تکنیک های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

زمان آشنا دختر و پسر و ادامه رابطه دوستی آنها دو وضعیت وجود خواهد داشت: یا مدت دوستی بین آنها کوتاه می باشد و رابطه دوامی نخواهد داشت یا رابطه طولانی می گردد که در این وضعیت دو طرف به ویژه دختران اغلب نگران آینده خواهند بود و درصدد تبدیل نمودن رابطه دوستی یا آشنایی به ازدواج خواهند بود. به این دلیل که دختران علاوه بر محدودیت هایی که از سوی جامعه وجود دارد، با عبور از یک محدوده سنی امکان دارد شانس زیادی برای ازدواج پیدا نکنند. پسرها نیز دلایلی را برای تن ندادن به ازدواج خواهند داشت، دلایلی مثل نداشتن کار ثابت، وضعیت اقتصادی و برخی اوقات نیز ترس از قبول کردن مسئولیت. اما آیا باید از ازدواج به  این دلایل دست بکشید؟

در این مقاله ما چند راهکار آسان جهت تبدیل نمودن رابطه دوستی به ازدواج مطرح خواهیم کرد. با وجود اینکه این راهکارها قادر خواهند بود در فرآیند تبدیل نمودن دوستی به ازدواج اثرگذار باشند، ولی نکته مهم این است که شرایط شخصی و اجتماعی اشخاص از جنبه‌ های متفاوت با یکدیگر فرق دارد و باید درصدد راهکارهایی متناسب با وضعیت رابطه باشید.

روش های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج

به خودتان توجه نمایید

قبل از هر چیز باید این را بدانید که جذابیت در هر رابطه‌ ای دارای اهمیت می باشد.  تعهد داشتن به رابطه باید برای شما اولویت اول باشد، ولی نگذارید که این تعهد به بهای بی ‌توجه بودن به خودتان تمام گردد. ممکن است مقداری سطحی ‌نگرانه باشد، ولی واقعیت این می باشد که باید جذابیت خود را حفظ نمایید تا رابطه شما دوام یابد. ورزش کنید، غذا  های خوب میل نمایید، برای دوستان و خانواده‌ خود وقت  کافی بگذارید و کارهایی را که دوست دارید را انجام دهید تا به میزان کافی از زندگی لذت ببرید. ذهن‌ خود را فعال نگه دارید، از سعی جهت رسیدن به اهداف شغلی خود دست نکشید، از خود مراقبت نمایید و در کنار حفظ رابطه‌ ، به رشد ذهنی و عاطفی‌ تان نیز بپردازید. بنابراین خودتان را فراموش نکنید و برای خود اولویت باشید.

دعوا و بحث ایجاد نکنید

شکی نیست که در روزهای با هم بودن‌ بارها با هم جرو بحث خواهید داشت، روزهای دشواری را پشت سر می گذارید و اتفاقات ناراحت کننده‌ای را در کنار هم تجربه خواهید نمود. معشوق شما شریکی فهمیده و همدل نیاز دارد که در روزهای دشوار زندگی یار و همراه او باشد. بنابراین پیش از آن که به او ناسزا بگویید و بر سر او فریاد بزنید، کمی صبر کنید تا آرام باشید. در صورتی که احساساتتان را با آرامش توضیح دهید، فرصت و فضای مورد نیاز را جهت بهبود رابطه‌ خود خواهید داشت. در صورتی که در مورد موضوعی شما مقصر بودید، مسئولیت اشتباه خود را قبول کنید و درمورد آن عذرخواهی نمایید، به این شکل به او یاد دهید که در مقابل شما به همین صورت عمل نماید. در نتیجه رابطه شما محکم ‌تر خواهد شد و به هم نزدیک ‌تر می گردید.

به او اعتماد کنید

در صورتی که مطمئن هستید که او عاشق شما می باشد، باید به او اعتماد نمایید. برخی وقت ها سخت است که بر دلواپسی ‌ها و اضطرابتان غلبه نمایید و به شخص دیگری اعتماد کنید. در صورتی که تصمیم دارید رابطه دوستی‌ به ازدواج ختم نمایید و آینده ‌تان را با هم باشید، باید به شخص مقابل خود نشان دهید که به او اعتماد دارید. به قول ‌های خود عمل کنید و به آن ها وفادار بمانید تا او نیز همین گونه عمل نماید. در صورتی که او  فرد خوش ‌قول و وفاداری نباشد و به اعتماد شما خیانت کند، پس در نتیجه او فرد مناسبی برای زندگی‌ نیست.

روش های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج (تبدیل رابطه به عشق عمیق و دائمی)

خودت واقعیتان باشید

خود واقعیتان باشید. اطمینان داشته باشید که معشوق شما دلواپسی ‌ها و بی ‌اعتمادی به خودتان را از فاصله دور نیز حس می کند و هیچ مردی  علاقه ندارد با زنی باشد که مدام در شک و تردید به سر میبرد و دائما خود را نقد می‌ کند. خود واقعی تان باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی خود  به مردتان  نشان دهید و به او بگویید که تا چه اندازه خوش ‌شانس هستید که او وارد زندگی ‌تان شده است. شما عالی هستید و در صورتی که بپذیرید که همسرش باشید، مرد خوشبختی می شود.

تشکر کردن را فراموش نکنید

طبیعی است که تشکر کردن را برای لطف ‌های مهمی، مثل هدیه گرفتن ابراز می نمایید، ولی حواستان باشد که لطف‌ های کوچک را نیز فراموش نکنید. در صورتی که معشوق شما به طور مداوم چیزهایی را که دوست دارید برای شما خریداری می کند، از او تشکر نمایید. در صورتی که در را برایتان باز می کند، به روی او لبخند بزنید. هر مردی زنی را دوست دارد که این مهربانی ‌ها و کارهای عاشقانه به چشمش بیاید و قدردانی کند. به او نشان دهید که برای همه کارهای کوچکی که برای تان انجام می‌ دهد، قدردان وی هستید تا او نیز همین کار را انجام دهد.

هنگام عصبانیت او را آرام کنید

عشق شما در حال سپری کردن روزهای سختی می باشد و به شریکی احتیاج دارد که ولی را سر عقل بیاورد و جلوی اعمال غیرمنطقی او را بگیرد. هیچ مردی زنی را نمی خواهد که او را عصبی و استرسی کند و در صورتی که چنین زنی ببیند، با همه قوا خودش را از او دور می کند. پس در سختی ‌ها عاقلانه و با آرامش در کنار او باشید. او متوجه این نیروی مثبت در شما می گردد و می‌خواهد همیشه در کنار او باشید تا او را به شخص بهتری تبدیل کنید.

وفادارای خود را ثابت نمایید

در صورتی که تصمیم دارید که عشق ‌تان به رابطه شما تعهد داشته باشد، شما هم باید نسبت به او تعهد داشته باشید و وفادار باشید. رابطه تان باید برایتان در اولویت باشد، البته منظورما این نیست که همه زندگی تان را فدای رابطه تان نمایید، ولی احتیاج است که وفاداری خود را به او نشان بدهید. تعهد کلید یک زندگی زناشویی موفق است، پس ثابت کردن وفاداری یکی از اساسی ترین تکنیک ها جهت تبدیل کردن یک رابطه دوستی به ازدواج می باشد، باید به همسر آینده‌ خود نشان دهید که ارزشش را دارید که تا پایان عمر در کنار شما بماند. این تغییرات را انجام دهید تا رابطه تان را جدی و دائمی نمایید.

با دوستان متاهل بیش تر معاشرت کنید

دوست پسر خود  را تشویق نمایید که با خانواده و دوستان متاهل بیش تر رفت و آمد نماید. معاشرت با این زوج ‌ها او را به ازدواج بیش تر ترغیب می نماید. دوست متاهل به دوست پسر شما نشان خواهد داد که ازدواج دارای  فراز و نشیب ‌های زیادی می باشد، ولی آن چیزی که آخر خیلی مهم است ، وفادار بودن به هم و دلگرم بودن به یکدیگر است. این روش به خصوص برای آقایانی اثرگذار می باشد که فرزند طلاق می باشند. بعضی از مردانی که شاهد طلاق را در خانواده بوده اند، پس از دیدن جرو بحث های والدین خود درمورد ازدواج خیلی بیش تر احتیاط می کنند. کاری که شما باید کنید، این می باشد که این تصورات را با ترسیم نمودن یک خانواده شاد از بین ببرید. پس تمام تلاشتان را کنید که با زوج‌ های خوشبختی  وقت خود را سپری نمایید که قادر هستند الگوی خوبی برای عشق شما باشند. به این شکل ذهنیت او درمورد زندگی زناشویی عوض خواهد شد.

وقت زیادی با هم سپری نمایید

ازدواج یک قدم مهم در زندگی است. این که  شما به او علاقه دارید، لزوماً به این معنی نمی باشد که دوست پسر شما نیز به همین اندازه به شما علاقه دارد. همان گونه که همدیگر را بهتر مورد شناسایی قرار می دهید، از او سؤالاتی را کنید که نشان گر این است درمورد تصمیم ازدواج چه فکری دارید. در صورتی او برای ازدواج آمادگی ندارد، به احتمال زیاد کار زیادی جهت ترغیب نمودن دوست پسرتان به ازدواج نمی توانید انجام دهید.

مثلا در صورتی که او درباره روابط قبلی خود صحبت می نماید، در پی علامت هایی از هر چیزی در زندگی اش باشید که ممکن است باعث خیانت و ترس از تعهد می شود. در صورتی  قبلاً ازخیانت آسیب دیده باشد، امکان دارد به زمان زیاد تری نیاز داشته باشد تا به ازدواج فکر کند.

اگر او جملاتی مثل “ازدواج تنها یک تکه کاغذ است” بکار میبرد امکان دارد نشان گر این باشد که او تصمیم به ازدواج ندارد.

مقدار اعتماد شخص مقابلتان به خودتان را بسنجید

در صورتی که تمایل دارید مردی با شما ازدواج نماید، باید کاملاً به شما اعتماد داشته باشد. اگر او شخص مناسبی برای ازدواج شما است، باید حس کنید که قادر خواهید بود به او اعتماد نمایید. این اعتماد مستلزم این می باشد که با هم راحت و صادق باشید. به او دروغ نگویید و اجازه ندهید به شما دروغ بگوید.

صداقت داشتن نشان می دهد که شما به او متعهد می باشید.

دلسوز و مسئولیت پذیر  باشید

گاهی اوقات امکان دارد در رابطه تان سو تفاهم و اختلافاتی به وجود بیاید. تلاش کنید، برای حرف های ناخوشایندی که گفته اید یا انجام دادید عذرخواهی نمایید. به این شکل، او قادر است ببیند که شما می ‌توانید با هم از طریق رفتارهای بالغانه مشکلاتتان را حل نمایید ، این کار به کم شدن ترس او از ازدواج کمک خواهد کرد.

در سختی ها از او پشتیبانی نمایید

در یک ازدواج موفق، باید یکدیگر را تشویق نمایید، مشکلات را با کمک هم حل کنید، و در روزهای سخت پشت هم باشید. با نشان دادن اینکه قادر است به شما تکیه نماید، قادر خواهید بود مردی را به ازدواج ترغیب کنید.

 مثلا، در صورتی  او به دلیل فوت یکی از نزدیکانش غمگین است، شما باید سعی کنید به او ارامش بدهید و او را آرام نمایید.

 در صورتی که او در درباره انجام کاری حس استرس دارد، یک وعده غذایی خوشمزه برای او تهیه نمایید. یا او را برای صرف شام در جایی دعوت نمایید.

روش های تبدیل رابطه دوستی به ازدواج (تبدیل رابطه به عشق عمیق و دائمی)

مراقب خط قرمزها باشید

موقعی که شما به کسی دلبسته می شوید، تشخیص موارد هشدار دهنده دشوار تر خواهد شد.

مثلا، در صورتی که در هنگام مشاجره او شما را هل دهد یا بر سرتان فریاد بزند، این رفتار احتمالاً در آینده بیش تر می شود.

دیگر خطوط قرمز مثل تلاش جهت دور نگه داشتن شما از خانواده و دوستان، کوچک کردن شما یا به وجود آوردن حس بد نسبت به خود، سرزنش کردن شما برای کارهایی که خودش انجام داده است از جمله کارهایی است که باید در طول رابطه به عنوان هشدار به ان ها نگاه کنید.

 به اطلاع او برسانید که گزینه‌ های ازدواج دیگری نیز دارید

احتیاجی نیست عشقتان را مدام بترسانید، تنها اندکی به او استرس بدهید تا متوجه گردد که قادر نخواهید بود تا همیشه به همین صورت کنار او ادامه دهید. دوست پسر شما می ‌داند که او را دوستش دارید و از صمیم قلب به شما مطمئن است، ولی باید این را نیز بداند که تنها مردی نیست که اطراف شما است و شما گزینه هایی دیگری نیز دارید. برای این که کمی به او استرس بدهید، به خواستگارانی که هم اکنون دارید، اشاره نمایید. به این شکل او متوجه خواهد شد که نه تنها شما قادر خواهید بود جذب دیگر مردان شوید، بلکه شما نیز برای مردان دیگر دارای جذابیت می باشید. هنگامی که ترس از دست دادن تان در دلش بیفتد، اطمینان داشته باشید که همه تلاش خود را برای جدی شدن رابطه تان خواهد کرد.

توقعات مالیتان را کاهش دهید

خیلی از مرد ها جهت خواستگاری کردن و ازدواج شک دارند، به این دلیل که از هزینه‌ های ازدواج و شروع زندگی واهمه دارند. در صورتی که تصمیم دارید دوست پسرتان را به ازدواج ترغیب نمایید، و اطلاع دارید که عشقتان از هزینه‌ های زیاد زندگی مشترک واهمه دارد، به او نشان دهید که برگزار نمودن یک مراسم عروسی ساده نیز شما را راضی خواهد کرد. در صورتی که دوست پسر شما که مجبور نیست حساب بانکی‌ خود را برای راضی نمودن شما خالی نماید، تمایل پیدا خواهد کرد که درخواست ازدواج بدهد. به علاوه همیشه قادر خواهید بود زندگی مشترک خود را در سال‌ های آینده و هنگامی هر دو موقعیت مالی بهتری داشتید، ارتقاء بدهید.

به تنهایی سفر کنید

بدون او سفر کنید، هر جایی که دوست دارید بروید. چمدان خود را ببندید به جایی که دوست دارید سفر کنید. در صورتی که تمایل دارید دوست پسر خود را مجاب نمایید تا از شما خواستگاری نمایید، با این سفر قادر خواهید بود توجه او را جلب نمایید. چند نفر از دوستان را خبر کنید و با آنها به یک سفر بروید یا می‌ توانید به تنهایی به سفر بروید. حین سفر او را بی‌خبر نگذارید، ولی مکالمات تلفنی خود را در حد کوتاه و دوستانه بگذارید بماند. شما در سفر سرتان شلوغ است و به سفر آمده‌اید تا مدتی تنها باشید، پس بیش از سه دقیقه قادر نیستید با او صحبت کنید. اطمینان داشته باشید که این سفر بشدت در تصمیمات او تغییر ایجاد خواهد نمود.

برای او مهلت تعیین نمایید

در صورتی که مدت‌ها از آغاز رابطه‌ شما می ‌گذرد و به نظر نمی ‌رسد که دوست پسر شما تصمیمی برای ازدواج دارد، زمان آن رسیده که برای او مهلتی مشخص نمایید. به او اولتیماتوم ندهید، صرفاً  به او نشان بدهید که برای زندگی خود برنامه هایی دارید و او یا می ‌تواند جهت محقق ساختن این برنامه ‌ها کنار شما باشد یا این که قادر است برنامه دیگری را پیشنهاد نماید. در صورتی که مدتی است که با هم در رابطه هستید و آمادگی مورد نیاز جهت را دارا می باشید، به دوست پسر خود بگویید که تصمیم دارید ظرف X ماه آینده، نامزدی کنید. تحت این شرایط دو وضعیت رخ می دهد: یا دوست پسر شما خواهد گفت که تصمیم دارد به زودی از شما خواستگاری نماید یا درخواست مهلت زیاد تری خواهد کرد تا کارهای خود را انجام دهد. از دوست پسرتان بپرسید که چه اندازه وقت نیاز دارد و در صورتی که وقتی که درخواست کرده، معقول می باشد با این برنامه ‌ریزی تازه موافقت نمایید. اگر دوست پسرتان اطمینان ندارد که تصمیم دارد با شما ازدواج کند یا نه، نوبت شما ست که تصمیم گیری کنید که آیا دوست دارید با مردی در رابطه باشید که همچنان درمورد ازدواج با شما شک دارد است یا نه.

دیدگاه خود در باره ازدواج را شفاف بیان نمایید

آخرین پیشنهاد ما به شما این می باشد که با صداقت با دوست پسر خود درمورد تمایل قلبی خود برای ازدواج حرف بزنید. ازدواج برای بعضی از مردان خیلی مسئله مهمی نمی باشد و ازدواج به نظر آن ها تنها یک قرارداد باشد. ولی در صورتی که شما در حال مطالعه‌ی این مقاله می باشید، به احتمال فراوان ازدواج برای شما اهمیت دارد. ممکن است ازدواج برای شما نشانه‌ی تعهد باشد و باعث می گردد که از ایمنی و پایداری رابطه خود اطمینان پیدا نمایید، ممکن است بخواهید مطمئن شوید که تا پایان عمر در کنار مردی هستید که عاشقانه او را دوست دارید. دلایل تان برای ازدواج را با مردی که به  علاقه دارید را با خودش در میان بگذارید. حتی در صورتی که عشقتان میل زیادی به ازدواج ندارد، همین که اطلاع داشته باشد شما تا چه اندازه برای شروع زندگی زناشویی با او مشتاق می باشید، کافی است که او را به ازدواج تحریک نماید. اگر او بداند که شما دوست دارید تا پایان عمر در کنارش بمانید، راضی خواهد شد که جهت شاد شدن شما با ازدواج موافقت نماید.