بهترین رشته ها جهت تحصیل در خارج از کشور برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد، زیرا که شرایط متقاضیانی که تحصیل در خارج از کشور را برگزیده اند تعیین کننده رشته، دانشگاه و کشور مقصد است. پارامترهایی مثل سن، مقطع تحصیلی ، سطح زبان و همچنین توان مالی متقاضی کشور مقصد و دانشگاه و رشته تحصیلی را تعیین می کند. به عنوان مثال برای کشورهای انگلیسی زبان مثل انگلستان، آمریکا، استرالیا و کانادا حساسیت زیادی  در سن متقاضی و همسان بودن سن و مقطع تحصیلی وجود دارد. پس در صورتی که فاصله فراوانی میان آخرین مقطع تحصیلی و مقطعی که تمایل به ادامه تحصیل در آن دارید توصیه می کنیم کنیم از این کشورها صرف نظر نمایید.

اگر بخواهیم بهترین رشته ها جهت ادامه تحصیل در خارج را به شکل کلی بیان نماییم این رشته ها عبارتند از:

  • مهندسی
  • مدیریت
  • تجارت
  • وکالت
  • پزشکی

می شود گفت عالی ترین رشته ها جهت ادامه تحصیل در خارج در چهار دسته بالا تقسیم شده اند و چون که تحصیل رشته های پزشکی در خارج از کشور خیلی سخت است، می شود رشته هایی را انتخاب کرد که در زمان کمتری فارغ التحصیل شد و وارد بازار کار شد.

مناسب ترین رشته ها جهت تحصیل در خارج از کشور طبق شرایط کشور مقصد تعیین خواهد شد. جهت موفقیت و پیدا کردن بهترین رشته ها جهت تحصیل در خارج از کشور  باید علاقه و سلایق خود را مورد بررسی قرار دهید.

بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج ایران و لیست کشورهای مناسب برای محصلان

مناسب ترین رشته ها جهت تحصیل در مقطع کارشناسی

مناسب ترین رشته ها برای مهاجرت و یا در واقع بهترین رشته برای اپلای دانشگاه ها در کشورهای مختلف در قدم اول ارتباط با تمایلات متقاضی خواهد داشت. شما کدام رشته را بهترین می دانید؟ به کدام رشته علاقمند می باشید؟ ملاک بهترین رشته برای اپلای آینده تحصیل در این رشته مشخص می کند. آینده یک رشته را بازار کار و احتیاج کشورهای مختلف به آن رشته و دارا بودن تخصص در آن نشان می دهد. بهتر است در صورتی که هزینه می کنید و تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، در مورد مشاغل مورد نیاز کشور مقصد تحقیق نمایید و با آگاهی وارد این مسیر شوید.

رشته هایی مانند مهندسی برق و مشتقات ، مهندسی مکانیک و مشتقات ، مهندسی شیمی، کامپیوتر و آی تی و …. از رشته هایی می باشند که در تمام کشورها احتیاج به نیروی کار متخصص در آنها حس می گردد، پس در صورتی که تمایل به ادامه تحصیل در این رشته ها را دارید می شود گفت انتخاب خوبی می باشد. از بابت هزینه های تحصیل نیز باید بدانید که کشورهای مختلف در این مورد دارای روال متفاوتی می باشند و معمولا جهت تحصیل به زبان انگلیسی باید شهریه ای پرداخت نمایید که مقدار شهریه در دانشگاههای مختلف متفاوت است.

مجارستان، هلند، دانمارک، اتریش، آلمان، استرالیا، کانادا و … نیز کشور هایی می باشند که می شود گفت در تمامی رشته ها دانشجو خواهند پذیرفت. از آنجایی که در مقطع کارشناسی کشورهای خیلی کمی به متقاضیان با دادن بورسیه تحصیلی کمک می نمایند می شود گفت عالی ترین رشته ها جهت گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی خیلی محدود می باشند و شرایط خیلی خاصی برای کسب این بورسیه ها وجود دارد. از عالی ترین رشته های انسانی جهت مهاجرت در کارشناسی می شود به رشته های مدیریت، رشته های بیزینسی، هتلداری و رشته هایی مثل تاریخ و… نام برد. از بهترین رشته های تجربی برای ادامه تحصیل در خارج می توان به انواع رشته های پزشکی و زیر شاخه های پزشکی و رشته های علوم پزشکی و داروسازی و … اشاره کرد که کشورهایی مثل دانمارک و سوئد در این حوزه به علت بحران نیروی کار مقصد خوبی برای کار در پایان فارغ التحصیلی است.

بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های مدیریتی، بیزینس، تجارت و مارکتینگ از جمله بهترین رشته ها جهت تحصیل و بهترین رشته برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد محسوب می گردد زیرا که این رشته ها از جمله رشته هایی می باشند که دارای بازار کار خیلی خوبی در خیلی از کشورها محسوب می شوند. بهترین رشته ها جهت مهاجرت آنهایی می باشند که در نهایت بعد از فارغ التحصیلی باعث استخدام متقاضی می شوند، زیرا که در مهاجرت تحصیلی، تحصیل باعث اخذ اقامت نخواهد شد و پس از کاریابی بعد از فارغ التحصیلی  و گرفتن پاسپورت کشور مقصد، اقامت نیز اخذ خواهد شد.

یکی از مزایای کشورهای سوئد و اتریش وجود نداشتن محدودیت سنی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. ولی در صورتی که در یک محدوده سنی خاص هستید می توانید جهت انتخاب بهترین رشته ها برای تحصیل اقدام کنید و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشورهایی مثل کانادا و یا هلند اقدام کنید. در کشور فرانسه نیز می توانید از تحصیل رایگان استفاده نمایید و یا کشور نروژ با تحصیل تقریبا رایگان قادر خواهید بود از دانشگاه های معتبر این کشور فارغ التحصیل شوید. مقطع کارشناسی ارشد در خیلی از کشورها حدود 1.5 الی 2 سال زمان می برد و در انتها به متتقاضی طبق قوانین کشور مقصد اجازه اقامت بعد از فارغ التحصیلی داده می شود.

خوب است بدانید که در صورتی که به دنبال انتخاب کشوری برای مهاجرت تحصیلی می باشید این را بدانید که کشورهایی مثل هلند، دانمارک و اتریش در کنار تحصیل دوره های عملی به یافتن تخصص برای کار در بازار کار دارند که با کارآموزی در کمپانی های معروف دانشجویان را برای سازگاری شدن محیط کار آماده می کنند.

بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج ایران و لیست کشورهای مناسب برای محصلان

بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج در مقطع دکتری

بهترین رشته ها جهت تحصیل در مقطع دکتری ، رشته های دانش پژوه و تحقیقاتی محور می باشند زیرا که معمولا دوره دکتری دوره ای بر پایه تحقیقات و پژوهش است. متقاضیانی که علاقه به تحصیل دکتری با بورسیه و فاند می باشند از شانس زیاد تری برای بورسیه به نسبت مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برخوردار می باشند. جالب است بدانید در خیلی از موارد تحصیل دکترا از کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشورهایی مثل هلند، مجارستان و… شامل هزینه کمتری می شود. مزیت تحصیل دکتری در رشته های مهندسی در اتریش این می باشد که احتیاج به آیلتس 7 و مقالات در isi ندارید. شما در فرانسه نیز قادر خواهید بود از تحصیل دکتری به شکل رایگان استفاده نمایید. کافی است مقداری به  زبان فرانسه مسلط باشید.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

کشور ایتالیا نخستین کشور موجود در فهرست عالی ترین کشور ها جهت تحصیل است و اصلی ترین دلیل این امر نیز وجود دانشگاه های خوب و مطرح در تمام جهان مثل دانشگاه ساپینزا، بولونیا، پلی تکنیک میلان، تورین و غیره، در این کشور قرار دارد.

سطح علمی بالا

خیلی از دانشگاه های ایتالیا دارای شاخص علمی خیلی بالایی می باشند و اسم بیش از 30 دانشگاه ایتالیایی در بین دانشگاه های برتر دنیا وجود دارد.

    پذیرش آسان در دانشگاه های ایتالیا

خوب است بدانید که دانشگاه های ایتالیا از لحاظ سهولت وارد شدن به آن ها، دارای رتبه سوم در جهان و رتبه اول در بین کشور های اروپایی است و به همین دلیل خیلی از دانشجویان بین المللی به آن توجه ویژه ای دارند.

تحصیل به زبان ایتالیایی و انگلیسی

با اینکه زبان رسمی این کشور ایتالیایی است ولی دانشگاه های زیادی در آن قرار دارند که کلاس های انگلیسی برگزار می کنند و افراد می توانند با توجه به علایق دانشگاه های ایتالیایی و یا انگلیسی زبان انتخاب نمایند.

هزینه مناسب

هزینه تحصیل و شهریه در دانشگاه های دولتی کشور ایتالیا در قیاس با دیگر کشور های اروپایی مقرون به صرفه تر است و خوب است بدانید که میانگین هزینه زندگی در این کشور برای دانشجویان تقریبا 600 تا 700 یورو می باشد.

بهترین رشته ها برای تحصیل در خارج ایران و لیست کشورهای مناسب برای محصلان

مهاجرت تحصیلی به اسپانیا

اسپانیا از مقاصد خیلی افرادی است که تصمیم به ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند و افراد زیادی جهت مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می نمایند، بد نیست بدانید که تحصیل در همه رشته های دانشگاهی در اسپانیا امکان پذیر است و دولت این کشور همیشه تلاش می کند که با افزایش سطح علمی دانشگاه ها دانشجو های برتر در کل جهان را جذب نماید.

   وجود دانشگاه های مطرح در اسپانیا

بعضی از دانشگاه های کشور اسپانیا دارای رنک خیلی بالایی در بین دیگر دانشگاه های دنیا می باشند و در همه آن ها از آخرین تکنولوژی های آموزشی استفاده شده است، البته خوب است بدانید که تعداد این دانشگاه ها کم است و اخذ پذیرش در آن ها مقداری سخت است.

امکان تحصیل به زبان انگلیسی

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و در همه رشته ها برای متقاضیان تحصیل امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود دارد و اشخاص می توانند دانشگاه های انگلیسی زبان را انتخاب نمایند.

هزینه تحصیل مناسب

هزینه های تحصیل در کشور اسپانیا طبق رشته و دانشگاه متغییر می باشد و باید بدانید که تحصیل در اسپانیا فقط نسبت به دیگر کشور ها مثل سوئیس و انگلستان هزینه کمی دارد و برای بعضی از افراد مقرون مناسب است، بد نیست بدانید که هزینه زندگی در این کشور حدود800 تا 1300 یورو متفاوت می باشد.

مهاجرت تحصیلی به انگلستان

امروزه خیلی از متقاضیان تمایل به مهاجرت به کشور انگلستان را دارند و دلیل این امر نیز شرایط زندگی خیلی مناسب و وجود دانشگاه های مطرح مثل کمبریج و آکسفورد است.

زبان رسمی انگلیسی

بد نیست بدانید که زبان رسمی کشور انگلستان، انگلیسی می باشد و همه رشته ها در همه مقاطع به این زبان تدریس می گردند و دانشجویان تنها به یادگیری زبان انگلیسی احتیاج دارند، همچنین با تسلط به انگلیسی مشکلی در ایجادارتباط با مردم در این کشور نخواهید داشت.

اعتبار مدرک تحصیلی

با توجه به اینکه اغلب دانشگاه های موجود در کشور انگلستان دارای اعتبار زیاد است مدارک اخذ شده از این دانشگاه ها نیز نه فقط در ایران بلکه سطح بین المللی دارای اعتبار زیادی باشد و اشخاصی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می گردند می توانند با استفاده از مدرک در همه کشور های دنیا وارد بازار کار شود.

مدت زمان تحصیل کوتاه تر

در انگلستان مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ، بر خلاف خیلی از کشور های دیگر سه سال و در مقطع کارشناسی ارشد یک سال است که این مسئله از لحاظ شهریه و هزینه زندگی به نفع دانشجویان خارجی می باشد.