تاروت صغیر و معانی آنها

فال تاروت یکی از معروف ترین انواع فال گیری می باشد که در فضای مجازی نیز بسیار پر طرفدار است و انجام می شود. یکی از کهن ترین تکنیک های پیشگویی در تاریخ، تاروت می باشد. از کارت هاي تاروت نه فقط جهت پیش گویی  و دیدن  آینده استفاده می شود بلکه جهت تربیت نفس نیز کاربرد زیادی دارد.

فال تاروت عاشقانه

تاروت در گذشته خیلی مورد توجه اشراف و ثروتمندان قرار می گرفته است به این دلیل که دسترسی به پیشگوی ماهر  در زمانی که حاکمان آن را ممنوع اعلام کرده بودند بسیار دشوار بود. امروزه نیز اشخاصی که به تاروت مسلط می باشند خیلی کم یاب هستند و یا هزینه‌هاي زیادی برای انجام این کار دریافت می کنند.

گرچه در ایران فال تاروت خیلی معروف نمی باشد اما تکنیک های پیش بینی آینده با استفاده از کارت هاي تاروت مثل فال تاروت کبیر و فال تاروت صغیر است که از تکنیک های قدیمی محسوب می گردد. بد نیست بدانید که از کارت هاي فال تاروت نه فقط جهت پیش بینی نمودن  آینده بهاستفاده می شود بلکه جهت تربیت نفس انسان نیز سودمند است.

فال تاروت عاشقانه

چگونگی درست کردن کارت های فال تاروت

یک دسته کارت شامل ۷۸ عدد کارت می باشد که قادر خواهید بود خودتان آن را بسازید. کیفیت و اندازه کارت ها خیلی مهم نیست، برای اینکار بادی از ورق مقوایی استفاده نمایید و ۷۸ کارت یک اندازه ببرید. اکنون کارت ها را نقاشی نمایید و اسم آن را در زیر آن به شکل فارسی یا انگلیسی یادداشت نمایید.

هنگام درست کردن کارت ها دقت نمایید تا معنی کارت ها در خاطرتان باقی بماند. کارت هاي تاروت شامل ۲ دسته می باشند : دسته بزرگ شامل ۲۲ کارت و دسته کوچک شامل ۵۶ عدد کارت، دسته بزرگ کارت ها به موضوعات اساسی و مهم نیت شخص مربوط می گردد و دسته کوچک کارت ها به مسائل کم اهمیت تر خواهد پرداخت.

معانی کارت‌ های تاروت کبیر

کارت‌ های تاروت کبیر ۲۲ عدد می باشند و روایت گر سفر هر شخص در طی زندگی می باشند.  کارت‌ های تاروت کبیر به کارت‌ های «خال حکم» نیز معروف می باشند به این دلیل که نماد اتفاقات بزرگ ‌تر  زندگی می باشند.

کارت ‌های تاروت کبیر با کارت دلقک  بی ‌گناه و بی ‌فکر با شماره ۰ آغاز می گردد، همه مراحل زندگی را سپری می نماید تا به کارت آخر یعنی کارت جهان که شماره 21 می باشد برسد وروایتگر یک سفر کامل باشد. هر کارت نشان گر یک درس اصلی و مهم در زندگی است.

۱۱ کارت اول نشانگر سفر فرد در جهان می باشد و ۱۱ کارت دیگر سفر به آگاهی و معرفت خود فرد را نشان خواهد داد.

با این که کارت‌ های تاروت کبیر رخداد هایی را روایت می کند که به علت قوانین دنیا اتفاق می افتد، کارت‌ های تاروت صغیر بیانگر اتفاقاتی می باشد که طبق قوانین طبیعت انسان رخ شکل می گیرند.

کارت‌ تاروت صغیر

کارت‌ تاروت صغیر ۵۶ عدد می باشند که سیستم پشتیبان تاروت کبیر به حساب می آیند و بیانگر اتفاقات زندگی در مقیاس کوچک ‌تر می باشند.

این کارت ‌ها 4 دسته می باشند و دقیقا مانند کارت‌ های پاسور دارای یک آس، ۹ کارت شماره دار و ۴ کارت درباری است.

کارت ‌های درباری شامل این موارد می شوند:

  • جوان
  • شوالیه
  • ملکه
  • پادشاه

مجموعه تاروت

هر ۴ مجموعه تاروت در تاروت صغیر به یک دوره از زندگی مربوط است. برخی از دست ‌ها از نام ها و نماد های متعددی برای آن مجموعه استفاده می نمایند. ولی معنی و رتبه شان در کارت‌های درباری یکسان است.

  1. عصا (عمل، آتش)
  2. ستاره پنج پر (ماده، زمین)
  3. جام (احساس، آب)
  4. شمشیر (افکار، هوا)

کارت‌ های تاروت دارای شماره

هر مجموعه، همان گونه که گفتیم،  دارای یک آس و ۹ کارت شماره دار می باشد که شماره ۱۰ نیز جزو آن ها می باشد. هر عدد دارای اهمیت و ویژگی خاصی است که به دلیل ترکیب شدن با هر مجموعه دارای یک معنای خاص است.

به عنوان مثال عدد ۱ که در کارت‌ های تاروت آس می باشد و نخستین کارت در مجموعه است نشان گر شروع یک کار، یک چیز یا اتفاق می باشد. عدد ۱۰ نیز نشانگر تکمیل و پایان یک اتفاق است.

تاریخچه کارت‌ های تاروت

تاریخچه کارت‌ های تاروت  مربوط به قرن چهاردهم میلادی است. این کارت ‌ها نخستین بار در اروپا و میان اشراف فرانسوی و ایتالیایی متداول بود. خود کلمه تاروت نیز فرانسوی می باشد.

در سال‌ های ۱۷۰۰ میلادی، کارت‌ های تاروت در اصل مثل یک ابزار بازی و سرگرمی برای اشراف محسوب می شد ولی غیبگویان فرانسوی و انگلیسی ارزش تاروت دریافتند و به علت برخوردار بودن از معانی نمادین کارت ‌ها، تاروت را یک وسیله سودمند برای فالگیری قرار دادند. از همان زمان کارت‌ های تاروت در بین غیبگویان و فالگیران در کل  جهان رواج یافت و به صورت فال تاروت مشهور شد.

بعضی ها معتقدند که تاروت نخست از مصر باستان سربرآورد. با این که هیچ مدرکی دال بر این موضوع در دست نیست ولی این نظریه نیز قابل تامل و پذیرفتنی ممکن است صحیح باشد. اسکندریه زادگاه مکتب هرمسیه هم بوده است. این مکتب تلفیقی از نجوم، طالع بینی، شیمی و خواندن تاروت بوده است.

فال گرفتن با تاروت

امروزه تاروت را خیلی  از کشورها  مورد استفاده قرار میدهند. در بعضی از کشورها مانند کره جنوبی خواندن کارت تاروت یک کار پررونق به حساب می آید.

افرادی که به فالگیری وفال تاروت علاقه مند می باشند و تمایل دارند از گذشته، حال و آینده مطلع گردند، خواندن کارت‌ های تاروت قسمت اساسی زندگی آن ها به حساب می آید. برخی از افراد که به قدرت این کارت‌ها معتقد می باشند باور دارند که بینش درونی هر شخص حتی با خواندن یک کارت نیز روشن خواهد شد. این کارت ‌ها در گرفتن تصمیم بسیار دارای اهمیت می باشند و در کارهای مختلف زندگی با استفاده از معانی کارت‌ ها قادر هستند زندگی خود را شکل بدهند.

قواعد گرفتن فال تاروت

موقعی که تصمیم داشتید فال بگیرید کارت ها را به آرامی از داخل جعبه و بعد پارچه بیرون بیاورید و آن ها را خوب بُر بزنید و بعد از اینکه حس کردید کارت ها به صورت کامل” مخلوط شده اند آن ها را طبق نوع فال خود انتخاب نمایید. در صورتی که تمایل داسته باشید و جهت تمرکز داشتن بیش تر قادر خواهید بود شمع و عودی نیز روشن نمایید.

سعی کنید از دست چپ که با قسمت ناخودآگاه و شهودی مغز ارتباط دارد جهت کشیدن کارت ها استفاده کنید ولی در صورتی که چپ دست هستید با دست راست کارت ها را بکشید.

سوال هایی که از کارت های تاروت می شود در اصل سوال هایی می باشد که از ناخودآگاه شخص پرسیده می شود و هر اندازه سوالات شفاف تر و واضح تر باشد تاروت بهتر قادر خواهد بود معرفت ضمیر ناخودآگاه شخص را نشان دهد.

قبل و در هنگام کشیدن کارت ها چشمان خود را ببندید و خیلی عمیق نفش بکشید، همین گونه که دست هایتان رو کارت ها حرکت می کند  مثل یک کانال عمل کنید و کارتی را که با انرژی شما هماهنگ است را بیرون بکشید.