برنامه ریزی موفق

نتایج بیش از ۱۰۰۰ تحقیق درمورد هدف گذاری و موفقیت در کل دنیا نشان می‌دهد که اهدافی که به طور دقیق مشخص نمایند که چه کاری باید انجام گردد و باعث  موفقیت بزرگتری بشوند، در قیاس با اهدافی که به طور دقیق مشخص نیستند یا اهداف کوچک، با عملکرد بهتری انجام می شوند. ما در این مقاله راهکارهایی برای داشتن یک برنامه ریزی موفق را برای شما آورده ایم. با ما همراه باشید.

شناخت موانع

زنانی که عقیده دارند کم کردن وزن کار آسانی است نسبت به خانم هایی که تصور می ‌کنند کم کردن وزن کار سختی است، به صورت میانگین 25 پوند کم ‌تر وزن کم خواهند کرد.

مطالعه دیگری بر فارغ‌التحصیلان به دنبال کار با حقوق زیاد، افراد مجردی که در پی روابط عاشقانه بادوام بودند و سالمندانی که در حال بهبودی پس از عمل جراحی به سر میبردند، نشان داد که صرف نظر از اینکه آن ها چه فردی و در حال انجام چه عملی هستند، افراد موفق علاوه بر اینکه با اعتماد به نفس اطلاع دارند که سرانجام به موفقیت خواهند رسید، بلکه مطلع هستند جهت رسیدن به موفقیت زمان دشواری پیش ‌رو آن ها وجود دارد.

برای این که بدانیم چطور برنامه ریزی نماییم تا به موفقیت برسیم، باید موانع پیش رو خود را بشناسیم. در صورتی که عقیده دارید که به علت نداشتن توانایی‌ های مورد نیاز برای موفق شدن در اهداف راه دشواری پیش ‌رویتان است، اشتباه می‌ کنید به این دلیل که تلاش، برنامه ‌ریزی و تحمل ، و داشتن استراتژی‌ های خوب چیزهایی هستند که جهت داشتن برنامه ریزی موفق در زندگی احتیاج می باشند.

مشخص نمودن اهداف مناسب

ماهیت اهداف ما، مقدار انگیزه مان جهت دنبال کردن اهداف را مشخص می‌ کنند. به به صورت کلی اهدافی که روابط را به وجود می آوردند،  و حمایت و تقویت می‌ کنند مناسب تر می باشند. اهدافی انتخاب کنید که بر سلامت، رشد فردی و موفقیت متمرکز هستند.

اجتناب از خیال‌ پردازی

اگرچه تصور اهداف به عنوان روشی جهت رسیدن به اهداف ضرری ندارد، اما خوب است بدانید که شواهد علمی فراوانی وجود ندارد که مشخص کند تصور کردن موفقیت موجب رسیدن به موفقیت می گردد. مناسب ترین استراتژی برای این عمل «تقابل ذهنی» است. در تقابل ذهنی باید به صورت واقع ‌بینانه درمورد رسیدن به اهداف فکر نمایید و باید دیدگاهی مثبت به چگونگی رسیدن به اهداف خود داشته باشید.

مشخص نمودن کارهای مهم

سه کار مهم و تاثیر گزار خود را مشخص کنید. تمام نشدن کدام یک از کارهایتان موجب می شود حس کنید که روز موفقی نگذرانده اید؟ در صورتی که با تعیین کردن این سه کار مشکل دارید، تجسم کنید فردا به طور ناگهانی باید به مسافرت بروید. اصلی ترین کارهایی که باید پیش از مسافرت انجام بدهید چه کارهایی هستند؟

شروع کردن از کارهای کوچک

حتماً قبلا نیز شنیده اید که بهتر است با بزرگ ترین و دشوار ترین کار خود شروع نمایید! این را بدانید که پیشرفت موجب پیشرفت بیشتر خواهد شد. چند کار اول را در لیست کارهای خود تیک بزنید تا انرژی بیش تر برای کل روز خود بیابید. در وسط روز پیشرفتتان را چک نمایید و در صورتی که حس کردید دارید زمان کم می آورید بر مهم ترین کارهای خود تمرکز نمایید و آن ها را انجام دهید.

روش های داشتن برنامه ریزی موفق برای رسیدن به اهداف

برای روز بعد برنامه ریزی نمایید

به روز بعد نگاهی کنید. برنامه زمانی فردا را مرور نمایید و تغییرات مد نظر خود را انجام بدهید. کارهای انجام دادنی خود را بنویسید و مواردی که امروز نتوانستید تمام کنید را به لیست فردا انتقال بدهید. با این کار، روز بعد قادر خواهید بود خیلی سریع کار خود را شروع نمایید.