زندگی از ابتدای شروع با چالش ها و سختی هایی آغاز می گردد و در طول زندگی مدام با فراز و نشیب هایی روبرو می شویم که می توان گفت زندگی را معنی می بخشند. در ادامه متن و جملات خاص در مورد مشکلات و سختی های زندگی را ارائه کرده ایم با ما همراه باشید.

متن و جملات درباره فراز و نشیب زندگی 

دنیا بالا و پایین های بسیار دارد. تا جایی که شاید از انتظار ما نیز فراتر باشند. اما باید دانست هیچ یک دائمی نبوده و عمرشان کوتاه است.


زندگی با وجود همه فراز و نشیب هایش بسیار کوتاه است. روی سختی های گذرا تمرکز نکنید و از مسیر لذت ببرید.


زندگی درست مانند یک سرسره همراه با بالا و پایین ها است. در مواجه با آن نباید مانند کودکی مضطرب باشیم که از بازی هیچ لذتی نمی برد. در بالاها باید اوج گرفت و در پایین ها محکم بود و استوار… .


زندگی همانند ستاره ها و مهتاب زیباست به جز زمان هایی که با ابرهای غم و درد پوشیده شده است


بازی زندگی بسیار عجیب و پیچیده است. گاه برنده ایم و گاه بازنده. آنچه از اختیار ما خارج است قوانین بازی و داوری آن است. ما تنها می توانیم بازی کنیم و سعی کنیم که بازیکنان خوبی باشیم.


متن در مورد فراز و نشیب زندگی

اینکه بدانیم چگونه باید فراز و نشیب های زندگی را مدیریت کرد و سرافراز از آن خارج شد، درسی که تنها همان فراز و نشیب ها به ما می آموزد. پس تا می توانید در کلاس درس زندگی تجربه کسب کنید.


دنیا با تمام بالا و پایین هایش دنیا شده است. اصلا آدمی خلق شده برای دیدن سختی و مشقت ها.


زندگی فرصت لمس لحظه هایی است که همچون ابر و باد می گذرند. باید سوار بر این ابر ها جاده های پر و پیچ و خم زندگی را پشت سر گذاست تا به سر منزل مقصود برسیم.


متن در مورد فراز و نشیب زندگی

تلاش کردن برای زندگی در زمان حال
بدون حسرت خوردن برای گذشته و ترس از آینده
لازمه داشتن زندگی شاد است


اگر آشفته شدی و روزی دیگر شیدا بودی تعجب نکن. زندگی است که این گونه می خواهد و ما را به بالا یا پایین هدایت می کند. می گوید که شاد باشیم یا غمگین و این ما هستیم که باید این احوال را به بهترین شکل هدایت کنیم.


جملات در مورد سختی های زندگی

برای هر کسی زندگی بالا و پایین داره
فقط باور داشته باش
که اتفاقِ خوب بازم اتفاق میفته…


حتما شنیده اید که می گویند دنیا دو روز است. آری… اما همین دو روز روزگار بر خلاف عمر کوتاهش پستی و بلندی های بسیاری دارد. باید طوری زندگی کرد که در نهایت این ناهمواری ها را مغلوب خود سازیم.


متن در مورد فراز و نشیب زندگی

بالا و پایین های زندگی مانند راهی هستند که گاهی میان یک کویر تا سحر می روند تا به دریا برسند. گاهی نیز با امواج دریا و رفته و به شب خشک صحرایی دور می رسند.


چرخ و فلک معلم بسیار خوبی برای زندگی است. این وسیله به ما خواهد آموخت که چرخ روزگار همیشه در بالا و یا در پایین نخواهد ماند. می چرخد و هربار یکی از ما را با خود همراه می کند.


زندگی همچون نت های موسیقی است که بالا و پایین های بسیار دارد. انسان ها نیز نوازدگان موسیقی زندگی هستند. باید به زیباترین شکل ممکن آن را نواخت.


همیشه یادتان باشد که زندگی را باید زندگی کرد. زندگی راکد و بدون بالا و پایین تنها در دیار مردگان به چشم می خورد. اگر زندگی ات خالی از فراز و نشیب بود یعنی تو مرده ای.


متن در مورد فراز و نشیب زندگی

بالا و پایین های زندگی به سان صخره هایی هستند که باید به صخره نوردی در آن بپردازیم. مهارت می خواهد و صبر بسیار.


اگر در طول زندگی دری را زدید اما گشوده نشد، جاده ای را رفتید اما پر پیچ و خم بود و آنگونه نشد که انتظارش را داشتید، بدانید که این رسم روزگار است. تنها شما نبوده و این اول بار نیست. تا بوده همین بوده.


متن در مورد مشکلات و سختی های زندگی

هیچ کس در دنیا وجود ندارد که بالا و پایین روزگار را نچشیده باشد. آن چه مهم است نحوه برخورد صحیح با آن و خلق فرصت زندگی از دل چالش ها است.


حتما به یاد دارید که در قصه های کودکی برایمان تعریف می کردند که بالا رفتیم ماست بود… پایین آمدیم دوغ بود… آری زندگی در خارج از دنیای قصه ها هم همین است. بالا و پایینش با یکدیگر فرق دارد. همیشه آن گونه نیست که ما انتظارش داریم. خود باید قصه ی زندگیمان را بسازیم خواه تلخ خواه شیرین، خواه تیره خواه روشن.


متن در مورد فراز و نشیب زندگی

زندگی فرصت های بسیاری پیش روی انسان قرار می دهد. این فرصت ها گاه تجربه می گیرد و گاه هزینه می ستاند. باید دانست که شیوه ی برخورد صحیح با آن ها چیست.


زندگی کنید حتی بدون هیچ بهانه ای. فردا که شود روزی نو به ما رخ نمایانده و غافلگیرمان می کند.


چیزی که از ابتدای خلقت بوده و تا پایان نیز خواهد بود گردش دور گردون هست. گردشی که گاهی زین بر پشت است و گاهی پشت به زین.


بالا و پایین های مسیر زندگی لازمه آن بوده و بدون آن ها گویی چیزی در زندگی کم است. بی شک زندگی یکنواخت خیلی زود خسته کننده شده و انسان حس خواهد کرد که دیگر چیزی وجود ندارد تا برای رسیدن به آن تلاش کند.


متن در مورد فراز و نشیب زندگی

بالا و پایین های زندگی گاهی با ما حرف می زنند. گاهی به ما می گویند: غم مخور که دائما حال دوران یکسان نخواهد بود.


گاهی در زندگی اتفاقاتی رقم می خورد که هرگز انتظار آن را نداشته ایم. در این مواقع باید دانست برخورد صحیح کدام است و چگونه می توان از این سراشیبی ها به قله رسید.


رسیدن به قله کوه به راحتی امکان پذیر نبوده و تب و تاب بسیار می طلبد. پس اگر می خواهی به قله ی زندگی نیز برسی از ابتدا باید بدانی که مسیر سخت و پر فراز و نشیبی را پیش رو داری. برای قهرمان شدن در زندگی ات باید کوهنورد ماهری باشی.


تنها چیزی که در دنیا می توانی نغییرش دهی،
خودت هستی
و با این کار دنیا را متحول می کنی.


تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به تاراج می برد
اندیشه های منفی خود او است