موفقیت در رژیم گرفتن

رژیم گرفتن کار آسانی ای نیست و به پایداری و استقامت احتیاج دارد. البته رژیم غذایی باید اصولی انجام شود و به گونه ای برنامه ریزی شده باشد که ضرری برای سلامتی شخص نداشته باشد. نکاتی که در ادامه خواهیم گفت به شما در فرایند رژیم گرفتن کمک خواهند کرد.

آب و نوشیدنی ‌های بدون کالری زیاد مصرف کنید

پیش از اینکه بسته‌ی چیپس و پفک را باز کنید، یک لیوان آب مصرف کنید. برخی اوقات، حس تشنگی را با گرسنگی اشتباه خواهید گرفت، بنابراین، برخی اوقات با مصرف یک لیوان آب خنک از مصرف کالری جلوگیری نمایید، به این دلیل که بدنتان فقط به همان آب نیاز دارد.  در صورتی که مصرف نمودن آب ساده اثرگذار نبود و گرسنگیتان را رفع نکرد، آب طعم ‌دار یا چای گیاهی میل کنید.

در انتخاب تنقلات دقت نمایید

هنگامی که پس  از صرف شام تمایل دارید چیزی بخورید خیلی وقت ها ، بدون دقت کردن به مقدار کالری مصرفی، شروع به خوردن آن می نماییم. مصرف میان ‌وعده موقع دیدن تلویزیون یکی از چیزهایی است که قادر است شما را به سادگی از رژیم غذایی ‎دور کند. بدانید که پس از ساعت مشخصی دیگر به آشپزخانه نروید، یا اینکه یک میان ‌وعده‌ کم کالری مصرف کنید.

موفقیت در کاهش وزن

از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

جهت پایین آمدن وزن، به جای حذف نمودن خوراکی‌ های مورد علاقه‌ خود، تلاش کنید حجم آن‌ ها را کاهش دهید.  به جای چند کلوچه، یک عدد کلوچه میل کنید، یا به جای یک کیسه شکلات، کمی از هر یک بخرید. می‌ توانید از مصرف خوراکی‌ های مورد علاقه‌تان لذت ببرید، اما به اندازه کمتر استفاده کنید.

در طی روز، چند وعده‌ غذایی کوچک مصرف کنید

در صورتی که مقدار کالری که مصرف می کنید کمتر از میزانی است که می‌سوزانید، وزن ‌تان کاهش خواهد یافت. اما اگر همیشه گرسنه باشید، دریافت کالری کمتر می ‌تواند یک چالش محسوب می شود. تحقیق نشان می ‌دهند کسانی که روزانه 4 یا 5 وعده‌ی غذایی یا میان ‌وعده مصرف می کنند، بهتر قادر هستند وزن خود را کنترل کنند. ربکا پیشنهاد می ‌کند مقدار کالری دریافتی خود را به وعده ‌های کمتر تقسیم نمایید و تلاش نمایید بیش تر آن ‌ها را در طی روز میل نمایید.

موفقیت در کاهش وزن

پروتئین را در رژیم غذایی‌ خود قرار دهید

پروتئین‌ کامل ‌ترین غذا می باشد و در قیاس با چربی‌ ها و کربوهیدرات ‌ها حس سیری زیاد تری در شما ایجاد می ‌کند و موجب می ‌شود حس سیری‌ بلند مدتی داشته باشید. همچنین، پروتئین به حفظ ماهیچه ‌ها کمک می‌ کند و باعث چربی‌ سوزی بیشتر می ‌شود.غذا های دریایی، گوشت، سفیده‌ی تخم مرغ، ماست، آجیل و حبوبات را در وعده ‌های غذایی تان قرار دهید.

پیش از غذا خوردن فکر کنید

پیش از اینکه چیزی مصرف کنید اول فکر کنید و ببینید احتیاج به خوردن این غذا دارید یا نه؛

شاید متوجه نشوید اما همین لقمه ‌های اضافی و گاه و بیگاه، موجب می ‌شود در روز 60 کالری اضافه وارد بدن شما شود. پس پیش از اینکه به تعارف اطرافیان برای خوردن خوراکی پاسخ مثبت دهید به این فکر کنید که به چه اندازه گرسنه هستید.

موفقیت در کاهش وزن

زود به رختخواب بروید

در صورتی که شما نیز جزو کسانی هستید که اعتقاد دارند هرچه بیشتر بیدار باشند و خودشان را اذیت کنند، بیشتر لاغر می ‌شوند لازم است بدانید که سخت در اشتباهید. نتایج تحقیقی که در دانشگاه کلمبیا انجام گشته است مشخص می کند کسانی که تنها سه تا چهار ساعت در شب استراحت می کنند  بیشتر به سراغ غذاهای ناسالم می ‌روند ولی کسانی که بین 8 تا 7 ساعت می‌ خوابند این مسئله را ندارند.

موفقیت در کاهش وزن

صبحانه هم بخورید

این را یادتان باشد که هیچ‌ موقع وعده صبحانه را حذف ننمایید. متخصصان تغذیه اعتقاد دارند که رژیمی مناسب است و البته به نتیجه خواهد رسید که در آن وعده صبحانه به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد. محققان جهت بررسی نمودن اثر صبحانه بر کاهش وزن، 94 زن با اضافه وزن زیاد را انتخاب کردند و مصرف صبحانه در رژیم غذایی در این افراد در یک بازه زمانی بررسی شد.

تحقیقات نشان داده اند که کسانی صبحانه مصرف می کنند 21 درصد از وزن خود را در یک رژیم معین از دست می ‌دهند ولی افرادی که صبحانه مصرف نمی کنند، تنها سه درصد از وزن بدن‌ خود را از دست داده اند. پس در صورتی که تصمیم دارید از رژیم خود نتیجه‌ای مورد نظر را بگیرید، صبحانه مصرف کنید.