روش هایفوتراپی ( HIFU ) مزایای آن برای پوست 

هایفوتراپی یک تکنیک نسبتا جدید جهت سفت نمودن پوست می باشد که روشی غیرتهاجمی و بدون درد محسوب می شود. با استفاده از انرژی اولتراسوند کلاژن در پوست ساخته می شود و باعث محکم شدن پوست می شود. هایفو بیشتر به علت کاربرد آن در معالجه تومورها معروف می باشد.

موج های اولتراسوندی که از دستگاه هایفو به پوست فرستاده می شود در مدت دو تا سه ماه پوست را تحریک می نماید و باعث کلاژن سازی می شود.هایفو ( HIFU ) از انرژی فراصوت جهت هدف قرار دادن بخش های زیرین پوست استفاده می نماید. انرژی فراصوت موجب می گردد که دمای بافت پوست سریعا زیاد شود. موقعی که سلول های بخش مورد هدف به دمای مد نظر برسند، موجب آسیب سلولی می شود. در حالی که این امکان دارد متناقض به نظر برسد، ولی این آسیب در اصل باعث می شود سلول ها تحریک شوند تا کلاژن بیشتری بسازند. بالا رفتن کلاژن موجب کشیدگی و محکم شدن بیشتر پوست می گردد. از آنجا که پرتوهای فرا صوت با فرکانس زیاد بر یک بافت خاص، متمرکز می گردند، ولی آسیبی به لایه  های فوقانی پوست و بخش های اطراف آن نخواهند زد.

کاندید های مناسب برای انجام هایفو

هایفو ( HIFU ) امکان دارد برای همه اشخاص مناسب نباشد. به صورت کلی، این تکنیک بر افراد بالاتر از ۳۰ سال که دچار افتادگی پوست زیاد هستند موثر خواهد بود. کسانی که دارای افتادگی پوستی شدید می باشند، امکان دارد احتیاج به چندین جلسه درمانی داشته باشند. اشخاص سالمند که دارای افتادگی پوست شدید هستند، افراد با الاستیسیته زیاد پوست یا افتادگی شدید پوست در ناحیه گردن، کاندید های خوبی جهت انجام این تکنیک نمی باشند و امکان دارد احتیاج به جراحی داشته باشند. هایفو ( HIFU ) برای اشخاصی که به عفونت و ضایعات پوستی باز مبتلا می باشند ، کسانی که دارای جوش زیاد یا کیست می باشند و دارای ایمپلنت های فلزی در قسمت تحت  درمان هستند پیشنهاد نمی شود.

روش هایفوتراپی برای از ین بردن چین و چروک و داشتن پوست سفت

فواید هایفوتراپی

هایفوتراپی به تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA رسیده است. با این تکنیک چین و چروک ها در بخش گردن، صورت  و ناحیه سینه بهبود پیدا می کنند. امروزه اشخاص زیادی از هایفو استفاده می کنند و  خطرانجام آن بسیار پایین است. بدون  انجام هیچ جراحی می شود در مدت چند ماه به نتیجه مد نظر خود رسید. هایفوتراپی برای لیفت و رفع چین و چروک های پوست استفاده می شود.

موارد استفاده هایفوتراپی

  • کم شدن چین و چروک ها
  • سفت شدن پوست
  • بالا بردن پلک
  • بهبود قابلیت ارتجاعی پوست
  • صاف شدن پوست

هایفو فقط  برای درمان پوست شل و افتاده استفاده نمی شود بلکه از فرایند پیر شدن پوست جلوگیری می نماید و شل شدن آن را کند می کند.

روش هایفوتراپی برای از ین بردن چین و چروک و داشتن پوست سفت

استفاده از لیزر پیش از هایفوتراپی

افرادی که دارای پوست بیش از اندازه شل هستند، پیش از انجام هایفو بهتر است از تکنیک های لیزر درمانی استفاده نمایند. بعد از آن با چند جلسه هایفو نتیجه مد نظر خود را کسب خواهند کرد.

درد هایفوتراپی

موقع انجام کار ، شخص حسی مثل جرقه های کوچک و گرما خواهد داشت. این حس به هیچ عنوان درد آور و غیرقابل تحمل نیست. در صورتی که نگران درد انجام این روش هستید پیش از آغاز درمان می توایند از بی حسی های موضعی استفاده نمایید. بعد آن از ژل اولتراسوند جهت قسمت تحت درمان استفاده خواهد شد. دستگاه هایفو به طور دقیق روی پوست قرار می گیرد.

طول هر جلسه درمانی در هایفو تراپی

طول هر جلسه بستگی به ناحیه تحت درمان خواهد داشت. بعد از پایان کار پزشک در صورت احتیاج جلسات دیگری را نیز برای شما مشخص خواهد نمود.

سریعا پس از انجام هایفوتراپی می توانید به فعالیت های همیشگی خود بپردازید. بیش تر عوارض جانبی هایفوتراپی در طول یک هفته از بین می روند. در صورتی که عوارض بعد از این مدت کمتر نشدند حتما به پزشک خود اطلاع بدهید.

مراقبت های پس از انجام هایفوتراپی

استفاده از کمپرس یخ و دوش آب سرد باعث بهتر شدن التهاب و تورم پوست می گردد.

مراقب باشید که تحت هیچ شرایطی پوست صورت و گردن خود را ماساژ ندهید.

از مرطوب کننده و ضدآفتاب حتما استفاده نمایید.

تا 48 ساعت از هیچ نوع حرارت و گرما استفاده نکنید. تا جایی که ممکن است است تا 24 ساعت روی قسمت تحت درمان  نخوابید و لوازم آرایشی نیز بکار نبرید.

در طول روز آب کافی مصرف کنید.

به دلیل عدم ایجاد زخم و درد، احتیاجی به استفاده از هیچ پمادی وجود ندارد. اما امکان دارد پزشک شما با صلاحدید خود برای بیش تر شدن اثر هایفو، مکمل هایی را برای کلاژن سازی برای شما تجویز کند. توقعات شما از این روش درمانی باید معقولانه باشد. نتیجه گیری در اشخاص مختلف با یکدیگر فرق دارد.

روش هایفوتراپی برای از ین بردن چین و چروک و داشتن پوست سفت

تفاوت تکنیک هایفوتراپی با جراحی لیفت پوست

هایفو نسبت به جراحی لیفت روش ایمن تری می باشد. به این دلیل که بدون هر گونه بیهوشی، زخم و یا دوره نقاهتی نتیجه مطلوبی خواهد داشت. از لحاظ هزینه نیز هایفوتراپی از جراحی لیفت پوست مقرون به صرفه تر می باشد. ولی امکان دارد هایفو برای خیلی از افراد روش درمانی خوبی محسوب نشود. اشخاص بالای 30 سال بهتر است از هایفوتراپی استفاده نمایند.