روش های خوب خانگی برای از بین بردن چین و چروک

با بالا رفتن سن پوست دچار چین و چروک خواهد شد و از لحاظ ظاهری امکان دارد طراوات قبل را نداشته باشد. چین و چروک پوست در اثر ضعیف شدن پوست رخ می دهد و اصولا بر صورت، گردن، سینه و بالای ساعد به وجود می آید.

برای جوانسازی و از بین بردن چین و چروک پوست می ‌توانید از تکنیک های پزشکی مثل بوتاکس استفاده نمایید و یا از تکنیک های خانگی بهره ببرید. پیشنهاد ما این است که از تکنیک های خانگی که کم خطر نیز هستند استفاده کنید. به همین علت در ادامه تکنیک ‌های متعددی را جهت رفع چین و چروک پوست معرفی خواهیم نمود.

 

دلیل به وجود آمدن چین و چروک پوست

ظاهر شدن چین و چروک با افزایش سن اتفاق می افتد. این اتفاق هنگامی رخ خواهد داد که کلاژن و الاستینی که در بافت پیوندی  پوست وجود دارد به دلیل تغییراتی که در فیبروبلاست اتفاق می افتد، ضعیف شوند.

چروک‌ های فراوان و زود رس ممکن است به دلیل فاکتورهایی مثل قرار گرفتن در معرض آفتاب و یا استفاده از سیگار، استفاده از بعضی داروها، مشکلات روحی، کم شدن وزن، کمبود ویتامین E و عوامل ژنتیکی اتفاق بیفتد.

روش های خانگی رفع چین و چروک با مواد طبیعی بدون ضرر

تکنیک ‌های بر طرف شدن چین و چروک

بالا رفتن سن یک روند کاملا عادی می باشد، ولی این روزها با تکنولوژی ‌های جدید و پیشرفت پزشکی قادر خواهید بود تکنیک ‌هایی را انجام دهید که این روند را کند خواهند کرد. در ادامه عالی ترین تکنیک های خانگی جهت پیشگیری و رفع چین و چروک پوست را معرفی نموده ایم.

روغن زیتون

روغن زیتون برای ماساژ پوست خیلی اثرگذار می باشد. روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین A و ویتامین E می باشد که قادر است با رادیکال ‌های آزاد پوست مبارزه نماید.

ماساژ دادن پوست آسیب دیده از طریق روغن زیتون باعث رطوبت رسانی به پوست و بازسازی سلول‌ های پوست خواهد شد. از آنجاییکه روغن زیتون وارد لایه های عمیق پوست می گردد باعث محافظت طولانی مدت از پوست و مرطوب نگه داشتن آن خواهد شد.

طرز استفاده

یک گزینه پیشنهادی ترکیب نمودن چند قطره عسل به همراه چند قطره روغن زیتون و گلیسیرین است. این مخلوط را دو دفعه در روز بر صورت خود بمالید و ماساژ بدهید. این کار باعث از بین رفتن سلول‌ های مرده و محکم تر شدن پوست می گردد. همچنین ماساژ دادن پوست با روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن ویتامین E از به وجود آمدن چین و چروک جلوگیری خواهد کرد.

شنبلیله

برگ، دانه و روغن شنبلیله قادر است به عنوان پاد زهر جهت مشکلات پوستی مثل چین و چروک استفاده شود. این برگ ‌ها حاوی ویتامین ‌ها و مواد معدنی زیادی می باشند که به سادگی جذب بدن می شوند و در صورت استفاده مداوم برای برطرف شدن چروک‌ ها و خطوط ریز صورت بسیار اثرگذار خواهند بود.

طرزاستفاده

برگ‌ های شنبلیله را خرد نمایید و به عنوان یک ماسک استفاده نمایید. این ماسک را در طی شب بر صورتتان بگذارید و صبح با آب ولرم بشویید. می‌توانید صورت خود را با آب جوشیده دانه‌ های شنبلیله بشویید و یا از روغن شنبلیله بر چروک‌ ها و خطوط ریز صورت بگذارید.

روش های خانگی رفع چین و چروک با مواد طبیعی بدون ضرر

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای اسید مالیک است که با بالا بردن خاصیت ارتجاعی پوست قادر است موجب کم شدن مقدار چین و چروک های صورت شود.

طرز استفاده

برگ این گیاه را جدا نمایید و ژل داخل آن را خارج کنید. ژل را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر پوست خود بگذارید و بعد از آن با آب شستشو دهید.

همچنین می توانید یک قاشق چایخوری از ژل آلوئه ‌ورا با ویتامین E مخلوط کنید و  آن را بر روی قسمت های دارای چین و چروک قرار بدهید. این مخلوط را نیم ساعت بر پوست خود بگذارید و بعد با آب بشویید.

زنجبیل

زنجبیل به علت محتویات آنتی اکسیدانی که دارد به عنوان یک درمان عالی جهت برطرف شدن چین و چروک پوست به حساب می آید. این گیاه همچنین از از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست ممانعت می کند.

طرز استفاده

کمی  زنجبیل خرد شده و یک قاشق سوپخوری عسل را  ترکیب نمایید و هر روز صبح میل کنید. همچنین مصرف دو دفعه در روز چای زنجبیل می تواند بسیار اثرگذار باشد.

موز

موز حاوی ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که قادر است با  چین و چروک و خطوط ریز مقابله نماید. مصرف موز دو دفعه در هفته باعث جوان شدن پوست و برطرف شدن چین و چروک پوست خواهد شد.

طرز استفاده

دو عدد موز را له کنید و بر بخش های دارای چین و چروک پوست بمالید به مدت حداقل نیم ساعت بگذارید تا باقی بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

همچنین می‌ توانید موز له شده و آووکادو و عسل را مخلوط نمایید و آن را به مدت 20 دقیقه بر پوست خود بگذارید و بعد از آن شستشو دهید.

سفیده تخم مرغ

اگرچه سفیده تخم مرغ به تنهایی امکان دارد باعث بهتر شدن ظاهر پوست شود، ولی غشای نازکی که بین سفیده و پوسته قرار گرفته است، بسیار تاثیر بیشتری دارد. در تحقیقی که با استفاده از غشای تخم مرغ بر پوست افراد شد، کم شدن قابل توجه چین و چروک و تقویت ساخت کلاژن مشاهده شد. کلاژن سازی قابلیت انعطاف خیلی زیادی را به پوست صورت خواهد داد.

با این حال کسانی که نسبت به تخم مرغ حساس هستند، باید از این تکنیک جهت درمان نمودن چین و چروک خودداری نمایند.

ماساژ

خیلی از اشخاص جهت مقابله نمودن با پیری و کم شدن چین و چروک به ماساژدرمانی متوصل می شوند. مطالعات نشان می دهند که که استفاده از یک ابزار دستی برای ماساژ با تقویت نمودن پروتئین سازی باعث صاف شدن پوست و جلوگیری از چروک پوست می شود.

محققین باور دارند که ماساژ صورت با انگشتان در حدود مدت سه تا پنج دقیقه تاثیری خیلی زیاد بر روی پوست صورت می گذارد. این کار باعث کم شدن استرس می شود که این یکی از عوامل به وجود آمدن چین و چروک محسوب می شود.

ماست

مطالعات نشان داده اند که استفاده مرتب از پروبیوتیک ها از جمله ماست ، قادر خواهد بود چین و چروک صورت را بسیار کم کند و سلامت پوست را افزایش دهد.