اطلاعات درباره واژینوپلاستی یا تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی، یک نوع عمل جراحی می باشد که با هدف سفت کردن عضلات کف لگن زن انجام خواهد شد. هدف از انجام این جراحی، بیش تر شدن قدرت و کنترل در این عضلات خواهد بود که باعث رضایت زیادتر برای خانم ها و همسر آن ها در موقع رابطه جنسی می گردد. این تکنیک اوایل مختص برطرف شدن ناهنجاری های واژن یا ترمیم حرکات کششی و پارگی واژن بود که معمولا نتیجه زایمان بود. ولی امروزه ، خیلی از زنان نیز به دلیل بیش تر شدن زیبایی تصمیم به  انجام این عمل می گیرند. در این مقاله تصمیم داریم درمورد جراحی واژینوپلاستی اطلاعاتی در اختیارتان بگذاریم. در صورتی که تصمیم به انجام این جراحی دارید یا قصد دارید دراین زمینه اطلاعاتتان بیش تر شود، این مطلب را تا آخر مطالعه نمایید.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی، یک عمل جراحی می باشد که در آن در واژن، لابیا، دهانه رحم، کلیتوریس و دیگر بافت‌ها تغییراتی انجام می شود. زایمان طبیعی و بعضی از عوامل دیگر قادر خواهد بود موجب بیش تر شدن شلی و گشادی واژن گردد. در روش جراحی واژینوپلاستی، بافت نرم و عضلات  سفت خواهد شد تا شلی واژن و عملکرد آن بهتر شود. در موارد شلی واژن خفیف، درمان های لیزری واژینوپلاستی قادر خواهد بود به سفت شدن واژن بدون جراحی باعث شود. واژینوپلاستی، که یک نوع تکنیک “جوانسازی واژن” است، بسته به این که انجام این تکنیک از لحاظ پزشکی لازم است یا هدف به وجود آوردن زیبایی می باشد، می شود با تکنسک های دیگری نیز انجام گردد.  یکی از روش ها “پرینوپلاستی” می باشد. در پرینوپلاستی، پارگی های پوستی بین واژن و مقعد به همراه بافت واژن تغییر خواهد کرد و وضعیت بهتری را در واژن ایجاد خواهد کرد.

واژینوپلاستی، که یک نوع تکنیک “جوانسازی واژن” است، بسته به این که انجام این تکنیک از لحاظ پزشکی لازم می باشد یا هدف  زیبایی می باشد، می شود با تنظیمات کمی انجام گیرد. یکی از تغییرات “پرینوپلاستی” است.

انجام عمل واژینوپلاستی

انجام عمل واژینوپلاستی تقریبا یک تا دو ساعت زمان خواهد برد. این عمل جراحی اصولا شامل نزدیک نمودن عضلات لگن به هم، از بین بردن هرگونه پوست اصافی و زخم است. در متیجه واژن محکم تر می شود و ترمیم می یابد که در بهترین حالت باعث ایجاد اصطکاک و لذت زیاد تری در موقع رابطه جنسی خواهد شد.

زن هایی که عمل واژینوپلاستی انجام داده اند، به صورت معمول تحت بیهوشی یا آرام بخش این عمل را انجام می دهند. بیش تر پزشکان جهت اطمینان از حداکثر راحتی اجازه نمی دهند که بیمار بهوش باشد. برش ها از طریق تکنیک سنتی یا با استفاده از لیزر انجام  می گیرد. که از میان آن ها برش های ایجاد شده به وسیله لیزر برخی اوقات روند بهبودی خیلی زود تر رخ می دهد، اما نتیجه نهایی به طور کلی بین دو روش مشابه می باشد.

واژینوپلاستی

انجام همزمان عمل واژینوپلاستی با لابیاپلاستی

واژینوپلاستی، به سادگی با دیگر تکنیک های جراحی زیبایی واژن مثل لابیاپلاستی یا تقویت G-Spot تلفیق خواهد شد .

 Labiaplasty لابیاپلاستی: عملی است که در طول  آن شکل لب های واژن تغییر خواهد یافت.

تقویت G-spot   محدوده اسفنجی شکلی که از زیر پیشابراه واژن زنان آغاز می گردد و تا درون واژن خانم ها ادامه خواهد یافت. با انجام تکنیک تقویت نقطه جی حساسیت این نقطه بیش تر خواهد شد.

خیلی از خانم ها علاقه مند هستند  تا همزمان با جراحی نمودن واژینوپلاستی، لابیاپلاستی یا تقویت نقطه جی را نیز انجام دهند تا مجبور نباشند دو دفعه جهت جراحی به اتاق عمل بروند.

مراقبت های پس از انجام واژینوپلاستی

بهبودی از واژینوپلاستی خیلی سریع است، ولی رعایت بعضی از نکات پس از جراحی مورد نیاز می باشد:

بعد از انجام جراحی واژینوپلاستی، بیماران چند ساعت را در اتاق ریکاوری سپری خواهند کرد و بعد از آن قادر خواهند بود مرخص شوند، البته در صورتی که مشکلی نداشته باشند.

درد پس از عمل امکان دارد مقداری باعث ناراحتی شخص گردد، ولی با استفاده زا داروهای ضد درد از طریق پزشک قابل کنترل است. این درد پس از چند روز فروکش می کند.

کبودی و تورم بخش برش معمولی خواهد بود و یک تا دو هفته ادامه خواهد داشت.

پس از انجام عمل انجام رابطه جنسی تا حدود چهار تا شش هفته ممنوع خواهد بود.

در طول یک هفته پس از انجام این جراحی، بیماران اجازه خواهند داشت تا امور روزانه شان را انجام دهند ولی خوب است بدانید که بهبودی کامل پس از حدود سه ماه حاصل خواهد شد پس تا این مدت باید از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نمایید.

پزشکان پیشنهاد می کنند که بیماران جهت تقویت نمودن عضلات تازه ایجاد شده و ممانعت از بروز عوارض ، تمرین واژینال را به صورت تمرینات کگل انجام گردد.

دلایل شل بودن و گشادی واژن

هر چند گشادی واژن احتمال دارد به علل ژنتیکی و ارثی اتفاق بیافتد، ولی اصولا این اتفاق به دلیل بالا رفتن سن زنان و شل شدن عضلات بدن بخاطر افزایش سن و کم شدن کلاژن سازی در بافتها به وجود می آید. عوامل دیگری نیز در کم شدن استحکام و بافت طبیعی واژن اثرگذار می باشد. به عنوان مثال:

  • استفاده از دخانیات
  • بیماری های مانند یبوست، آسم، آلرژی، سرفه های خیلی زیاد و طولانی
  • بالا رفتن و پایین آمدن وزن
  • کشیده شدن دیواره واژن هنگام انجام زایمان طبیعی
  • بارداری
  • ورزش های سنگین که به شکم و لگن فشار خواهد آورد

این ها موجب شل شدن واژن و گشادی آن خواهند شد. عدم توجه به برطرف نمودن گشادی واژن، عوارض زیاد تری را برای زنان به همراه دارد.

 

عوارض گشادی شدن واژن

در صورتی که جراحی تنگ شدن واژن برای زنانی که به این عمل احتیاج دارند انجام نگردد، به تدریج این زنان دچار این مشکلات خواهند شد:

  • افتادگی مثانه
  • افتادگی رحم
  • افتادگی واژن
  • بی اختیاری در ادرار
  • عفونت های واژن

همچنین، گشادی واژن موجب کم شدن میل جنسی، کم شدن ارگاسم و حس جنسی در خانم ها می گردد و باعث به وجود آمدن اختلافات زناشویی می شود.

 

مراقبت های پس از انجام عمل واژینوپلاستی

۱- بهداشت ناحیه عمل را رعایت نمایید.

۲- در صورت ورم کردن و سوزش در قسمتی که عمل کرده اید، می شود از کیسه یخ استفاده نمایید.

۳- پس از عمل از استفاده از لباس های تنگ باید اجتناب نمایید

۴- بیمار سه روز پس از انجام جراحی قادر خواهد بود فعالیت های روزمره شان را انجام دهند.

۵- ۶ تا ۸ هفته پس عمل نباید فعالیت جنسی داشته باشید.

۶- از حمام کردن در وان و استخر تا ۶ هفته باید خودداری نمایید.

۷ – از ورزش های سنگین، دوچرخه و موتو  تا ۶ هفته باید خودداری نمایید.

 

فواید استفاده از لیزر در عمل واژینوپلاستی

۱- نقاهت کوتاه

۲- سر پایی بودن عمل و بدون احتیاج به بستری شدن

۳- نیاز نداشتن به بخیه و برش

۴ نداشتن درد و خونریزی

۵- هزینه انجام واژینوپلاستی یا تنگ نمودن واژن با لیزر در قیاس با جراحی خیلی کمتر می باشد.