دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

جهت چیدمان اتاق خواب دخترانه اول باید یک سبک را در نظر داشته باشید تا قادر باشید همه وسایل را طبق آن تهیه نمایید. هنگامی که که سبک چیدمان اتاق مشخص گردید، باید رنگ دکوراسیون اتاق خواب مشخص شود که اصولا دختر خانم ها خیلی به رنگ هایی مثل مثل رنگ صورتی، سبز واز این دست علاقه مند می باشند.

بهتر است در تهیه وسایل اتاق حتما از این رنگ ها استفاده نمایید. حتی قادر خواهید بود از وسایل رنگی جهت دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بهره ببرید و از کوسن های رنگی و پرده ها و پاف در چیدمان اتاق استفاده نمایید و زیبایی اتاق را خیلی بیش تر کنید.

بهتر است دکوراسیون اتاق دخترانه طبق سن فرزندتان انجام گیرد و دقت داشته باشید که که فرزندتان در چه رده سنی می باشد و به چه مواردی بیش تر علاقه مند می باشد. سلیقه دختر بچه های 7 ساله نسبت به دخترهای 13 و 14 ساله با هم فرق دارد و بهتر است تهیه وسایل را طبق سلیقه  آن ها در نظر بگیرید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

پرده اتاق خواب دخترانه

یکی از اصلی ترین عناصر در دکوراسیون اتاق که اثرخیلی زیادی در جذابیت آن خواهد داشت پرده ها می باشد و انتخاب طرح و رنگ پرده در اتاق  و حتی در بخش های  مختلف خانه مثل پذیرایی و نشیمن و آشپزخانه قادر خواهد بود زیبایی آن ها را بیش تر نماید.

اصولا دخترها علاقه زیادی نسبت به زیبایی فضا از خود نشان می دهند و حساسیت فراوانی در انتخاب وسیله ها جهت اتاق خوابشان دارند و به همین دلیل مدل پرده اتاق خواب برای آن ها خیلی مهم می باشد و تلاششان این می باشد که دقت فراوانی در خرید این پرده ها کنند.

پرده اتاق خواب در طرح ها و رنگ های گوناگونی در بازار وجود دارند و از میان مدل هایی که وجود دارد طبق طرح و رنگ باقی وسایل در اتاق خواب دختران، قادر خواهید بود مناسب ترین پرده با طرح زیبا را انتخاب نمایید. توصیه ما این می باشد در صورتی که فرزندتان در سنی می باشد که قادر است جهت انتخاب وسایل با او مشورت نمایید، در خرید وسایل اتاق خواب از او نظرخواهی نمایید ، به این دلیل که موجب بالا رفتن اعتماد به نفس در آن ها خواهد شد و با این کار موجب می گردید که تمایل و رغبت زیاد تری جهت ماندن در اتاقشان داشته باشند.

از میان وسایلی که در اتاق خواب وجود دارند، پرده ها بیشترین بخش از فضا را شکل می دهد و بسیار نیز به چشم دیگران می آیند و رنگ و مدل پرده اثر فراوانی بر زیبایی دکور اتاق خواب خواهد گذاشت. بهتر است جهت انتخاب طرح مناسب، علاوه بر زیبایی و شیک بودن به استفاده آن هم توجه کنید و به وضعیتی که اتاق خواب در آن است نیز دقت نمایید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

رعایت حریم خصوصی دختران

دختران نوجوان بخصوص آن هایی که در سن بلوغ قرار دارند دارای حساسیت های ویژه سن خود می باشند. به خصوص که در سن نوجوانی حس داشتن استقلال و حریم خصوصی زیاد تری از خود را نشان خواهند داد. بنابراین اتاق خواب فضای خیلی خوبی برای دختران نوجوان می باشد. بگذارید تا خود آن ها درباره رنگ و دکوراسیون اتاق خود تصمیم گیری نمایند. حتی می شود مسئولیت درست کردن وسایل تزیینی نیز به خودشان بسپارید. با این کار احساس مسیولیت پذیری، عزت نفس و خلاقیت را نیز به دختر خود تقدیم خواهید کرد. خیلی خوب است دکوراسیون اتاق آن ها را به خودشان بسپارید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

رنگ اتاق خواب دخترانه

شما به عنوان یک دختر نوجوان طبیعتا به رنگ های شاد و خیلی علاقه مند می باشید و تمایل دارید این رنگ ها را در اتاقتان استفاده نمایید. کاملا حق با شما می باشد ولی خوب است نکاتی را در ترکیب بندی رنگ اتاقتان مد نظر قرار دهید تا آرامش فضای اتاق جای خود را از دست ندهید. طبیعتا در اتاقی که دیوار آن قرمز یا نارنجی می باشد خواب خیلی آسوده و راحتی نخواهید داشت.  بهترین توصیه این می باشد که رنگ مورد علاقه تان را در به همراه رنگ سفید یا رنگ خنثی استفاده نمایید. چند ترکیبی که برای اتاق خواب دخترانه خیلی کاربردی خواهد بود عبارت است از:

  • سفید و صورتی
  • سفید و زرد
  • سفید و سبز

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

کفپوش اتاق خواب دخترانه

بهتر است برای کفپوش از موکت یا فرش یا پارکت استفاده نمایید. قرار دادن سنگ و سرامیک در کف اتاق خواب خیلی کار خوبی نیست. به این دلیل که فضای اتاق بهتر است گرم و دلنشین باشد. طبیعتا ترجیح خواهید داد هنگامی که از خواب بیدار می شوید و از تخت بیرون می آیید پاهایتان را بر یک سطح نرم قرار دهید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

تخت خواب

از آنجا که اتاق خواب مکانی جهت استراحت کردن و آرامش می باشد، تخت خواب اصلی  ترین وسیله یک اتاق خواهد بود. جنس تخت خواب باید از جنس چوب باشد به این دلیل که فلز امواج مغناطیسی را جذب خواهد کرد.

تخت خواب را در جایی از اتاق بگذارید که موقع خوابیدن پایتان رو به در ورودی قرار نگیرد. به این دلیل که انرژی های موجود در بخش های مختلف خانه به وسیله در وارد می گردد و به بدن شما وارد خواهد شد و از خواب آسوده تان ممانعت خواهد کرد.

دقت کنید که بالا و پایین تخت خواب پنجره ای قرار نداشته باشد و بخش بالای تخت خواب به دیوار چسبیده باشد. در صورتی که اهل خلاقیت و تنوع می باشید قادر خواهید بود دیوار پشت تخت خواب تان را با یک کاغذ رنگی متفاوت با سایر دیوارها تزیین نمایید. هم چنین قادر خواهید بود از کاشی های زیبا و نقش برجسته جهت زیبا تر کردن دیوار استفاده نمایید. استفاده از یک پرده زیبا و فانتزی نیز قادر خواهد بود انتخاب خوبی برای دیوار بالایی تخت خواب باشد.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

مشکل کمبود جا در اتاق را حل نمایید

در خیلی از مواقع، احتمال دارد وسایلی که به آن ها نیاز دارید، در اتاق خواب شما جا نشوند و در این وضعیت کار درست است که تصمیم منطقی تری بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که جایی جهت قرار دادن میز آرایش ندارید، با یک آینه و یک شلف نصب شده در دیوار، قادر خواهید بود یک میز آرایش برای خودتان تهیه نمایید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

استفاده از شلف های دیواری اتاق خواب

شلف های دیواری خیلی پر استفاده هستند. شما قادر خواهید  بود از آن ها برای مواردی مثل کتاب خانه و قفسه استفاده نمایید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

دنج و رومانتیک دیزاین کردن اتاق

باید بدانید که جهت دنج نمودن اتاق، باید حس و حال خاصی در اتاق ایجاد نمایید. فرضا شما قادر خواهید بود از طریق چراغ های ال ای دی، شمع، گیاه، و یا قرار دادن ریسه های نوری بالای تخت ، اتاق خوابی رومانتیک درست کنید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

استفاده از وسایل فانتزی دخترانه

وسایل فانتزی برای دخترها است و اهمیتی ندارد که چند سالتان است، استفاده از آن ها برای شما ممکن می باشد. پس در صورتی که تصمیم دارید دکور اتاقتان خاص باشد ، از مجسمه، کوسن، قاب عکس، و خز در اتاق خواب تان بهره ببرید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

از دیزاین دیوار اتاق خوابتان غافل نشوید

یکی از آسان ترین کارها که می توانید به وسیله آن در اتاق خواب تغییرات زیادی ایجاد نمایید ، تزئین دیوارها است. شما می توانید با استفاده از تابلو ها، آینه، عکس، کاغذ دیواری ، دیوار اتاق خود را زیبا تر کنید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

تزیین دیوار اتاق

برای تزئین کردن اتاق از تابلوهای فانتزی مختلفی می توانید بهره ببرید و آن ها را بر یک دیوار نصب نمایید. تلفیق کاغذ دیواری و رنگ نیز می تواند خیلی زیبا و جذاب باشد. به این شکل که یک دیوار مخصوص، مثل دیوار پشت تخت را کاغذ طرح دار بچسبانید و سایر دیوار ها را از رنگ بزنید.

اصول و نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا با دکوراسیون شیک

فضای مطالعه

یکی از اصلی ترین فضا ها که معمولا خیلی توجهی به آن نمی شود یک فضای مخصوص جهت مطالعه کردن می باشد. به وجود آوردن همچین فضایی در دکوراسیون اتاق ، شخص را به مطالعه کردن بیش تر تشویق خواهد کرد و کتاب خواندن را در عادات روزمره او قرار خواهد داد. پس در صورتی که دوست دارید دخترتان کتاب خوان شود در دکوراسیون اتاق او مکانی را جهت مطالعه در نظر بگیرید.

تزئین کردن سقف

از سقف اتاق قافل نشوید. به این دلیل که آن نیز قسمتی از دکوراسیون اتاق به شمار می رود. قادر خواهید بود به جای رنگ کردن دیوارها، سقف را از طریق طرح هایی زیبا تزیین نمایید به عنوان مثال با راه راه کردن یا خالدار کردن سقف زیبایی اتاق خود را چند برابر نمایید.