مکان های گردشگری و تفریحی کشور مالدیو

مالدیو کوچک‌ ترین کشور در قاره آسیا می باشد که پایتخت آن شهر زیبای ماله است. این جزیره بهشتی دارای ۱۲ هزار جزیره شگفت‌ انگیز، مروارید فیروزه ‌ای رنگ در اقیانوس هند می باشد. تنها 200 جزیره این مجمع‌الجزایر قابل سکونت می باشند و ۸۸ جزیره آن گردشگرپذیر است و در آن‌ ها هتل‌ ها واقامتگاه ‌هایی جهت رفاه گردشگران قرار داده شده است. اگر در پی تمدد و آرامش اعصاب در بهشتی طبیعی با آب و هوایی مطبوع می باشید، با تور مالدیو به این سرزمین زیبای مملو از جزیره‌ های شگفت انگیز سفر کنید.

سواحل دیدنی مرجانی با شن ‌های سفید و ماهی‌ های زیبا و دلفین ‌ها، مرداب ‌های صاف و زلال و درختان نارگیل و نخل، استراحتگاهی آرام و بکر جهت پیدا نمودن آرامش در این جزیره دوست داشتنی به وجود آورده است. این جزیره زیبا علاوه بر آرامش عجیبی که به گردشگران هدیه می ‌دهد، تفریحات زیادی مثل سفر با قایق‌ های تفریحی و هواپیماهای دریایی، ورزش های آبی، موسیقی و غذاهای بین ‌المللی و محلی نیز برای مسافران فراهم نموده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بعضی از جاذبه ‌های دیدنی این مجمع الجزایر زیبا آشنا کنیم.

مکان های گردشگری مالدیو

مسجد جامع ماله

مالدیو کشوری مسلمان ‌نشین است و عادی است که مساجد از جاذبه‌ های دیدنی آن باشند. مسجد جامع مالدیو در ماله واقع شده است و به‌عنوان بزرگ ‌ترین مسجد کشور مالدیو شناخته می ‌شود. قدمت این مسجد که با نام «مسجد السلطان» نیز شناخته می ‌شود، به سال ۱۶۵۶ میلادی می ‌رسد. نمای دیدنی مسجد و وجود مقبره ‌های قهرمانان و اشخاص نامی مالدیو در این مسجد از خصوصیات خاص آن به شمار می ‌روند.

مکان های گردشگری مالدیو

رستوران سابسیکس (Subsix)

رستوران معروف و خاص سابسیکس، رستورانی بسیار جذاب و باورنکردنی می باشد که در اعماق آب‌ های جزیره مالدیو واقع شده است. در این رستوران قادر خواهید بود غذای مورد علاقه و خوشمزه را در زیر آب‌ های اقیانوس هند بخورید. مشتریان برای رسیدن به این رستوران بایستی سوار قایق موتوری شوند و راه‌ پله‌ ای به ارتفاع 12 متر را طی نمایند.

با وارد شدن به رستوران لوسترهایی به سبک ایتالیایی مثل مرجان ‌های دریایی نظر شما را جلب خواهد کرد. اگر در پی تجربه‌ ای تازه در مکانی خاص هستید، توصیه می‌ کنیم که حتما از این رستوران دیدن کنید.

مکان های گردشگری مالدیو

ساحل مصنوعی ماله

ساحل مصنوعی ماله مجموعه ‌ای از تفریحات آبی را به مسافران ارائه خواهد داد.

همان گونه که از اسم آن پیدا است، این ساحل ساخت دست بشر در شهر ماله است که به یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو برای گردشگران تبدیل شده است. در این ساحل قادر خواهید بود انواع تفریحات آبی مانند شنا، موج‌سواری، قایق‌سواری، غواصی و دیگر تفریحات آبی را تجربه کنید، در کافه‌ها و رستوران‌ های زیاد آن چیزی میل نمایید و در کارناوال‌ ها، کنسرت ‌ها و جشن ‌های محلی شرکت نمایید.

مکان های گردشگری مالدیو

موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو در ماله، پایتخت این کشور و در یکی از دیدنی ترین پارک‌ های عمومی، «پارک سلطان» قرار گرفته است. این موزه فقط قسمت به‌ جای مانده از «قصر سلطان» می باشد که بعد از تخریب آن در سال ۱۹۶۸ باقی مانده است. موزه ملی مالدیو در سه طبقه، آثارهای تاریخی، اشیاء قدیمی، تاج پادشاهی، زیورآلات، ظروف قدیمی، لباس و اسلحه را نشان می دهد.

مکان های گردشگری مالدیو

جزیره مافوشی (Maafushi)

جزیره مافوشی یکی از پر طرفدارترین جزیره ‌ها و جاهای زیبای مالدیو می باشد. این جزیره که نزدیک به یک ساعت با پایتخت مالدیو، ماله فاصله دارد، نسبت به جزیره ‌های دیگر مالدیو از هتل ‌ها و اقامتگاه‌ های زیادی برخوردار می باشد.

مکان های گردشگری مالدیو

بازار ماهی ماله

اهالی ماله عقیده دارند که که این بازار، عظیم ترین بازار فروش ماهی در دنیا می باشد. در این بازار قادر خواهید بود تازه ‌ترین ماهی‌ ها با تنوع خیلی زیاد را پیدا کنید و خریداری نمایید.

مکان های گردشگری مالدیو

ساحل درخشان جزیره وادهو (Vaadhoo)

جزیره وادهو، تکه ای از بهشت و یکی از عجیب ترین پدیده‌ های طبیعت را در خود جای داده است. خصوصیت خاص و دیدنی این ساحل فقط در شب، هناگمی که آب ساحل زیبای این جزیره به‌ طور کاملا رویایی در تلالو نور مهتاب می ‌درخشد، نمایان است. گویی میلیون ‌ها ستاره کوچک در عمق دریا وجود دارند. این پدیده نتیجه وجود فیتوپلانکتون ‌ها یا میکروب ‌های دریایی شب ‌تاب می باشد که آب دریا را مثل آینه ستاره‌ ها می ‌کنند.

مکان های گردشگری مالدیو

جزیره باآتول (Baa Atoll)

جزیره باآتول تکه ای از بهشت  بر روی زمین می باشد که دارای آب ‌هایی شفاف، صخره‌ های مرجانی، ساحل‌ هایی با شن‌ سفید و آفتابی درخشان است و قادر است برای هر شخصی تعطیلاتی خاطره انگیز رقم بزند. این جزیره از ۱۰۰ هتل و ویلای زیبا مجهز به همه امکانات رفاهی، سرگرمی، دکوراسیون دیدنی و جذاب و فناوری ‌های پیشرفته به وجود آمده است.

مکان های گردشگری مالدیو

خانه وال (The Whale House)

سفر به جهان زیر آب یکی به وسیله خانه وال مالدیو ممکن است .سفر به مالدیو بی گشت و گذار با زیردریایی به اعماق آب‌ تکمیل نخواهد شد. حتما در برنامه ‌ریزی سفر خود گردش مهیج با زیردریایی در خانه وال را بگذارید. در جهان زیرآب، ماهی ‌های زیبا، مرجان ‌ها، ماهی ‌های صخره‌ای، شیرماهی ‌ها، کوسه ‌های سفید، لاک پشت‌ ها و موج بزرگی از ماهی ‌های کوچک به استقبالتان خواهند آمد.

دریچه‌ هایی جهت تماشای مناظر زیر آب برای مسافران در این زیردریایی قرار داده شده است. موقعی که در حال تماشای محیط زیر دریا می باشید، قادر خواهید بود کشتی ‌های شکسته و غرق شده را نیز تماشا کنید.

مکان های گردشگری مالدیو

جزیره هووان فوشی (Huvafen Fushi)

جهت رفتن به جزیره خیلی زیبای هووان فوشی باید سوار قایق‌ های سریع یا هواپیماهای دریایی بشوید. این جزیره مانند مرواریدی درخشان و پوشیده از سواحل شنی سفید ‌رنگ و جذاب در میان آب ‌های مالدیو است. همچنین با سفر به این جزیره می ‌توانید به نخستین اسپای زیر آب دنیا نیز بروید.

مکان های گردشگری مالدیو

کاخ مولی آگه (Mulee-aage Palace)

کاخ مولی ‌آگه در سال 1905 میلادی پیش از شروع جنگ جهانی اول بنا شده است. این ساختمان زیبا مدتی مکان حکومت مالدیو بود و بعد در سال 1952 میلادی بعد از اعلام جمهوری در مالدیو به دفتر ریاست جمهوری تبدیل گشت و تا سال 1987 میلادی نیز به همین عنوان استفاده می ‌شد. هم اکنون این ساختمان زیبا با معماری زیبا و قدیمی، مکانی جهت بازدید گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

مکان های گردشگری مالدیو

جزیره جیراوارو (Giraavaru)

جزیره جیراوارو به جزیره چهارفصل مالدیو مشهور می باشد. این جزیره بعد از ساختن اقامتگاه «چهار فصل» در سال 2005 به جزیره‌ ای قابل سکونت در مالدیو تبدیل گشت. در این جزیره قادر خواهید بود گونه ‌های گیاهی زیاد و حیوانات فراوانی از جمله قناری پرسرخ،‌ خرچنگ، مارمولک‌ ها و پروانه‌ ها را تماشا کنید.

مکان های گردشگری مالدیو

غواصی در صخره بنانا (Banana Reef)

صخره بنانا یک محدوده محفاظت ‌شده دریایی می باشد که زیبایی ‌های آن و شرایط غواصی در آن شهرت زیادی دارد. غارهای متعدد، برآمدگی ‌های زیاد، خطوط صخره ‌ای و بافت مرجانی آن‌ قدر غنی است که انواع گونه ‌های دریایی را جذب می ‌کند.

مکان های گردشگری مالدیو

جزیره باتالا (Bathala)

جزیره باتالا، جزیره‌ای زیبا در جزایر مرجانی شمالی مالدیو  است که فاصله آن از فرودگاه مالدیو با قایق‌ های پر سرعت حدود ۹۰ دقیقه و با هواپیماهای کوچک فقط ۲۰ دقیقه می باشد. ساحل ‌های این جزیره از شن نرم و سفید پوشیده گشته است و دارای پوشش طبیعی زیبایی می باشد. این جزیره آن‌ اندازه کوچک است که فقط در ۱۰ دقیقه می شود کل جزیره را بگردید.