مکان های گردشگری و دیدنی کشور عمان

کشور عمان که معمولا توسط گردشگران توجه زیادی به آن نمی شود یکی از مقاصد گردشگری جذاب می باشد و مملو از جاذبه های دیدنی است. پایتخت این کشور به نام مسقط یکی از پر طرفدار ترین مقاصد گردشگری به حساب می آید ولی فقط قسمت کوچکی از زیبایی های عمان می باشد. از جاذبه های دیدنی عمان کوه های زیبا و قلعه های تاریخی و سواحلی آن می باشد و پیشنهاد ما به شما این است که این کشور را در مقصد سفرهای بعدی خود قرار بدهید.

مکان های دیدنی کشور عمان

جزیره ماسیره

در سواحل عمان، جزیره ماسیره به عنوان یک مقصد خیلی خاص و دیدنی برای مسافرانی می باشد که در جست و جوی آفتاب، سواحل و تاریخ می باشند. جزیره ماسیره پایگاه هوایی عمان به حساب می آید ولی دارای شهرهای کوچک می باشد. این به این معنی است که افراد از مردم در اینجا ساکن هستند و نقاط فراوانی وجود دارد تا شما قادر باشید آن را کشف کنید. در این جزیره برنامه های زیادی مثل شنا ، مشاهده کشتی های قدیمی و از کار افتاده، تماشای تخم گذاری لاکپشت ها را وجود دارد.

مکان های دیدنی کشور عمان

بهلا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در این کشور شهر بهلا است که در عمان قرار دارد. بهلا یک نوع آبادی در بیابان است و تا قرن ها یک نقطه توقف برای مسافران محسوب می شده است. این شهر فقط ۴۰ کیلومتر از نیزوا فاصله دارد و دارای قلعه های قدیمی و تاریخی است. فتح بهلا به قرن سیزدهم باز می گردد یعنی هنگامی که به صورت وسیعی تحت کنترل قبیله بانو نبحان بود.علاوه بر دیدن قلعه های این شهر که از مکان های دیدنی عمان است، شما قادر خواهید بود دیواره های شهر را نیز در اطراف ساحل ببینید که دارای حدود ۷ مایل طول می باشد. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید شهر بهلا به طور ویژه صنایع سفالگری را به شما ارائه خواهد داد.

مکان های دیدنی کشور عمان

صالالاه

صالالاه در جنوب کشور عمان قرار دارد و این مقصد برخی اوقات به عنوان شهر دوم مسقط نیز معروف می باشد. صالالاه اکنون خیلی منطقه با اهمیتی می باشد. در این شهر خانه سلطان قابوس قرار دارد که از سال ۱۹۷۰ پادشاه عمان است. در هنگام مشاهده این شهر شما قادر خواهید بود قصر باشکوه قابوس را مشاهده نمایید و از معماری زیبای شهر هافا دیدن کنید. صالالاه در تجارت نمودن کندر معروف است بنابراین اطمینان داشته باشید و بعضی از آن ها را تحت عنوان سوغاتی از بازارهای هافا خریداری کنید.

مکان های دیدنی کشور عمان

ساحل Qurum

شط القرم یا ساحل القروم از طویل ترین و دیدنی ترین سواحل عمان می باشد که در شمال مسقط قرار گرفته است. این ساحل زیبا شلوغ ‌ترین ساحل این منطقه می باشد و کافه ‌ها و رستوران‌ های فراوانی برای استراحت گردشگران در این ساحل وجود دارد. به این دلیل که هتل‌ ها و مراکز خرید زیادی در این ناحیه وجود دارند جهت اقامت نیز گزینه بسیار مناسبی می باشد.

مکان های دیدنی کشور عمان

موزه بیت البنده

در صورتی که علاقه مند باشید در جایی به جز موزه‌ی ملی عمان یا دروازه‌ی مسقط درباره تاریخ عمان و رابطه ان ها با دریا  اطلاعات کسب نمایید، پیشنهاد می کنیم حتما از موزه‌ی بیت البنده دیدن نمایید. این موزه یک موزه‌ی کوچک می باشد که در قیاس با موزه‌ی ملی دارای وسعت کمی است اما از نظر اطلاعاتی بسیار غنی می باشد.

موزه بیت البرنده تاریخ مسقط را از میلیون ها سال پیش تا کنون روایت می نماید. در این موزه نخست از تغییرات تکتونیک صفحه‌ای صحبت می شود که چگونه کوهستان‌ های عمان و مسقط را به وجود آورده است. نقشه‌ های این موزه به شما توضیح خواهند داد که عمان در طی تاریخ ، دستخوش چه تغییراتی از نظر جغرافیایی و مرزی داشته