تکنیک های مناسب برای به پایان رساندن رابطه

هنگامی که  رابطه ای تمام می شود، هر دو طرف آسیب می بینند. طبیعی است پارتنرهایی که از یکدیگر جدا شده‌ اند شوک ناگهانی و پایان رابطه را تجربه خواهند کرد. شخصی که در حال تمام کردن یک رابطه است از درد مصون نمی باشد! به یاد داشته باشید که تمام کردن یک رابطه عاشقانه یک هنر است که باید آن را بلد باشید. امکان ندارد بدون آسیب به شریک زندگی تان، از یکدیگر جدا شوید، ولی با انجام اقداماتی قادر خواهید بود از سختی و درد در هنگام تمام کردن رابطه دادن کم کنید.

در صورتی که می دانید رابطه شما بهتر است ادامه دار نشود، آن را تمام نمایید. در ادامه به مناسب ترین تکنیک های پایان دادن به رابطه خواهیم پرداخت.

این کار را به صورت حضوری انجام دهید

اگر تا به الان از طریق ارسال پیامک رابطه ای را با شما تمام کرده اند، متوجه شده‌ اید که به شما توجه زیادی نشده است، چه حسی داشته اید که شخص مقابل حتی زحمت این را به خود نداده است که شخصا این مسئله را با شما در میان بگذارد. پس بهتر است که شما دیگر همین کار را با فرد دیگری انجام ندهید. در واقع قبیح ترین کار ممکن جهت تمام کردن یک رابطه این است که جرات تمام کردن آن به صورت حضوری را نداشته باشید.

شخصی که زمانی    شریک عشق شما بوده است لیاقت این را دارد که یک مکالمه رو در رو برای تمام کردن رابطه با داشته باشید.

شخصا جدا شوید

حضور فیزیکی لازم است تا این را نشان دهید که رابطه برایتان اهمیت داشته است. اگرچه این روزها تمام کردن رابطه با پیام متنی خیلی مرسوم است، اما این کار به طرز وحشتناکی آسیب رسان است و سردرگمی ایجاد خواهد کرد.

روش های پایان دادن به رابطه و جدا شدن مناسب

بر تصمیم خود قاطع باشید

در صورتی که جدایی برای شخص مقابل عجیب می باشد، امکان دارد مجادله نماید، اعتراض کند یا دلایلی را بگوید که چرا باید در کنار ادامه دهید و یکبار دیگر تلاش نمایید. در صورتی که در مرحله جدایی می باشید، هیچ چیز قادر نیست رابطه را زنده کند.

تسلیم شدن، اقدام به جدایی را به تاخیر خواهد انداخت. دلایل جدایی تان را به صورت روشن بیان نمایید. از ابهام خودداری کنید، به شریک تان احترام بگذارید.

با شخص مقابل همدردی کنید

ناراحتی تان را موقع جدایی ابراز نمایید و نکات لذت بخش دوران با هم بودن را یاد آوری کنید. رها شدن از سوی کسی واقعا احساس خوبی نیست. قادر خواهید بود با صحبت در باره لحظات دلنشینی که با هم داشتید، خیلی آرام این مسئله را مطرح نمایید.

موقع تمام کردن رابطه اندوه خود را نشان دهید

حتی در صورتی که شما در حال تمام کردن این رابطه هستید، یک دوره ناراحتی و درد برایتان وجود خواهد داشت. این یکی از سخت ترین قسمت های جدا شدن با کسی است که دوستش دارید. شما همچنان به او اهمیت می دهید، ولی باید دلایل تمام کردن رابطه را به خود یادآوری نمایید.

به طور واضح رابطه را تمام کنید

مدتی پس از جدا شدن، ارتباطتان را قطع نمایید تا به احساسات شریکتان احترام بگذارید و نشان دهید که تمام چیز ها برای همیشه عوض شده است. بدترین کار پس از تمام کردن رابطه عاشقانه این است که با تمام شدن رابطه باز هم تلاش کنید به هر شکلی از او خبر بگیرید و در ارتباط باشید.

مطمئن شوید که تصمیم دارید رابطه را تمام کنید

پیش از هر چیز، از تمام کردن ارتباط اطمینان پیدا کنید. به همه دلایل تان جهت قطع ارتباط درست فکر کنید؛ تلاش کنید هم با منطق و هم احساس خود تصمیم گیری نمایید و از تصمیم‌ گیری عجولانه پیرهیز نمایید. این مرحله خیلی مهم است، به این دلیل که در صورتی که در اینجا قادر نباشید خودتان را  خوب قانع کنید، بعد تر دچار مشکل خواهید شد.

با روانی آسوده تصمیم گیری نمایید

 تلاش کنید موقعی که آشفته هستید یا روز خوبی را نگذرانده اید رابطه را تمام نکنید. سریعا پس از دعوا و مشاجره نیز به فکر پایان دادن به رابطه نیفتید به این دلیل که طبیعی است که در هنگام بحث صحبت هایی به میان بیاید که از ته قلب نبوده اند.

زمان و مکان خوبی را برای این کار انتخاب نمایید

 بعد  از تصمیم‌ گرفتن برای تمام کردن رابطه، زمان و مکان خوبی را جهت مطرح نمودن تصمیم خود انتخاب نمایید. به هیچ عنوان موقعی که شخص آشفته و عصبی می باشد و یا  موقعی که تصمیم دارد سرکار برود این موضوع را  مطرح نکنید. همچنین، در جاهایی که حس خوبی به آن‌ها دارید این کار را نکنید. تلاش کنید در  موقعیتی بی طرف در مورد این مسئله صحبت نمایید.

روش های پایان دادن به رابطه و جدا شدن مناسب

مسئولیت پایان رابطه را بر عهده بگیرید

با گفتن جملاتی مانند” تو نیز به من علاقه نداری“، ” تو نیز مرا دوست نداری“،مسئولیت تمام کردن رابطه را به گردن او نیندازید و خود از قبول کردن مسئولیت تمام کردن رابطه شانه خالی نکنید . در غیر این صورت، شخص مقابل را درگیر خواهید کرد و موجب خواهید شد حس بی ارزشی داشته باشد و اعتماد به نفس او را در رابطه‌ های بعدی پایین خواهید آورد.

 کلیشه ها را کنار بگذارید

 جهت تمام کردن رابطه به شخص مقابل نگویید “من برای زندگی با تو مناسب نیستم” “من برای تو شخص مناسبی نیستم” “بهتر از من سر راه تو قرار خواهد گرفت “. این حرف ‌ها خیلی کلیشه‌ای هستند و به غرور شخص مقابل نیز توهین خواهد شد. سعی کنید صادقانه رفتار کنید و به سادگی مشکلات خود را مطرح نمایید.

به اعتماد به نفس فرد مقابل آسیب وارد نکنید

 شما موظف هستید صادقانه مشکلاتتان را با او مطرح کنید. اما از زدن برخی  از حرف‌هایی که موجب می شود عزت نفس و اعتماد به نفس شخص مقابل دچار آسیب گردد پرهیز نمایید. مثلا در صورتی که از مدل صحبت کردن او خوشتان نمی آید نیازی نیست آن ‌را بیان نمایید. فقط تلاش کنید به او بفهمانید که فرد مناسبی برای هم نیستید .

فقط روی نکات منفی و مشکلات تاکید نکنید.

 به خوبی ‌ها و نکات مثبت شخص مقابل اقرار نمایید و لحظات لذت بخشی که با هم داشته اید را یادآوری نمایید. این کار موجب خواهد سد که او حس ارزشمندی کند.

خود را به جای طرف مقابل بگذارید

در صورتی که بتوانید خود را به جای شخص مقابل قرار دهید بهتر قادر خواهید بود او را درک نمایید و به شکلی رابطه را تمام کنید که او آسیب زیادی نبیند.

فقط یک یا دو دلیل برای تمام شدن ارتباط مطرح کنید

نیازی نیست دلایل زیادی جهت تمام کردن رابطه عنوان نمایید، به این دلیل که امکان دارد شخص مقابل از میان این دلایل ضعیف ‌ترین آن ها را انتخاب نماید و برای آن دلیل نقضی مطرح کند. این موضوع، شما را وارد یک گفت‌گوی پیچیده خواهد کرد که امکان دارد دلخوری‌ هایی را باعث گردد.

مهربان باشید

پیشنهاد تمام شدن رابطه از طرف شما به اندازه کافی برای شخص مقابل بار هیجانی منفی به همراه خواهد داشت، به همین علت تلاش نکنید با گفتن  جملات و کنایه ‌های گوناگون، احساس منفی بیش تری در او به وجود آورید. تلاش کنید خود را جای شخص مقابل قرار دهید و ببینید که در صورتی که خودتان بودید از شنیدن این حرف ها چه حسی پیدا می کردید.

تلاش نکنید همچنان او را به خودتان علاقه ‌مند نگه دارید.

برخی اوقات افراد تلاش می ‌کنند در عین تمام کردن رابطه، همچنان شخص مقابل به آن ها علاقه ‌مند باشد. این یکی از نامناسب ترین کارهایی می باشد که در حق شخص مقابل انجام خواهید داد، به این دلیل که، گذر کردن از این مرحله و قبول کردن تمام شدن رابطه را برای او سخت ‌تر خواهید کرد. شما او را با یک تناقض خواستن و نخواستن، روبرو می ‌کنید که شخص را در یک برزخ قرار خواهد داد.