مکان های گردشگری و دیدنی کشور ارمنستان

ارمنستان یکی از مقاصد توریستی پر طرفدار نزد ایرانی‌ ها می باشد که به‌ علت فاصله نزدیکش به کشورمان، همه ساله گردشگران زیادی بازدید از آن را در برنامه خود می‌ گنجانند. اگر تصمیم دارید سفر خارجی هیجان ‌انگیزی داشته باشید و در عین حال هزینه زیادی صرف نکنید، تور ارمنستان بهترین فرصت پیش روی شما است. در سفر به این کشور دیدنی و دوست‌ داشتنی می‌ توانید از جاذبه‌های متعدد طبیعی، تاریخی، مذهبی، تفریحی و همین گونه مراکز خرید دیدن نمایید و خاطره ای به‌ یاد ماندنی برای خود بسازید. جهت برنامه ‌ریزی بهتر و آشنایی با جاهای دیدنی و گردشگری ارمنستان، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ارمنستان

دریاچه سوان

دریاچه سوان» (Lake Sevan)، یکی از عظیم ‌ترین دریاچه‌ های آب دنیا و از اساسی ترین جاذبه ‌های طبیعی ارمنستان می باشد که ارتفاع آن از سطح دریا به 1500 متر می‌ رسد. این دریاچه نزدیک ایروان قرار گرفته است؛ به شکلی که با حدود یک ساعت رانندگی به این دریاچه خواهید رسید. دریاچه سوان با فرارسیدن فصل تابستان، آب‌ وهوایی مناسب پیدا می ‌کند و گزینه‌ خوبی جهت انجام تفریحاتی مانند شنا و آب ‌تنی، آفتاب ‌گرفتن، جت اسکی و قایق ‌سواری، کایت سرفینگ، پاراگلایدر سواری، ماهی ‌گیری، ویک بوردینگ و… به حساب می آید.


ارمنستان

باغ گیاه‌ شناسی

باغ گیاه ‌شناسی در بخش شمال شرقی ایروان قرار گرفته است که بیش از ۲۰۰ نوع بومی و گیاهی نادر مانند خانواده کاجیان، سرویان، گل‌سرخیان و تیره زیتون در آن جا قرار دارد. این باغ که در سال ۱۹۳۵ افتتاح گردید، به فرهنگستان ملی علوم ارمنستان متعلق است و اغلب در برنامه گردشگران تور ارمنستان قراردارد.


ارمنستان

مرکز تفریحی کوئست روم

کوئست روم (QuestRoom)، مکانی تفریحی جهت انجام بازی‌ های اتاق فرار در ایروان است. در این بازی، شما در اتاقی پر از معما حبس می ‌شوید و فقط ۶۰ دقیقه جهت حل آن ‌ها و خارج شدن از اتاق فرصت دارید؛ اما یادتان باشد که این بازی به زبان روسی و ارمنی است و در صورت آشنا نبودن با آن‌ها نمی‌ توانید از این تفریح لذت ببرید. بازی مذکور در قالب گروه‌های دو تا چهار نفره برگزار می‌شود.


ارمنستان

دنیای آبی ایروان

دنیای آبی ایروان (پارک آبی واتر ورلد) به‌ لطف داشتن امکانات تفریحی، ورزشی و رستوران، هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. این مجموعه که در حومه شهر ایروان قرار دارد، دارای دو قسمت پارک آبی تابستانی و پارک آبی سرپوشیده است. پارک آبی روباز تنها در ماه‌ های گرم سال فعالیت می‌ نماید و مجهز به چند نوع استخر، سرسره ‌های بزرگ آبی و رستوران می باشد.


ارمنستان

باغ‌ وحش ایروان

باغ وحش ایروان حدود 40 هکتار مساحت دارد و به‌ عنوان یک باغ جانور شناسی در سال 1940 شروع به کار کرد. در این باغ وحش، پرندگان، خزندگان و پستاندارانی مانند شیر، فیل ، گرگ، پلنگ، کرکس ، تمساح و… محافظت می ‌شوند. قسمت بازی ‌های تعاملی، از قسمت های جذاب باغ وحش ایروان است که کودکان قادر خواهند بود با همراهی نمودن کارشناسان به حیوانات غذا بدهند.


ارمنستان

تله کابین بال ‌های تاتو

تله‌‌کابین «بال ‌های تاتو» (Wings of Tatev) به طول ۵٫۷ کیلومتر، طولانی ‌ترین تله‌ کابین یکسره و بدون توقف جهان به حساب می‌آید که سال 2015 راه‌اندازی شد. این تله ‌کابین از روستای هالیدزور تا صومعه تاتو امتداد پیدا می کند و گردشگران قادر خواهند بود در عرض 15 دقیقه این مسافت را طی کنند. هر کابین برای 20 مسافر و یک راهنما ظرفیت خواهد داشت و جا به ‌جا کردن ۲۴۰ مسافر در هر ساعت ممکن است. بیشترین ارتفاع کابین‌ ها در این مسیر به 350 متر از سطح زمین خواهد رسید.


ارمنستان

پارک عشاق ایروان

«پارک عشاق» (Lovers’ Park) با مساحتی بالغ بر 2 هکتار در مرکز شهر ایروان واقع شده است و یکی از بهترین جاذبه‌ های شهر به حساب می آید. این پارک دنج و سرسبز، به همراه یک دریاچه و دو جزیره در بخش شرقی، محلی مناسب برای برگزاری جشن ‌‌ها و برنامه ‌های سنتی در این کشور است. سالن آمفی ‌تئاتر، کافه، نورپردازی‌ های زیبا ، امکانات رفاهی و غیره نیز برای گردشگران وجود دارد.


ارمنستان

موزه های معروف ارمنستان

موزه‌های مختلفی در کشور ارمنستان و به ویژه ایروان وجود دارد که از آن جمله می شود به موزه منبت ‌کاری ایروان، موزه کومیتاس، موزه چارنتس، موزه زمین ‌‌شناسی، موزه یرواند کوچار، موزه مارتیروس ساریان، موزه هنر ایروان، موزه هوهانس تومانیان، موزه فرش مگرین، موزه هنرهای روسی، موزه کافسجیان، موزه میکویان، موزه مردمی ایروان، موزه سرگئی پاراجانف و… اشاره نمود.


ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ » (History Museum Of Armenia) که در سال 1920 در ایروان شروع به کار کرد، مجموعه عظیمی از آثار تاریخی خاص و بی ‌نظیر را نشان می دهد؛ ضمن اینکه کار مرمت و حفظ آثار در موزه انجام می گردد. آثار این موزه سه طبقه در قسمت های متعددی مانند قوم‌ شناسی، نیوماتیک، تاریخ مدرن، باستان‌ شناسی در معرض دید همه واقع شده است که بعضی از آن ‌ها قدمتی بیش از پنج هزار سال دارند.


ارمنستان

موزه چاپ ایروان

موزه چاپ» (The Museum of Printing) که در ساختمان کتابخانه ملی ارمنستان قرار دارد، به بررسی صنعت چاپ از گذشته تا امروز می ‌پردازد. این موزه از 7 سالن به وجود آمده است که بزرگ ‌ترین قسمت آن به تاریخچه چاپ و نشریات ارمنستان اختصاص دارد. علاوه بر کتاب امضا شده‌ای از لرد بایرون قادر خواهید بود از نقشه ارمنستان دیدن نمایید که در سال 1694در آمستردام چاپ گشته است.


ارمنستان

معبد گارنی

معبد گارنی (Garni Temple) تنها یادگار ارمنستان از زمان قبل از مسیحیت می باشد که به علت اهمیتش در بین آثار تاریخی، تصویر معبد برای سال ‌ها بر اسکناس ‌های این کشور وجود داشت. این معبد در روستای گارنی در فاصله 30 کیلومتری جنوب شرقی ایروان واقع شده است و تاریخچه ساخت آن به قرن اول میلادی باز می گردد که به دستور تیرداد اول برای خدای مهر بنا شد.


ارمنستان

صومعه گغارد

«صومعه گغارد»‌ (Geghard monastery) از هیجان انگیز ترین مکان های دیدنی ارمنستان می باشد که قدمت آن به سده 8 میلادی بر می گردد و جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود. این صومعه که در 40 کیلومتری ایروان و در حوالی معبد گارنی واقع شده است، در دو زمان مختلف در میان کوه تراشیده شده است. نام این مکان از نیزه مقدسی اقتباس شده است که مسیح در دوران مصلوب‌ شدن از طریق آن مجروح شد و نیزه در این کلیسای محافظت می ‌شد تا اینکه بعد ها به خزانه مقدس در کلیسای جامع اچمیادزین منتقل شد.


ارمنستان

مرکز خرید مترونوم

مرکز خرید مترونوم» (Metronome Shopping Center) از عالی تریم مراکز خرید در شهر ایروان می باشد که مکانی خوب برای خرید، تفریح و استراحت محسوب می شود. در این مرکز قادر خواهید بود از کیف و کفش و لباس تا وسایل آرایشی را تهیه نمایید و بعد از آن به فودکورت‌ های متعدد آن سر بزنید. اصولا در اواخر هفته و روزهای تعطیل، اشخاص زیادی به این مرکز می ایند؛ پس باید توقع  شلوغی و ازدحام جمعیت را داشته باشید.


ارمنستان

روسیا مال

«روسیا مال» Rossia Mall، مرکز خریدی با هفت طبقه در فاصله 200 متری میدان جمهوری ایروان می باشد و از این‌ رو، جزو شلوغ ‌ترین مراکز خرید شهر به حساب می آید. از امکانات این مرکز می‌ شود به کافی شاپ، رستوران، فودکورت و زمین بازی اشاره نمود.