مکان های دیدنی گرجستان بسیار متنوع هستند،این کشور در شرق دریای سیاه قرار دارد  ،و یکی‌از امن ترین کشور های جهان محسوب میشود، گرجستان امن ترین کشور اروپا و ششمین کشور امن جهان محسوب می‌شود.همچنین این کشور دارای آب و هوای فوقالعاده است و از لحاظ زیبایی و جاذبه های طبیعی و گردشگری ،طبیعی و فرهنگی نیز کشور قدیمی و بی نظیری است.در افسانه های گرجی آمده است این سرزمین بهترین و مرغوب ترین هدیه خداوند به مردم است .افسانه های زيادي در این مورد وجود دارد از قبیل ایگکه زمانی که خداوند زمین را بین مردم تقسیم می‌کرد گرجی ها در میهمانی جمع بودند و از دریافت زمین محروم می‌شوند،و زمانی که به این موضوع پی بردند نزد خداوند میروند و از او در خواست زمین می‌کنند اما خداوند این لطف را از آن‌ها دریغ می‌کند. سپس گرجی ها خداوند را به میهانی خود می‌برند و خداوند چنان از میهمان نوازی آن‌ها لذت برد که تصمیم گرفت آن قطعه از زمینی را که برای خودش کنار گذاشته بود به آنها هدیه دهد.این کشور از خوبی ها و زیبایی های فراوانی برخوردار است که آن‌ها هدیه هایی از جانب خداوند هستند.

این کشور تنوع آب و هوایی فوق العاده ای دارد ،دو سوم این کشور کوهستانی است . همچنین یک گلستان زیبا و معروف در این کشور در منطقه آجارا  وجود داردکه در آن گیاهان زیبا و متعددی از سرتا سر جهان جمع آوری شده ست و در این گلستان رشد و نمو می‌کنند.

مکان های تفریحی و گردشگری گرجستان

در ادامه به چند مکان دیدنی این کشور اشاره می‌کنیم:

  • شهر تفلیس

این شهر پایتخت گرجستان است،و در زبان محلی به آن تفیلیسی یا تهبیلیسی نیز می‌گویند که برگرفته از واژه تپهیلی  به معنای گرم ، که منظور چشمه های آب گرم تفلیس است .همچنین گرجی ها به آن‌ تبلیسی نیز می‌گویند. این شهر  در فصل های بهار و تابستان به دلیل باد هایی که از اطراف کوهستان ها می‌وزد هوای بسیار مطبوعی دارد. همچنین بین دو رود کورا (متکواری)شکل گرفته است.و از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده است.طبق گفته ها و داستان های تاریخی حدود ۱۷۰۰ سال پیش حدود قرن پنجم میلادی  شاه واختانگ  یکم تفلیس را پیدا کرد و آن را پایتخت خودش اعلام کرد.

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • شهر باتومی

این شهر ،شهری بندری در ساحل دریای سیاه است ،که علاوه بر جاذبه های طبیعی دارای جاذبه های گردشگری نیز هست که توسط مسئولان گرجستان ساخته شده است .دسترسی به این شهر از دو راه زمینی و هوایی امکان پذیر است،سالانه تعداد بازدید کنندگان این شهر  بیشتر و بیشتر میشودو همچنین آن را مروارید دریای سیاه می‌نامند.

(دلفیناریوم  باتومی) این مکان،یکی از معروف ترین مقاصد شهر باتومی است که می‌توانید شاهد رقص دلفین ها درآب همراه با موسیقی باشید .و همچنین این امکان را می‌دهد که همراه با آن‌ها شنا کنید و لحظات خوبی را برای خود به ارمغان بیاورید

( باغ گیاه شناسی باتومی) این باغ که ۱۰۰ هکتار طول دارد مکان مناسبی برای افرادی است که عاشق گل و گیاه هستند. این باغ  یکی از بزرگترین و معروف ترین باغ های گیاه شناسی شوروی سابق است و تنوع گیاهی آن بسیار متفاوت است و از چندین شهر و قاره جمع آوری شده اند.

(بلوار باتومی ):این مکان ،یکی از مکان های تاریخی گرجستان به حساب می آید و در معماری اش نماد ها و نشانه های این کشور را نشان می‌دهد این بلوار یکی از قدیمی ترین جاذبه های گرجستان است .این مکان در امتداد ساحل قرار دارد .و به سبک اروپای قرن ۱۹ و زیبایی ایتالیایی  ساخته شده است.

(میدان اروپا):این میدان یکی از معروف  ترین میدان های باتومی است و همچنین نقطه اتصال شهر باتومی به منطقه اروپایی گرجستان است .

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • کاخ دادیانی:

این کاخ از کاخ های قدیمی گرجستان است و جزو موزه های با ارزش گرجستان در زوگدیدی  محسوب می‌شود، زوگدیدی از شهر های گرجستان واقع در سامگرلو( مینگرلیا)در غرب این کشور است .

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • اوپلیستسیخه:

اگر به تاریخ باستان و راز و قدما نهفته در دل سنگ و خاک علاقه دارید حتما به این شهر سر بزنید شهری که قدمت ۲۰۰۰ ساله دارد و تمام آن از سنگ ساخته شده است .شهر سنگی اوپلیستسیخه   شهری شبیه به غار است و ساختاری سه لایه دارد و در نزدیکی شرق شهر گوری قرار دارد و معنای آن قلعه خدایان است .همچنین در کشفیات باستان شناسان آثار مربوط به الهه خورشید که در این محله قبل از ظهور مسیحیت پرستش می‌شد به چشم میخورد و به مرور زمان به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده  است.

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • کازبگی:

این شهر از مکان های دیدنی و زیبای گرجستان محسوب می‌شود که در ابتدای رودخانه ترکی، در ۱۵۰ کیلومتری تفلیس و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار دارد نام این روستا از سال ۲۰۰۶ به استپانسمیندا تغییر پیدا کرده و کلیسای مقدس گرگتی  از مکان های دیدنی این روستا محسوب می‌شود.

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • سیغناغی :

این شهر را که شهر عشق نیز می‌نامند این شهر در نزدیکی شرق تفلیس و در استان کاخنی واقع شده که شهری کوچک با سه هزار نفر جمعیت است . این شهر دارای تنوع گیاهی و جانوری فراوانی است و در بالای تپه   با چشم انداز از منظره زیبای دره ی آلازانی و کوه های  قفقاز است واقع شده است به همین دلیل یکی از مکان های دیدنی گرجستان محسوب می‌شود.این شهر نیر دارای بنا های تاریخی و مذهبی و استحکامات نظامی  است .

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • صومعه گلاتی:

این مکان را شاهکار عصر طلایی گرجستان نیز مینامند.این صومعه به دستور شاه داوید چهارم و در سال ۱۱۰۶ ساخته شده است که یکی از مشهور ترین پادشاهان  گرجستان محسوب می‌شد.و خم اکنون جزو میراث جهانی یونسکو است .سازندگان این صومعه اعتقاد داشتند که باید به خداوند نزدیک باشند بنا بر این آن را بر روی تپه ای ساخته اند  .معماری آن نمودار سبک معماری بیزانسی است.که در آن شمایل مذهبی ومقدس با استفاده از موزائیک بر روی دیوار های صومعه هک شده اند.

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • غاری واردزیا

این شهر جزو آثار باستانی برجسته گرجستان محسوب میشود. به این شهر لانه زنبور نیز می‌گویند به دلیل اینکه خانه های غار شکلی هستند که به شکل لانه زنبور در آمده اند.و در قرن دوازدهم میلادی به دستور شاه تالار ( اولین پادشاه زن گرجستان)برای مقابله با حمله مغول هاو در دل کوه در جنوب غربی کشور گرجستان و در ابتدای رودخانه مکتواری ساخته شد .همچنین سازه هو و سیستم آبرسانی پیچیده نشان دهنده تلاش مردن برای ایجاد محل سکونت است .و اما مغول ها نبودند که باعث ویرانی ایم خانه ها شدند بلکه آن زمین لرزه بود که این نقش را ایفا کرد و این آثار باستانی صخره مانند را به جا گذاشت .

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • اوشگولی:

این روستا که در میان رشته کوه های قفقاز در شمال کشور گرجستان واقع شده است ،که به دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر جزو مکان های دیدنی این کشور به حساب می آید. از زیبایی های این منطقه برج های متروک و در حال فرو ریختن است . علاوه بر زیبایی های طبیعی و تاریخی این منطقه فرهنگ و آداب رسوم سنتی مردمان آن از جاذبه های گردشگری نیز محسوب می‌شود.از مظاهر سنتی این سبک زندگی جوانان سوار بر اسب هستند در این شهر خدمات رفاهی چندانی وجود ندارد و چون مسیر کوهستانی دارد رفت و آمد سخت است بنابراین گردشگران باید به این موضوع  دقت کنند.

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • باخمارو:

در منطقه گوریا،روستایی زیبا و سنتی به نام باخمارو وجود دارد .این روستا در میان جنگل های انبوه از درختان کاج و صنوبر قرار دارد. برای رسیدن به این روستا باید از میان درختان سر به فلک کشیده عبور کنید تا به کلبه روستایی و رویایی خود برسید .

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا


  • دره مارتویلی:

دره یا تنگه دره مارتویلی ،نام یکی از بهترین جاهای دیدنیگرجسالن است .در این تنگه قایق سواری نیز وجود دارد. این دره ۴۰ متر طول داردو زمانی که در آن قرار میگیرید شاهد تصاویر فوق العاده زیبای از آسمان خواهید بود.

مکان های دیدنی گرجستان و شهرهای مهم گردشگری این کشور زیبا