نگهداری و مراقبت از موهای فر

معمولا کسانی که دارای موی فر می باشند معتقدند که  دیگران تنها ظاهر زیبای موهای آن ها را می‌ بینند و از مشکلات موی فر بی خبر هستند. حقیقت این است که مراقبت از زیبایی موهای فر در طی روز، سخت تر از چیزی می باشد که به نظر می ‌رسد.

اما این مسئله نگران کننده نیست. در اصل، با رعایت نمودن چند نکته‌ ساده، قادر خواهید بود کاری کنید که مو های فر شما، براق و محکم به نظر بیایند. در ادامه‌ی این مقاله روش های مراقبت از موهای فر را بیان نموده ایم.

 

مو را از انتهای آن شانه کنید

هنگامی که موهای خود را از پایین به بالا شانه می کنید، به جای اینکه همه گره‌های مو را از بالا به پایین ببرید، هر گره را به طور جدا و به آرامی باز خواهید کرد. به همین دلیل شانه به سادگی روی موها پایین خواهد آمد.

 

موهایتان را مرتب کوتاه کنید

گیسوان شما با موخوره ظاهر خوبی نخواهد داشت. در صورتی که تصمیم دارید فر موهایتان سالم و زیبا به نظر بیاید، هر شش تا هشت هفته یک‌ دفعه برای مرتب کردن موهایتان به آرایشگاه بروید.


از سرم مو استفاده نمایید

سرم مو ، موهای فر شما را نرم خواهد کرد. علاوه بر این، با استفاده از آن موهای شما منظم خواهد شد و به راحتی قادر خواهید بود آن‌ها را جدا کنید. برای این کار، هر دفعه که تصمیم دارید از سرم مو استفاده نمایید، مقداری از آن را اسپری کنید. سرم مو را کف دستتان بریزید و آن را خیلی آرام روی موهایتان بمالید.

 

از شانه‌ های دندانه درشت

موی فر در بخش های به هم پیچیده یا گره خورده بسیارشکننده خواهد بود. بکاربردن یک برس نامناسب قادر است باعث گره خوردگی و وز موها گردد؛ هر فر مو، نقطه‌ای برای شکسته شدن موها می باشد. بکاربردن شانه‌ دندانه‌ درشت، روشی درست و ملایم برای باز نمودن گره مو محسوب می شود. این شانه، بر خلاف برس، حالت طبیعی فرها را خراب نخواهد کرد. البته، خاطرتان باشد که شانه زدن را از پایین به بالا شروع کنید.

مراقبت از موهای فر و روش هایی برای نگهداری و کاهش آسیب به موی فر

به انتهای ساقه‌ مو نرم کننده بمالید

موقعی که موهای شما خشک و وز می شود، نیازی نیست برای درمان آن از محصولات خاصی استفاده نمایید. بلکه، با نوک انگشتان، به مقدار یک سکه‌ کوچک از کرم یا روغن حالت دهنده استفاده کنید و به انتهای ساقه‌ی مو بمالید، این‌ کار رطوبت زیادی به موهای شما خواهد داد.

 

فرها را با دستگاه فرکننده ‌ تازه کنید

امکان دارد فر کردن موهایی که فر هستند، خیلی کار بیهوده ای به‌ نظر بیاید. ولی هنگامی که موهای شما به هم ریخته می باشد و در هم گره خورده است، این روش بهترین راه جهت مرتب کردن آن می باشد. دستگاهی را انتخاب نمایید که به اندازه قطر موهایتان است. در صورتی که فر موهایتان خیلی ریز می باشد، برای باز شدن آن از دستگاهی استفاده نمایید که قطر آن یک سایز بزرگتر است. در صورتی که فر موهای شما خیلی ریز نمی باشد، از دستگاهی استفاده نمایید که یک سایز کوچکتر است.

 

حالت دادن به مو با روغن نارگیل

پیش از حمام، برای رطوبت موها به اندازه‌ی یک کف دست روغن نارگیل را بردارید و روی موهای خشک خود بمالید، این کار را تا جایی ادامه دهید که موهایتان کاملاً از چربی روغن اشباع شود. بعد از آن، موهایتان را با یک کلاه بپیچانید. در آخر، آن ها را 30 دقیقه با یک گیره ببندید.

برای اینکه موهایتان بیشتر مرطوب شود، قادر خواهید بود موهایتان را که با کلیپس ببندید، و تا چند دقیقه با حرارت ملایم گرم کنید تا روغن بهتر و بیشتر به داخل رشته‌ های آن وارد شود. می‌توانید از یک کلاه برای گرم شدن استفاده نمایید.

مراقبت از موهای فر و روش هایی برای نگهداری و کاهش آسیب به موی فر

از رو بالشتی ساتن استفاده نمایید

روبالشی پنبه‌ ای تان را با ساتن یا ابریشم تعویض نمایید. ممکن است این کار  به نظر شما غیر ضروری بیاید، ولی احتمال اینکه موهای فر و حالت ‌دارتان بر سطح سفت و زبر روبالشی پنبه ‌ای گره بخورد، بیشتر خواهد بود. موهایتان روی روبالشی ابریشم و ساتن سُر خواهد خورد و کمتر گره خوردگی رخ خواهد داد. در این حالت موهایتان رطوبت کمتری را هم از دست خواهد داد.

تنها دو دفعه در هفته از شامپو استفاده نمایید

نکته دوم در نگهداری موهای فر این است که در صورتی که موهای فری دارید، هر روز آن را شامپو نزنید. از آن جایی که اصولا موهای فر خشک‌ تر می باشند، نیازی نیست به اندازه موهای صاف آن ها را بشویید. شستن بیش از اندازه موها با شامپو قادر است موهای ‌تان را خشک و مات نماید. پس استفاده از شامپو را فقط به دو بار در هفته انجام دهید.

البته امکان دارد ، موهایتان چرب باشد. در این صورت جهت مراقبت از مویتان، بهتر است شامپوهای فاقد سولفات را تهیه نمایید که ضمن پاک کردن موها از چربی ، رطوبت آن را حفظ خواهد نمود. شما قادر خواهید بود هر روز موهای ‌تان را با محصولات مراقبت از موی فر شست و شو دهید.

 

برای خشک کردن موهای فر از پارچه نخی  استفاده نمایید

همان اندازه که شست و شوی درست موها در مراقبت از موی فر اهمیت دارد، چگونگی خشک کردن نیز دارای اهمیت می باشد. در صورتی که تجربه سشوار کشیدن داشته اید، حتما اطلاع دارید که بعد از این کار موهای شما تا چه اندازه حجیم و وز خواهند شد. از سوی دیگر حوله‌های معمولی که برای خشک کردن سر استفاده می شوند، امکان دارد گزینه خوبی برای شما نباشد و موهای ‌تان را وز کند.

بهترین کار جهت مراقبت نمودن از موی فر این می باشد که بگذارید موهایتان به صورت طبیعی خشک گردد. اما اگر به هر دلیلی تصمیم ندارید با موی خیس از خانه بیرون بروید ، توصیه ما این است از یک پارچه نخی جهت خشک کردن موهای خود استفاده نمایید.

مراقبت از موهای فر و روش هایی برای نگهداری و کاهش آسیب به موی فر

کمتر از رنگ مو استفاده نمایید

خوبی موهای فر این می باشد که بیشتر از موهای صاف رنگ را نگه خواهند داشت. پس نسبت به موهای صاف به دفعات کمتری جهت ترمیم رنگ مو و رنگ کردن ریشه موها احتیاج دارید. در اصل جهت نگهداری موی فر رنگ شده فقط نیاز است هر 6 تا 10 هفته یک بار ریشه موهایتان را رنگ بزنید.

در واقع خودداری از رنگ کردن بیش از اندازه مو برای محافظت از موی فر خیلی مهم است؛ به این دلیل که مواد شیمیایی موجود در رنگ باعث می شود تا موهای‌تان خشک و زبر گردد.