جاذبه های دیدنی کشور بحرین

بحرین دارای جامعه ای چند قومیتی می باشد و جزو کشورهایی توریستی و پرطرفدار گردشگری در خاورمیانه محسوب می شود. بحرین به دارا بودن مساجد خاص، تپه های باستانی و بازارهای سنتی معروف است. بحرین یک کشوری جزیره ای می باشد که در خلیج فارس واقع شده است. پایتخت کشور بحرین شهر منامه است و فقط دارای 5 استان می باشد. کشور بحرین از 14 شهر بزرگ و 33 جزیره تشکیل شده است. اقتصاد کشور بحرین بر پایه فروش نفت و گاز و فروش مروارید می باشد. بحرین کشوری ثروتمند است و فقر در آن وجود ندارد. خانم ها در کشور بحرین مثل دیگر کشورهای عربی، دور از محیط دگم و افکار خانه نشینی می باشند. زن ها در این کشور، در جامعه آزادانه حضور دارند و مشغول کار و تحصیلات می باشند.

مکان های گردشگری بحرین و لیست جاهای دیدنی و تفریحی این کشور

منامه

منامه که پایتخت فرهنگی دنیای عرب محسوب می شود، سنت های قبلی اش را با معماری جدید ترکیب نموده است. منامه پایتخت  کشوربحرین و مرکز بازرگانی و اقتصادی در خلیج فارس می باشد. خط آسمان بحرین را برج دو قلو، مرکز تجارت جهانی و برج های اقتصادی، و سازه های بلند تجاری و مسکونی به وجود می آورند. بازار باب البحرین، تصویری  سنتی از بحرین را به بیننده نشان می دهد. این بازار دارای درب ورودی طاقی و غرفه های لباس و میوه جات و طلا و مروارید و… می باشد . مسجد الفاتح، که به صورت کلی از سنگ مرمر بنا گردیده است، و دارای گنبد بزرگ فایبرگلاس می باشد بشدت توجه افراد را به خود جلب می نماید.


مکان های گردشگری بحرین و لیست جاهای دیدنی و تفریحی این کشور

ریفا

ریفا که در مرکز جزیره بحرین قرار گرفته است،  دارای گنجینه های تاریخی خیلی زیادی می باشد. یکی از این مکان ها قلعه گِلی ریفا است که در قرن ۱۹ بنا گردیده است. بازار ریفا و بازار بوکوورا مناسب ترین جاها جهت خرید سوغاتی هایی چون لباس های محلی می باشد. دیدن برج ساعت که در قسمت غربی شهر واقع شده است نیز بسیار جذاب است؛ این برج بالاترین بنای شهر محسوب می شود و روزها با رنگ سفید خود و شب ها با نور طلایی اش، در آسمان ریفا قابل رویت می باشد.


مکان های گردشگری بحرین و لیست جاهای دیدنی و تفریحی این کشور

محرق

محرق پایتخت قدیمی بحرین می باشد. محرق یم شهرجزیره ای محسوب می شود که در حوالی آن جزیره های کوچک امواج بنا گردیده است. مکان های مسکونی، تجاری و هتل  های بسیاری در تمام این منطقه ساخته شده است و به آن شکلی مدرن بخشیده است. در بازار سنتی محرق، که به «سوق» معروف می باشد،  قادر خواهید بود خوراکی های سنتی و صنایع دستی محلی را خریداری کنید. در تمام این منطقه، می توانید بنا هایی به شیوه معماری قدیمی بحرینی ساخته شده اند را مشاهده نمایید.


مکان های گردشگری بحرین و لیست جاهای دیدنی و تفریحی این کشور

بنی جمره

روستای بنی جمره واقع در کشور بحرین، به علت فعالیت ساکنان این روستا معروف است: دوختن لباس. روستایی که در آن خانه ها به صورت کامل بهم  دیگر چسبیده اند و در قدیم مرکز صنعت پوشاک در این ناحیه بوده است. امروزه تعداد کمی از افراد محلی به شغل دوختن مشغول هستند.


مدینه حَمَد

مدینه حمد، شهری است که دارای وسعت فرهنگی بالایی می باشد که اسم این شهر از پادشاه کنونی، حمد ابن عیسی آل خلیفه گرفته شده است. در این شهر قوم ها و فرهنگ های زیادی سکونت دارند که هیچ یک اکثریت اصلی محسوب نمی شوند. شهری که دارای ساختار جدیدی است، و در آن ساختمان های دیدنی و جدیدی برای مسکن و آموزش بنا شده است. مسجد کانو در شمال غربی حمد نیز دارای جذابیت زیادی می باشد.


البوداییه

یکی دیگر از مکان های دیدنی در بحرین، البوداییه می باشد که در شمال غربی بحرین بر روی حاصلخیزترین جای این کشور واقع شده است. در این شهر زیبا با وجود ساخت و ساز فراوان، باز هم می شود از سایه درختان نخل استفاده کرد و لذت برد.


جزیره هوار

جزیره هوار از جمله مکان های دیدنی جذاب در بحرین می باشد. این جزیره در جوار قطر واقع شده است و به محلی تفریحی، مملو از هتل‌ ها و… تبدیل گشته است. صخره پرتگاه ‌های این منطقه زیبا و دیدنی می باشد.


مدینه عیسی

شهر دیدنی و توریستی عیسی در جنوب منامه قرار گرفته است و همسایه شهر عآلی است.  از زیبایی های شهر عیسی بنا های آن و کمپوس عیسی دانشگاه بحرین و بازار فارسی می باشد.


الجسره

الجسره یکی از مکان های هنری است که در ساحل غربی بحرین واقع شده است. با راه رفتن در این مکان می شود هنرمندانی که مشغول سفالگری و بافتن سبد هستند را تماشا نمایید، و از تماشای هنر زیبای  آن ها لذت زیادی ببرید و از آن ها برای سوغاتی خرید نمایید و در باغ دیدنی و سرسبزی که وسط آن واقع  شده است، لحظات آرامی داشته باشید.