معرفی شهرها و مکان های دیدنی و گردشگری کشور تایلند

تایلند یکی از جذاب ترین کشورهای جهان می باشد، به این دلیل که از شهرهای بزرگ و هیجان انگیز با مقصدهای گردشگری فراوان به وجود آمده است، هر ساله هزاران هزار گردشگر از نقاط مختلف دنیا خود را به این کشور می ‌رسانند تا علاوه بر آشنا شدن با فرهنگ جنوب شرق آسیا، ازهوای این منطقه و سواحلی که بعضی از آن‌ها بسیار جذاب و دیدنی هستند استفاده ببرند. این کشور برای خیلی از ایرانی ها نیز یکی از بهترین کشورها است و هر ساله ایرانی های زیادی به آن سفر می‌ کنند، شرایط نه چندان دشوار اخذ ویزا، تفریحات زیاد و جذاب شهرها و نهایتا سواحل جذاب این کشور همه از علل استقبال افراد و به ویژه ایرانیان از تور تایلند است.

این کشور دارای آثار باستانی و تاریخی زیادی است. با وجود هجوم آوردن گردشگران و مسافران زیادی از همه جای جهان، تایلند همچنان فرهنگ و تاریخ خود را حفظ کرده است.

خیلی از گردشگران در هنگام سفر به تایلند فقط بخش های محدودی از آن را بازدید می کنند ولی در این مقاله قصد داریم که جذاب ترین مکان های  توریستی  کشور تایلند را معرفی نماییم.

بانکوک (Bangkok)

بانکوک (Bangkok)

یکی از جاهای دیدنی و زیبا در تمام آسیای جنوب شرقی، پایتخت تایلند است. بازدید نمودن ازاین منطقه، امروزه مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. بانکوک با آسمان ‌خراش ‌هایی که دارد، بازارهای بزرگی که در خیابان ‌ها واقع شده اند و تعداد بسیاری از آرامگاه‌ ها و معابد معروف اسم خود را، در صدر جدول بهترین شهرهای توریستی تایلند قرار داده است.


چیانگ مای (Chiang Mai)

چیانگ مای (Chiang Mai)

چیانگ مای به  شهر معبد ها در کشور تایلند معروف می باشد.  دراین شهر، بیش از 200 معبد قرار دارد. در بازدید از این شهر، مکان‌ های زیبای فراوانی پیدا خواهید  کرد! چیانگ مای، یک شهر جذاب و آرام است، که جهت استراحت خیلی مناسب است. مهم ‌ترین توصیه ای که در سفر به این منطقه می ‌توانیم به گردشگران داشته باشیم، تجربه نمودن یکی از ماساژهای تایلندی می باشد. همچنین تست نمودن غذاهای لذیذ خیابانی، تجربه جذابی است.


چیانگ رای (Chiang Rai)

چیانگ رای (Chiang Rai)

چیانگ رای در شمال کشور تایلند قرار گرفته است. از معروف ترین مکان های دیدنی این شهر معبد jaw-droppingly است. این معبد با رنگ سفید خود در زیر آفتاب زیبایی زیادی دارد. همچنین معماری زیبای این معبد جلوه ای دیدنی و جذاب به آن بخشیده است. از دیگر مکان هایی که در این سفر نباید از دست بدهید بازدید از آبشار زیبای  Khun Korn می باشد.


کانچانابوری (Kanchanaburi)

کانچانابوری (Kanchanaburi)

در لیست مکان های دیدنی تایلند، شهر کانچانابوری نیز قرار گرفته است. این شهر در ساحل کوای نو و کوای یای واقع شده است. موزه‌ هایی که در این شهر وجود دارد، معابد اطراف شهر و مناظر دیدنی زیبای آن مثل آبشارهای Sai Yok Noi از جمله مناطقی می باشند که در سفر به کانچانابوری باید از آن دید نمود.


پاتایا (Pattaya)

پاتایا (Pattaya)

امکان ندارد درباره شهرهای توریستی تایلند صحبتی به میان بیاید و نامی از پاتایا وسط نباشد. در گذشته، پاتایا یک تفریح گاه ساحلی برای سربازان در طول جنگ محسوب می شد. این روز ها شب ‌های پر جنب و جوش و موسیقی و رقص این شهر را به مهم ‌ترین مکان برای گردشگران تبدیل نموده است.در پاتایا آبشارها، پاساژ ها و مراکز تفریحی زیادی وجود دارد.


سوخوتای (Sukhothai)

سوخوتای (Sukhothai)

سوخوتای شهری مملو از مناطق  دیدنی های تاریخی می باشد. البته بسیاری از این مناطق، همچنان در حال بررسی و کاوش هستند. با اینکه در همه جا، اسن سوخوتای در فهرست شهرهای توریستی تایلند واقع شده است، ولی خوب است بدانید که به جز این جاذبه‌ های تاریخی هیچ جذابیت دیگری برای گردشگران ندارد. این شهر یک مکان غیر مدرن می باشد که در آن قادر خواهید بود، ویرانه ‌های دیدنی و مکان‌ های تاریخی را مشاهده نمایید.


سوراتانی (Surat Thani)

سوراتانی (Surat Thani)

اگر به دریا و تفریحات دریایی علاقه دارید، سفر به این شهر عالی ترین گزینه برای شما خواهد بود. در این سفر با دیدن دریای صاف و خوش رنگ حیرت زده می شوید. همچنین در سفر به سوراتانی، دیدن پارک آنگ تونگ و راه رفتن در بازارهای پر هیاهو آن را فراموش ننمایید.


هوآ هین (Hua Hin)

هوآ هین (Hua Hin)

در طی تاریخ، هوآ هین فقط یک دهکده  برای ماهیگیری محسوب می شد. اما اکنون به یکی از مناطق  توریستی تایلند مبدل شده است. از جمله تفریحاتی که گردشگران می توانند در هوآ هین تجربه کنند بازی کردن گلف، دیدن آبشارها، غارها و سفر در سطح شهر و مشاهده مکان‌های حوالی آن می باشد. در صورتی که به آرامش احتیاج دارید این شهر بهترین انتخاب در پیش روی شما است.


نونگ کایی (Nong Khai)

نونگ کایی (Nong Khai)

احتمالا همه اسم نونگ کایی در فهرست شهرهای توریستی تایلند به گوششان خورده است. ولی  بدانید که این شهر یکی از مناطق دیدنی است که بازدید آن را به همه پیشنهاد می‌ کنیم. این شهر، همه ساله میزبان جشن ‌ها و فستیوال‌ های محلی زیادی است که در در ساحل رودخانه مکونگ و با حضور ساکنین محلی برگزار می شود.


چانتابوری (Chanthaburi)

چانتابوری (Chanthaburi)

مناظر دیدنی و زیبای حوالی چنتابوری، این شهر را بسیار پر طرفدار کرده است. در هنگام سفر کردن به این شهر، شما این وضعیت را خواهید داشت تا از آبشارهای دیدنی و جنگل ‌های زیبای آن دیدن نمایید. پارک ملی نامتوکفلیو که جانوران و گیاهان نادری در آن وجود دارند، از جمله جاهایی است که می ‌توانید از آن بازدید نمایید.


اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani)

اوبون راتچاتانی (Ubon Ratchathani)

این شهر دیدنی، در ساحل رودخانه مون واقع شده است. معبد های این  شهر، از جمله مکان هایی است که بازدید از آن ‌ها را به هر بیننده ای باید توصیه کرد. مناسب ترین زمان سفر به این منطقه ماه ژوئیه می باشد. به این علت در این ماه جشنواره شمع بر پا است که خیلی شگفت انگیز می باشد. در این جشن، راهبان با شمع‌ های خیلی بزرگ پیاده روی انجام می ‌دهند. ماه اکتبر یکی دیگر از موقع هایی است که در این شهر جشنواره جذابی برگزار می شود. این بار قایق ‌هایی را در دریا می توانید ببینید که شمع ‌های زیادی بر روی آن ها وجود دارد و در دریا شناور هستند!