انشا فصل پاییز

در این بخش مجموعه ای از انشاهای ادبی کوتاه و بلند زیبا در مورد فصل پاییز و خزان برای مقطع دبستان را گردآوری کرده ایم.

انشا زیبا در مورد پاییز

به نام خداوندی که خالق زیبایی ها است. انشای خود را با موضوع فصل پاییز شروع می کنم.

فصل پاییز پر از رنگ و زیبایی و قشنگی است.

من فصل پاییز را خیلی دوست دارم.در این فصل مدرسه ها دوباره باز می شوند و می توانم دوباره معلم ها و دوستانم را ببینم.

دلیل دیگری که پاییز را دوست دارم بخاطر هوای خنک و بارانی است که در این فصل اتفاق می افتد.

بعضی ها می گویند که فصل پاییز دلگیر است. به همین خاطر این فصل را دوست ندارند. اما من این طور فکر نمی کنم. این فصل پر از زیبایی است.

برگ های درختان که در این فصل به رنگ سبز بوده اند، در فصل پاییز زرد و نارنج می شود و خیلی خیابان ها را زیبا تر می کند.

من میوه های پاییزی را خیلی دوست دارم.به نظرم خیلی خوشمزه هستند. میوه هایی مثل خرمالو و لیمو شیرین و انار.

ما در پاییز همیشه از گاری های قدیمی لب خیابان لبوهای قرمز خوشمزه میخریم و در هوای سرد می خوریم. من خیلی این کار را دوست دارم. من خیلی راه رفتن در زیر باران را در پاییز دوست دارم. اینکار به من خیلی حس خوبی می دهد.

در پاییز بعد از تعطیل شدن از مدرسه، وقتی که به خانه می رسم، کنار بخاری گرم خانه خودم را حسابی گرم می کنم. از نظر من حتی خوابیدن زیر پتو در پاییز هم خیلی لذت بخش است. عصرها هم مادرم شلغم درست می کند و تمام خانواده در کنار هم شلغم می خوریم.

فصل پاییز پر از نعمت و لطف  خداوند به انسان ها است و من عاشق فصل پاییز و زیبایی های این فصل هستم و خدا را به خاطر این همه زیبایی که در فصل وجود دارد شکر می کنم.


انشا کوتاه زیبای فصل پاییز

به نام خداوند جان و خرد. موضوعی که اینار باید در مورد آن بنویسیم فصل پاییز است.

فصل پاییز سومین فصل سال است و من به چند دلیل خیلی به این فصل علاقه مند هستم و تمام تابستان را روز شماری می کنم تا پاییز زیبا فرا برسد. یکی از دلایل علاقه ام به این فصل باران است. باران زیبا و که به محض شروع بارش به زیر آن می روم و چرخ می زنم و لذت می برم. حتی اگر خیس شوم هم اشکالی ندارد. البته باید مراقب باشم که سرما نخورم.

دلیل دیگری که این فصل را خیلی دوست دارم میوه های لذیذ این فصل هستند. طعم گس خرمالو، ترشی انار، پرتقال های زیبا و خوش رنگ، همه  و همه کافی هستند که من را عاشق این فصل کنند.

علت دیگری که به فصل پاییز خیلی علاقه مند هستم، پوشیدن لباس های گرم است. استفاده از شالگردن و کلاه خیلی حس خوبی به من می دهند. و در اواخر پاییز کاپشن پوشیدن نیز خیلی لذبخش است.

من خوردن چای داغ کنار بخاری خانه را خیلی دوست دارم. و عاشق آن موقع هایی هستم که مامانم لبو درست می کند و کنار هم از خوردن آن لذت می بریم.

راه رفتن در فصل پاییز روی برگ های خشک درختان که روی زمین ریخته اند و صدای خش خش آن ها زیر پا هم برای خود عالمی دارد. این هم یکی از چیزهایی است که من همیشه منتظر آمدن پاییز هستم.

انشای خود را اینطور به پایان می رسانم که: من عاشق این فصل و تمام زیبایی هایش هستم.


انشا با موضوع پاییز برای دبستان

به نام خداوند رنگ ها و برگ ها. امروز تصمیم دارم در مورد پاییز بنویسم.

در فصل پاییز ما دوباره به مدرسه می رویم و٬ و دوستان خوب خودمان را می ‌بینیم. خیلی وقت ها اول مهر ما دوستان جدیدی نیز پیدا می کنیم.  در ماه مهر ما همچنان در حال و هوای فصل تابستان هستیم و هنگامی که معلم اولین درس را می دهد و تکلیفی که باید انجام دهید را مشخص می کند کم کم متوجه می شویم که پاییز آمده است.

در پاییز به مرور هوا سرد خواهد شد و با تغییر کردن ساعت روزها یک ساعت کوتاه خواهند شد و شب ها یک ساعت بلند تر می گردند.

در فصل پاییز صدای غار غار کلاغ ها بیشتر به گوش خواهد رسید و به نظر من این به این دلیل می باشد که روزها کوتاه تر از قبل شده اند و ما هنگامی به خانه می آییم که  غروب است و کلاغ ها علاقه دارند که دراین زمان شروع به غار غار کنند.

خیلی از افراد به فصل علاقه ای ندارند و علاقه دارند که زودتر پاییز و زمستان تمام شود و و عید نوروز و بهار  شروع شود.اما برای من اینطور نیست. من خیلی این فصل را دوست دارم و اصلا برای آمدن بهار انتظار نمیکشم.

فصل پاییز فصلی است که برگ های درختان نارنجی و زرد می شود و روی زمین می ریزند. با شروع پاییز آفتاب وارد  وارد خانه می‌شود و من این را خیلی دوست دارم که در روزهای تعطیل هنگام ظهر توی خانه ما میتوانیم زیر آفتاب استراحت کنیم.

پاییز فصل شلغم و لب های خوشمزه می باشد .همچنین فصل لیمو شیرین و نارنگی نیز می باشد. من عاشق آن وقتی هستم که لباس های زمستانی را از کمد بیرون می آوریم و آماده پوشیدن آن ها می شویم.

در آخر باید بگویم که من در بین تمام فصل های سال عاشق فصل پاییز هستم از خداوند متشکر هستم که پاییز زیبا را آفریده است.


انشا زیبای فصل خزان

باید در مورد پاییز بنویسم. آیا تا به حال به زیبایی های این فصل دقت کرده اید؟

تمما فصل ها در نوع خود خیلی زیبا هستند ولی فصل پاییز دارای زیبایی های خیلی بیش تری از فصل های دیگر می باشد تا جایی که مادر بزرگم همیشه می گفت پاییز عروس فصل ها است. یک عروس با دامن زرد و نارنجی.

پاییز زیباترین فصل سال و پر از رنگ های دیدنی و خیره کننده می باشد. من فصل پاییز را به دلیل باران هایی که می بارد، راه رفتن روی برگ ها ، بوی خوب خاکی که باران روی آن خورده است خیلی دوست دارم.

با آمدن پاییز مدرسه ها نیز باز می شوند. در این فصل که هوا کم کم سرد می شود، مادرم مدام به من یادآوری می کند که:مراقب خودت باش که سرما نخوری ولی من احساس می کنم که باید از این هوا لذت ببریم.

پاییز به جز زیبایی های طبیعی که دارد فصل خوراکی ها و میوه های خیلی لذیذ نیز می باشد، فصل میوه های خوشمزه ای مثل خرمالو و پرتقال و نارنگی است.

من راه رفتن روی برگ های خشک و صدای خرد شدن آن  ها زیر پاهایم را خیلی دوست دارم.

هر سال با شروع شدن فصل پاییز و ریختن برگ های رنگارنگ روی زمین و بارش باران حس می کنم که به خداوند نزدیک تر هستم. بخکه خداوند زیبایی آفرین در این فصل زمین را به قشنگ ترین شکل به ما نشان می دهد. پاییز یکی از نعمت های الهی و زیبا برای می باشد ، از خدا برای همع نعمت هایش از جمله پاییز خیلی ممنون هستم.