر است یا ثروت پایه پنجم

من درباره سوال انشای امروز یعنی “علم بهتر است یا ثروت” خیلی فکر کرده ام. جواب دادن به این سوال خیلی سخت است و هر چقدر بیشتر فکر می کنم بیشتر شک می کنم که واقعا کدام یک بهتر است.

از یک طرف به این فکر می کنم که علم بسیار بسیار خوب است. اگر در طول تاریخ دانشمندان زیادی نبودند که به دنبال کسب علم و دانش بروند امروز ما با مشکلات زیادی مواجه بودیم، از بیماری هایی که درمان آن ها کشف نشده بود تا تکنولوژی های خوبی که دیگر وجود نداشتند.

آدم هایی که دنبال کسب علم می روند اطلاعات زیادی دارند، می توانند شغل های خوبی داشته باشند و اگر درست از این علم استفاده کنند حتی می توانند ثروتمند نیز بشوند. به قول پدرم خیلی از آدم های ثروتمند نان تلاش و کوشش خود در دوران نوجوانی و جوانی را می خورند.

از طرف دیگر من فقیر بودن و پول نداشتن را دوست ندارم چون آدم های فقیر هیچ رفاهی ندارند و حتی نمی توانند بچه های خود را به مدرسه بفرستند در حالی که شنیده ام آدم های ثروتمند زیادی هستند که کارهای خیر کرده اند، بیمارستان و مدرسه و مسجد ساخته اند و کودکان بی سرپرست را به سرپرستی قبول کرده اند.

به نظر من علم بدون ثروت و ثروت بدون علم هر دو می توانند خوب باشند به شرط آن که از آن علم و از این ثروت به خوبی استفاده شود با این حال خیلی خوب است که علم و ثروت را با هم در زندگی داشته باشیم چون در کنار هم می توانند مشکلات زیادی را هم برای خود ما و هم برای جامعه حل کنند.


انشا درباره علم بهتر است یا ثروت برای پایه ششم

علم و ثروت دو موضوع بسیار مهم در زندگی انسان ها هستند که هر دو در نوع خود و به شکل های مختلف می توانند اثر زیادی روی جوامع و انسان ها بگذارند.

این که بگوییم علم بهتر است یا ثروت شاید مقایسه زیاد خوبی نباشد چون این دو از بسیاری جهات با هم فرق دارند و هر دو به قدری فایده دارند که نمی توان از کنار آن ها ساده گذشت.

در این که علم و دانش بسیار خوب است شکی وجود ندارد. از زمان های بسیار دور تاکنون دانشمندان زیادی چه در ایران و چه در کشورهای دیگر بوده اند که خدمات ارزنده ای در جهت بهتر شدن زندگی انسان ها انجام داده اند و اگر آن ها تلاش نمی کردند زندگی امروز ما این رفاه و آسایش را نداشت.

از سوی دیگر همه ما دوست داریم ثروت بیشتری داشته باشیم چون با پول می توان مدرسه رفت، می توان سالم تر زندگی کرد، می توان خوراک و لباس و وسایل زندگی خود را تامین کرد، تفریح کرد، به نیازمندان کمک کرد و هزاران کار دیگری که همه ما عاشق انجام دادن آن ها هستیم.

به علاوه فقر در دین اسلام نیز نهی شده و توصیه شده افراد با کار و تلاش زندگی خود را به رفاه برسانند و دست نیاز به سوی دیگران دراز نکنند.

به نظر من علم و ثروت هر دو به یک اندازه خوب هستند، به شرطی که درست استفاده شوند و کارهای خوبی با آن ها انجام شود.


انشای علم بهتر است یا ثروت پایه سوم و چهارم

با نام خدای مهربان انشای خودم را آغاز می کنم. علم و ثروت هر دو در زندگی ما انسان ها بسیار مهم هستند.

ما با درس خواندن و افزایش علم خود می توانیم شغل خوبی در آینده داشته باشیم، به مردم خدمت کنیم، کاری کنیم که پدر و مادرمان به ما افتخار کنند و اطلاعات زیادی به دست آوریم. علم آن قدر مهم است که پیامبر اسلام نیز به مسلمانات توصیه کرده اند از گهواره تا گور دانش بجویند و هرگز از این کار خسته نشوند.

منظور از علم آموختن فقط این نیست که ما یاد بگیریم، بلکه باید به چیزهایی که یاد می گیریم عمل کنیم و این طور می شود که علم آموختن بسیار فایده خواهد داشت.

از طرف دیگر ثروت هم بسیار مهم است. اصلا یکی از فایده های علم آموختن درست به دست آوردن ثروت است. به علاوه فقیر بودن باعث می شود آدم ها فقط به دنبال یک لقمه نان باشند و از فعالیت های دیگر زندگی از جمله علم آموختن نیز عقب بمانند.

اما این که کدام یک بهتر است، به نظر من نمی توان یکی را انتخاب کرد و این دو در کنار هم می توانند فایده های زیادی داشته باشند، با این حال می دانم با علم زیاد و عمل کردن به آن می توانیم به ثروت هم برسیم اما فقط با پول داشتن نمی توان عاشق علم اندوزی هم بود.

اگرچه آدم های پولدار زیادی هم هستند که به روش های مختلف مانند ساختن مدرسه ها به پیشرفت علم کمک کرده اند.