مکان های تفریحی و گردشگری کشور یونان

یونان با داشتن بعضی از مهم ترین مکان های تاریخی جهان در کنار 6000 جزیره و به علت زیبایی های طبیعی و فرهنگ عجیب شناخته شده می باشد. مکان های باستان شناسی، صخره هایی که در آب های آبی و سواحل قرار گرفته اند، و آب و هوای مطبوع مدیترانه ای این گشور را به نخستین مقصد مهم گردشگری اروپا مبدل کرده است. علاوه بر پایتخت، آتن، قسمت های مهم دیگری جهت بازدید در سرزمین اصلی دارد شامل: دلفی باستان و صومعه های شهاب سنگ. ولی خیلی از مردم جهت گرفتن کشتی برای رفتن به جزیره به اینجا می آیند: سانتورینی، میکونوس، زکینتوس، کورفو و کرت از همه جزایر پر طرفدارتر هستند. برنامه سفر خود را با لیست جاهای دیدنی یونان برنامه ریزی نمایید.

جاذبه گردشگری برتر یونان

آکروپولیس

آکروپولیس به عنوان سمبل آتن و یونان در نظر گرفته می شود و یک تپه صخره ای می باشد که از آتن مدرن در حال ظهور می باشد و به وسیله سه معبد زیبا که قدمت آن ها به قرن پنجم پیش از میلاد بازمی گردد پوشانده شده است. معروف ترین و مهم ترین پارتنون است،در اصل از 60 ستون به وجود آمده است که وزن یک سقف را تحمل می کند و به وسیله کتیبه ها و سنگفرش هایی زیبا تزئین گردیده است.


جاذبه گردشگری برتر یونان

موزه آکروپولیس

موزه آکروپولیس آتن یکی از معروف ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری می باشد. ساختاری شیشه ای و فولادی خیلی مدرن با فضاهای نمایشگاهی سبک و مطبوع می باشد که توسط معمار برنارد تسومی طراحی گشته است و به شکل خاص برای نمایش یافته های باستانی از شهر آکروپویس ساخته شده است. از دیگر موارد جهت بازدید در این مکان می توان به:Moschophoros (مجسمه مرد جوانی که یک گوساله را بر روی شانه خود  حمل می نماید)، کاریاتیدها (مجسمه های چهره زنانی که ارشیتون را نگه داشته اند) و سنگ مرمر های خیلی عظیم پارتنون می توان اشاره نمود. از تراس کافه –رستوران موزلا قادر خواهید بود از مناظر شگفت انگیز آکروپویس لذت کافی ببرید.


جاذبه گردشگری برتر یونان

سانتورینی

سانتورینی جذاب از دراماتیک ترین جزایر یونان است. این مکان بیشتر به علت شهرهای صخره ای ساحل غربی “فیرا” و “اوا” معروف می باشد که به نظر می رسد بر بالای یک دریای عمیق آبی مخروط آتشفشانی معلق شده است. این شهر بنا شده از ساختمان های معمولی مکعبی سفید  است که خیلی از آن ها به هتل بوتیک به همراه استخرتبدیل شده اند. هر دو شهر “فیرا” و “اوا” مقصد خیلی رویایی محسوب می شود و برای عروسی ها و ماه عسل ها بسیار پر طرفداراند.


جاذبه گردشگری برتر یونان

میکونوس

میکونوس زیبا ترین مقصد جزیره ای یونان است. مرکز فعالیت های بعد از تاریکی در شهر میکونوس، به علت هتل بوتیک های شیک، رستوران های دریایی درجه یک و سالن های موسیقی زنده مورد توجه قرار گرفته است. دیگر جاذبه ها شامل: پاراپورتیانی و سواحل شنی زیاد در امتداد ساحل جنوبی جزیره می باشد. جزیره به صورت خاص با اشخاص مشهور بین المللی معروف می باشد. شهر میکونوس دارای یک فرودگاه می باشد و به وسیله کشتی و کاتاماران با پیرائوس، بندر آتن و رافینا مرتبط است.


جاذبه گردشگری برتر یونان

دلفی

دلفی در یونان، یک مکان از میراث جهانی یونسکو است. این مکان در دامنه های پایین کوه پارناسوس، مشرف به یک دره چشمگیر بنا شده  است و برای گذشتگان که جهت زیارت عبادت آپولو (خدای نور، نبوت، موسیقی و شفا) و مشورت گرفتن از اوراکل (دانشمند) اسطوره ای به اینجا می آمدند مقدس بوده است. این بنا از ویرانه های متلاشی شده معابد، یک استادیوم و تئاتر که قدمت آنها به قرن هشتم پیش از میلاد و قرن دوم میلادی بازمیگردد، بنا شده است. در همان حوالی موزه باستان شناسی دلفی واقع شده است که یک مجموعه کامل از یافته های این مکان را به نمایش می نهد. دلفی در 170 کیلومتری شمال غربی آتن واقع شده است.


جاذبه گردشگری برتر یونان

کورفو

یکی از مقاصد گردشگری یونان، کورفو است که در ساحل غربی دریای یونی در سرزمین اصلی واقع شده است. مرکز، شهر کورفو، به لطف معماری اصیل و زیبای خود میراث جهانی یونسکو می باشد که به مدت قرن ها توسط ونیزی ها اداره میشده است. در پیاده روهای عاشقانه کاوش نمایید، تنها خیابان جهت کشف دو قلعه قرن شانزدهم و لیستون طاقدار که از طریق کافه های قدیمی رسم شده اند. دور از شهر اصلی جزیره خیلی سرسبز و زیبایی می باشد که با سنگ های آهک در دریای شمال و تپه های مخملی در جنوب واقع شده است.


جاذبه گردشگری برتر یونان

صومعه های متئورا

یکی از غیر عادی ترین چیزهایی که در یونان باید بازدید کرد، دشت تسالی می باشد، جایی که در آن صخره های عجیب خارج شده از طریق صومعه های قدیمی متئوراپوشانده شده اند. در لیست میراث جهانی یونسکو، بازدید از شش صومعه برای افراد آزاد است. جهت رسیدن به هر صومعه باید از پله های سنگی حک شده در صخره ها چند بار بالا رفته که در درون آنها شمع های لرزان، تصاویر ، نقاشی های دیواری و عود و عنبرهای سوزانده شده را پیدا خواهید کنید. ساعات کاری این صومعه  ها متفاوت است و جهت دیدن هر شش صومعه باید حداقل یک روز را در منطقه وقت بگذارید. نزدیکترین شهر کالامباکا می باشد.


جاذبه گردشگری برتر یونان

شهرک رودز

رودز در دریای اژه در حوالی ترکیه واقع شده است و بزرگترین جزیره دودکان است. مرکز آن، رودس در فهرست یونسکو یکی از عالی تیرن مقصد های گردشگری یونان می باشد. این محوطه توسط یک سیستم استحکامی ، شامل برج ها و دروازه های بنا شده توسط شوالیه های سنت جان پس از پس گرفتن کنترل جزیره در قرن پانزدهم محصور شده است. خیابان های سنگفرش شده بدون ماشین برای لذت بردن از پیاده روی می باشد. از جاذبه های حوالی میدان می شود به شهر ساحلی کوهستانی لیندوس و مارماریس در سواحل ترکیه اشاره نمود که با قایق گشت و گذار میتوانید از آن ها بازدید کنید.


جاذبه گردشگری برتر یونان

زاکینتوس

جزیره زاکیانتوس (زانت) با مناظر دیدنی در بالا و زیر دریا و حول آن، یکی دیگر از مکان های عالی برای گردشگری در یونان است. دسترسی به آن با محلی که فقط 15 کیلومتر از ساحل فربی پلوپونیز در دریای یونی فاصله دارد راحت است. در افتخار بزرگ این جزیره جذاب، سواحل سنگریزه ای ماسه ای، به ساحل کشتی معروف تر است، و غارهای جذاب و دیدنی دریایی مثل غارهای آبی در نوک شمالی جزیره، است. در درون غار، آب درخشان رنگ آبی آسمان را بر دیوارهای غار بازتاب خواهد داد تا یک درخشش جادویی ایجاد نماید. غارهای آبی فقط یکی از جاذبه های پر آب در این جزیره می باشد. همچنین غواصی در این مکان عالی است.


جاذبه گردشگری برتر یونان

دره ساماریا

در جزیره کرت، تنگه ساماریا برای علاقه مندان بزرگ فضای باز جذابیت خیلی زیادی دارد. این جزیره با 15 کیلومتر طول و در باریک ترین نقطه آن، تنها 3 متر عرض، از اومالوس (1250متر) در کوه های سفید تا اگیاروملی در دریای لیبی پایین خواهد رفت. بسته به مقدار تناسب اندام شما، پیاده روی 6 تا 7 ساعت زمان می برد. در قسمتی از آن سطح آن شیب دار و صخره ای می باشد، بنابراین باید کفش های مخصوص پیاده روی به پا کنید و آب زیادی به همراه داشته باشید.