مکان های برتر گردشگری فرانسه این کشور توریستی

مکان های برتر گردشگری فرانسه جاذبه های بسیاری را شامل می شوند. شاید بتوان برج ایفل را مشهورترین جاذبۀ توریستی این کشور در نظر گرفت. اما مکان های دیگری هم هستند که در سفر به فرانسه باید از آن ها بازدید کنید. در این مطلب شما را با مکان های برتر گردشگری فرانسه بیشتر آشنا می کنیم.

فرانسه با نام رسمی جمهوری فرانسه کشوری در شمال غربی قارۀ اروپا است. از نظر تاریخی و فرهنگی، این کشور یکی از کشورهای مهم اروپا محسوب می شود. همچنین نقش مهمی در روابط بین المللی ایفا می کند. کشور فرانسه به وسیلۀ اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، کوه های آلپ و رشته کوه پیرنه احاطه شده است. فرانسه یک پل جغرافیایی، اقتصادی و زبانی برای اتصال شمال و جنوب اروپا ایجاد می کند. همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در اروپا می باشد.

مکان های برتر گردشگری فرانسه از استراحتگاه های شیک ساحلی تا قلعه های دیدنی و کلیساهای بزرگ را شامل می شوند. بیایید با برج ایفل نماد شهر پاریس شروع کنیم. یک سازۀ عظیم 320 متری که بسیاری از گردشگران از آن بازدید می کنند. زیبایی برج ایفل باعث شده است به آن لقب بانوی آهنین بدهند. در سه سطحِ این برج می توان مناظر خیره کننده ای را مشاهده کرد. هوای لطیف در کنار مناظر چشم نواز، بسیاری از بازدید کنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد. در سطح بالایی برج می توان چشم انداز وسیعی از شهر پاریس و حتی فراتر از آن را مشاهده کرد. رستوران های ستاره دار و مشهوری در برج ایفل وجود دارند که می توانید از غذاهای ویژۀ آن ها لذت ببرید.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

موزۀ لوور و کاخ ورسای

مکان های برتر گردشگری فرانسه شما را به دل جاذبه های تاریخی می برند. موزۀ لوور با قرارگیری در یک کاخ باشکوه یکی از این جاذبه ها می باشد. برترین مجموعه های اروپایی هنرهای زیبا را می توان در این موزه از نزدیک مشاهده کرد. بسیاری از آثار هنری مشهور اروپا در این موزه قرار دارند. از جمله تابلوی مونالیزا اثر داوینچی و مجسمۀ ونوس میلو. بعضی از قطعات موجود در موزه به خاطر معاهدۀ فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز به آن اضافه شده اند. در این موزه هزاران شاهکار دیدنی به نمایش گذاشته می شوند. به طوری که دیدن همۀ آن ها در یک بازدید ناممکن به نظر می رسد.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

کاخ ورسای یکی دیگر از مکان های برتر گردشگری فرانسه است که شکوه خاصی دارد. این کاخ تاریخی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. یکی از فضاهای دیدنی کاخ، تالار آیینه ها است. جایی که نور خورشید از پنجره ها وارد و به وسیلۀ آینه های زینتی بازتاب داده می شود. لوسترهای درخشان و جزئیات طلا کاری شده، زیبایی تالار آینه ها را دو چندان می کنند. معماری کاخ ورسای را می توان ترکیبی از معماری نئوکلاسیک در کنار فضاهای باروک در نظر گرفت. این کاخ همچنین به خاطر باغ های رسمی خود شهرت دارد. این باغ ها با استخرهای تزئینی، فواره های باشکوه، درختان زیبا و مجسمه های متعدد خودنمایی می کنند. همچنین می توان از دهکدۀ ماری آنتوانت در این کاخ بازدید کرد که دارای نمایی روستایی و چشمگیر است.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

خطوط ساحلی

مکان های برتر گردشگری فرانسه شما را به دل سواحل نیز می برند. کوت دازور یکی از این خطوط ساحلی بسیار شیک محسوب می شود. کوت دازور از سن تروپه تا منتون در نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد. کوت دازور به صورت ساحل آبی ترجمه می شود. این نام برای توصیف آب های مدیترانه ای این خطه بسیار مناسب به نظر می رسد. کوت دازور به عنوان یک مقصد ساحلی پر زرق و برق شناخته می شود. جایی که استراحتگاه های ساحلی و قایق های تفریحی لوکس دیده می شوند. شهر نیس در این خطه به خاطر چشم اندازهای پانوراما و موزه های هنری خود محبوب است. همچنین می توان به کن اشاره کرد. جایی که جشنوارۀ سینمایی مشهور کن برگزار می شود و هتل های بسیار مجللی در آن وجود دارد.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

یکی از زیباترین مکان های برتر گردشگری فرانسه را می توان در یک جزیرۀ صخره ای پیدا کرد. مونت سنت میشل که به عنوان هرم دریاها نیز شناخته می شود. منظرۀ بسیار زیبای مونت سنت میشل در ارتفاع 80 متری بسیاری از گردشگران را به سمت خود می کشاند. معماری قرون وسطایی در کنار مناره های بلند و کلیسای مخصوص خودنمایی می کند. این مکان را می توان یک مقصد معنوی و متفاوت در فرانسه توصیف کرد.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

قلعه ها و کلیساهای بی نظیر

قلعه ها بخشی مهمی از مکان های برتر گردشگری فرانسه را تشکیل می دهند. از جمله قلعه های درۀ لوار که زیبایی خاصی دارند. کل منطقۀ درۀ لوار در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این دره را با نام باغ فرانسه نیز می شناسند. قلعه های درۀ لوار دارای معماری قرون وسطایی هستند و بیشتر آن ها بر روی تپه ها ساخته شده اند. مشهورترین قلعه های این منطقه کاخ های مجلل رنسانس هستند که برای تفریح و سرگرمی ساخته شده اند.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

همچنین می توان به قلعۀ کارکاسون اشاره کرد که در شهری با همین نام قرار دارد. این قلعه با باروهای تاجدار خود انگار از یک تصویر افسانه ای بیرون آمده است. یک حس و حال قرون وسطایی را می توانید در قلعۀ کارکاسون مشاهده کنید. همچنین مجموعه ای از کوچه های سنگ فرش شده و میدان های بزرگ در کارکاسون وجود دارند. کلیساهای تاریخی مشهوری در کارکاسون قرار دارند که بازدید از آن ها بسیار جذاب به نظر می رسد.

معرفی مکان های برتر گردشگری فرانسه

کلیسای جامع شارتر نیز یکی از مکان های برتر گردشگری فرانسه است. این کلیسا در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. معماری گوتیک کلیسای جامع شارتر یک شکوه قرون وسطایی را به نمایش می گذارد. پنجره های شیشه ای رنگارنگ جلوۀ خاصی به معماری بخشیده اند. نور از طریق این پنجره ها به درون فضا می تابد. همچنین نمایش های مخصوصی با استفاده از نور در این کلیسا برگزار می شود.

فرانسه دارای جاذبه های زیادی برای بازدید است و یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران محسوب می شود.