بیوگرافی همایون شجریان خواننده سنتی

  • نام :همایون شجریان
  • محل تولد :تهران
  • تاریخ تولد :1354/2/31
  • پیشه :خوانندگی و نوازندگی موسیقی ایرانی
  • همسر:گیتا خوانساری، سحر دولتشاهی
  • فرزند :یاسمین

همایون شجریان

زندگینامه همایون شجریان

همایون شجریان زاده 31 اردیبهشت 1354 در تهران و فرزند محمدرضا شجریان است. همایون از خوانندگان موسیقی ایرانی و نوازندهٔ تنبک و کمانچه است.

همایون شجریان

کودکی همایون

همایون شجریان از ده سالگی با خواهرانش توسط پدر آواز را آغاز کرد و در زمان بلوغ روزانه آواز و صدا سازی را به کل فشرده یاد گرفت. در همان موقع به هنرستان موسیقی وارد شد و کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب نمود و در خارج از هنرستان به ٔ آن را نزد اردشیر کامکار فرا گرفت و با تار و سنتور بصورت گوشی آشنا شد.

همایون شجریان

علاقه مندی های همایون شجریان

بعد از سینما، به تئاتر خیلی علاقه مند می باشد و هر دفعه که فرصتی ایجاد شود، حتما به از نمایش ها دیدن می کند.

به بازیگری علاقه مند است، اما هیچ موقع جراتش آن را پیدا نکرده است. به نظر او یا باید یا واقعا حرفه ای باشیم یا اصلا وارد این حرفه نشویم. معتقد است این توانایی را هیچ موقع در خودش ندیده است.

همایون شجریان

ازدواج و همسر همایون

گیتا خوانساری همسر همایون شجریان است که در سال 1374 با همایون شجریان ازدواج کرده و دختر آن ها  یاسمین بعد از دوازده سال از ازدواجشان متولد شد. این زوج اکنون از یکدیگر جدا شده اند.

همایون شجریان

خانواده و پدر اسطوره

پدر همایون استاد محمدرضا شجریان و مادر او فرخنده گل افشان است. همایون دارای سه خواهر بزرگتر از خود به اسم فرزانه ، افسانه و مژگان است و یک برادر کوچکتر ناتنی به نام رایان دارد که ناتنی است .

همایون شجریان

شروع از کودکی

علاقه او به موسیقی از 4 سالگی با زدن ریتم بر اشیای گوناگون آغاز گردید تا آن که با نظر پدر نزد ناصر فرهنگ فر به یادگیری تکنیک و شناخت ریتم پرداخت و چند سالی آموختن را در کنار جمشید محبی ادامه داد.

همایون مدتی نیز نزد غلامرضا دادبه  تنبک  را یاد گرفت.

همایون شجریان

از ساز ملودیکا تا آواز

پس از یادگیری تنبک تصمیم گرفت یک ساز ملودیکا را نیز آموزش ببیند که به توصیه پدر کمانچه را انتخاب نمود تا اینکه با وارد شدن به آواز کمانچه را رها نمود.

همایون شجریان

همخوانی با پدر

او از سال 1370 و در سن 16 سالگی پدرش محمدرضا شجریان را در کنسرت های آمریکا ، اروپا و ایران همراه با تنبک همراهی نمود و از 1378 به بعد در کنسرت ها به همخوانی با محمدرضا شجریان خود پرداخت.

همایون شجریان

سرماخورگی پدر و نخستین اجرا

در یکی از کنسرت ها محمد رضا شجریان سرما خورده بود و همایون پیشنهاد می دهد که من می خواهم شما را همراهی نمایم تا این کنسرت را کنسل ننمایید و کمتر از صدایتان استفاده کنید و بخش هایی از آن را به عهده من بگذارید. محمد رضا شجریان به صورت جدی قصد داشت کنسرت را لغو نماید و به این دلیل که کنسرت مهمی نیز بود ، پدر از پیشنهاد همایون خیلی  تعجب می کند اما بعد از اینکه مقداری خواند ، پدر خیلی با لبخند رضایت تصمیم پسر را پذیرفت .

همایون شجریان

تک آهنگ ها

  • تصنیف صدای تو را دوست دارم (شعر اسماعیل خویی، آهنگ سازی مجید درخشانی، به همراه مژگان شجریان، به مناسبت تولد محمدرضا شجریان)
  • موسیقی سریال «شهرآشوب»
  • آتش سبز
  • اپرای عروسکی مولوی
  • تصنیف خلیج پارس،
  •  تصنیف ایران
  • رسم عاشقی
  • تصنیف دل شدگان
  • بار دگر فراموشی

ازدواج همایون با سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی بازیگر مشهور سینما و تلوزیون و همایون شجریان با یکدیگر به کردستان عراق رفته اند . عکس هایی از این سفر در فضای مجازی دست به دست می شود . نکته مهم انتشار این عکس توسط پیج سینما نوین بوده است .

 این پیج در این مورد نوشت : همایون شجریان به همراه دختر و همسر خود سحر دولتشاهی به کردستان عراق سفری داشته اند . قبل از این شایعات خیلی زیادی درباره ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان وجود داشت که حواشی فراوانی نیز داشت . سحر دولتشاهی همسر سابق رامبد جوان می باشد و پس از مدتی از این بازیگر طلاق گرفت.

همایون شجریان با اجرای نشود فاش کسی آنچه میان من و توست در لایو خود به صورت خیلی دیدنی خبر ازدواج خود را تایید نمود.

بعد از انتشار عکس های سحر دولتشاهی و همایون در کردستان عراق هر دو هنرمند کشور خبر ازدواجشان را تایید نمودن.

همایون شجریان  علاقه به بوکس

همایون شجریان استاد بوکس می باشد. مربی سابق او در این مورد گفته است که: افتخارمن این است که او با این همه معروفیت و توانمندی در باشگاه من تمرین  بوکس می کرد؛ هر چه از علاقه او به بوکس بگویم کم است.