موفقیت در ایجاد نظم و انضباط شخصی

هر شخصی جهت کسب موفقیت راهکار و روش هایی را برای خود دارد. برنامه های یک ورزشکار و یک کارمند مثل هم نیستند و راهکار های موفق بودن یک نویسنده برای یک روانشناس معنایی نخواهد داشت. هر شخص نسبت به موقعیت و اهدافی که دارد برنامه هایی جهت رسیدن به موفقیت دارد. رسیدن به موفقیت گرچه برای هر شخصی متفاوت می باشد اما همه برنامه ها یک نقطه ی مشترک دارد و آن منظم بودن است. همه افرادی که تصمیم دارند موفق شوند باید نظم را سرلوحه ی کار خود دهند. اهمیت ندارد که تصمیم دارید در چه کاری موفق بشوید. در هر صورت باید نظم را یاد بگیرید. در این مقاله راهکارهایی را برای داشتن نظم به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بهانه نیاورید

یکی از بزرگترین مانع ها بر سر راه نظم داشتن این است که هر اتفاقی شما را چطور از انجام برنامه ی تان باز می دارد. امکان دارد یک روز هوا بارانی باشد و تصمیم داشته باشید به جای رفتن به باشگاه در خانه ماندگار شوید. هر بهانه ای که شما را از انجام دادن تصمیمات تان دور نماید یکی از مواردی می باشد که جلو منظم نظم می گیرد. اگر این ویژگی را دارید تلاش کنید به مرور آن را کم کنید. می توانید جهت شروع یک هدف کوچک انتخاب نمایید و هر روز و به هر شکلی آن را انجام بدهید.

تلاش نکنید خود را به دیگران ثابت کنید

برای جلب توجه اطرافیان یا ثابت کردن خود تلاش نکنید. سعی کنید طبق برنامه و اولویت خود پیش بروید و به فکر نظر دیگران در باره خود نباشید. افراد تنها یک قسمت از زندگی شما را می بینند و از اهداف و برنامه های شما اطلاعی ندارند.

 

روش های نظم داشتن و انضباط شخصی برای موفق بودن

هر چیز وسوسه انگیزی که حواس تان را پرت می کند کنار بگذارید

در صورتی که به طور مداوم فیس بوک خود را چک می کنید، یا مدام به دوستان خود پیام می دهید و یا با گوشی موبایل خود بازی می کنید باید تلاش کنید تا همه این موارد را از خود دور نمایید. درصورتی که قادر نیستید به صورت کامل جلو وسوسه خود  را بگیرید باید حداقل تلاش کنید که راه های انجام آن ها را محدود نمایید. می توایند گوشی موبایل خود را حین کار در نقطه دیگری بگذارید و یا اینترنت خود را قطع کنید.

منظم بودن در ابتدا سخت به نظر میرسد

اغلب اوقات ایجاد تغییر امکان دارد کار آسانی نباشد از طرفی شما را از خیلی از امتیازاتی که قبلا داشتید محروم کند. شروع یک راه ممکن است برای شما ایجاد ناراحتی و کلافگی و حتی دردهای عضلانی نماید. پس خیلی عادی است که هنگام شروع از به وجود آوردن تغییرات ترس داشته باشید. مقداری تمرین باعث می شود شما برای منظم بودن در زندگی خود آماده شوید.

انگیزه داشته باشید

زمانی که هدف‌ های خود را مشخص کردید، علت علاقه خود را برای رسیدن به آن اهداف نیز پیدا کنید و لیستی از آن تهیه نمایید. بهتر است دلایل خود را یادداشت نمایید. مثلا به جای اینکه بگویید: «من تصمیم دارم سه روز در هفته ورزش نمایم تا وزنم را کم کنم.» بهتر است اینطور بنویسید که: «من سه روز در هفته ورزش خواهم کرد تا انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای خود و وقت گذاشتن برای خانواده را بدست آورم.

روش های نظم داشتن و انضباط شخصی برای موفق بودن

پیشرفتتان را بررسی نمایید

موقعی که جهت نظم داشتن تلاش می ‌کنید به حس خود نیز توجه کنید. به تدریج با پیشرفت ‌هایی که رخ می دهد، تسلط زیادی بر خودتان می توانید داشته باشید. این کار به شما احساس آزادی، شادی و پر انرژی بودن خواهد داد و موجب می گردد بیش تر به خودتان افتخار نمایید.

می ‌توانید در یک دفترچه یادداشت ، اهدافتان را یادداشت نمایید و موفقیت خود را بررسی کنید. انجام این کار موجب می گردد انگیزه پیدا کنید و تغییرات زیادی را ایجاد نمایید. بعد از سپری شدن مدت زمان کوتاهی منظم ‌تر شدنتان را متوجه خواهید شد و از این خصوصیت می ‌توانید در زمینه های متعدد زندگی استفاده نمایید. در طی این مسیر همه عواملی که موجب پرت شدن حواس می گردند از خود دور نمایید. قدر دانی کردن از خود بخاطر موفقیت ‌های کوچک موجب می ‌‌شود انگیزه زیاد تری برای تلاش داشته باشید.