عمده ترین  علل ریزش مو چیست؟

ریزش مو دلایل متعددی دارد. بعضی از دلایلی که موجب ریزش مو می گردند به سادگی قابل درمان می باشند ولی گاهی اوقات نیاز است جهت رفع ریزش مو باید به پزشک مراجعه نمایید. عمده ‌ترین علل ریزش مو عبارتند از:

  • تغذیه نادرست
  • سبک زندگی نادرست
  • استرس زیاد یا مشکلات عصبی
  • تغییر در هورمون ها
  • مشکلات پوستی
  • ژنتیک
  • بیماری‌ های مختلف

بهترین روش های درمان خانگی مو

رفع ریزش مو به شکل خانگی موقعی اثر گذار می باشد که فرد بیماری خاصی نداشته‌ باشد که باعث ریزش مو گردد یا در صورتی که بیماری داشته باشد درمان شود. تغذیه و سبک زندگی سالم داشته باشید و سپس درمان های طبیعی را شروع نمایید

عمده ترین دلایل ریزش موها و رفع ریزش مو با روش های خانگی

بهترین تکنیک ‌های درمان خانگی جهت رفع ریزش مو

ماساژ

ماساژ دادن پوست سر باعث ترمیم و رشد مو خواهد شد. ماساژ قادر است به همراه روغن و ماسک مو انجام شود تا بیشتر موجب تحریک شدن پوست سر و ضحیم شدن مو گردد. اختصاص دادن یک زمان کوتاه در روز جهت ماساژ دادن پوست سر باعث استرس و تنش شما به مقدار زیادی کم شود.

مصرف مولتی ویتامین

ممکن است علت ریزش مو شما تغذیه نا مناسب باشد. در اصل خیلی از افراد در دنیا به وسیله تغذیه قادر نخواهند بود همه مواد غذایی مورد نیاز بدن را دریافت نمایند. به همین علت بهتر است در کنار تغذیه مناسب از مکمل ‌ها و مولتی ویتامین‌ ها استفاده نمایید.

استفاده از روغن های طبیعی

روغن‌ هایی مثل روغن سیاه دانه، رزماری، آرگان، نارگیل و … جهت افزایش رشد مو خیلی مفید هستند. روغن نارگیل منبعی دارای اسید های چرب می باشد که وارد ساقه مو میشود. بسته به نوع مو خود، قادر خواهید بود از روغن نارگیل پیش از حمام یا بعد از آن استفاده نمایید.

عمده ترین دلایل ریزش موها و رفع ریزش مو با روش های خانگی

استفاده از محصولات شیمیایی را کم کنید

خیلی از محصولات زیبایی و آرایشی مو، به علت دارا بودن مواد شیمیایی برای مو مضر می باشند و در صورت استفاده بیش از حد، باعث خراب شدن، ضعیف شدن مو و  ریزش می گردد. پس از رنگ کردن مو مدتی به تارهای مویتان استراحت بدهید و اجازه بدهید موها رنگ طبیعی شان را نشان بدهند. پس از استفاده مداوم از محصولات آرایشی، موهایتان را با ماسک مو تقویت کنید تا باعث ترمیم مو گردد.

مواد غذایی مناسب مصرف کنید

هر شخصی جهت حفظ سلامت بدن و مغز به استفاده از غذا و میوه‌ با مواد مغذی زیاد احتیاج دارد. خوراکی‌ هایی که حاوی ویتامین و مواد معدنی هستند، جهت جلوگیری از ریزش مو ها بسیار مفید می باشند. اگر می خواهید بدانید که جهت جلوگیری از از ریزش مو چه خوراکی هایی  باید مصرف کنید بهتر است به سراغ خوراکی هایی بروید که از لحاظ دارا بودن پروتئین، روی، آهن، ویتامین ب ۱۲، ویتامین آ و سی بسیار غنی باشد. سبزیجات ، مغزها، لوبیا و ماهی را حتما در رژیم غذایی خودتان قرار بدهید.

موهایتان را به صورت طبیعی خشک نمایید

مو پروتئین خالص می باشد و حرارت بالا به پروتئین مو آسیب خواهد رساند. هنگامی که از سشوار استفاده می‌ نمایید، در حال آسیب زدن به موهای خود هستید. پس از دوش گرفتن و شستن ، مو به طور طبیعی خشک شوند تا پروتئین و تارهای مو محکم تر شوند و با محیط بیرون در تبادل قرار بگیرند.

ماسک شیر نارگیل و عسل

ترکیبی از عسل و شیر نارگیل جهت تغذیه نمودن موهای آسیب دیده و افزایش رشد مو خیلی موثر می باشد. این راه حل نقش اساسی در ممانعت از ریزش مو خواهد داشت. نارگیل کاملا تازه یا خشک را از پوسته قهوه ای نارگیل جدا نمایید ، بعد میوه ی نارگیل را با آب نارگیل مخلوط کنید و کمی آب نیز به آن اضافه نمایید و بعد داخل یک پارچه صاف نموده و   5 دقیقه روی حرارت بگذارید، و بعد آن را خنک کنید.

چند قطره عسل را به آن اضافه نمایید و این مخلوط را بر پوست سر و مویتان بگذارید و بعد از 40 دقیقه با شامپوی معمولی و سپس با نرم کننده بشویید.

شیر نارگیل ، آبلیمو و ماست

مانند روش قبلی شیر نارگیل را آماده کنید ، کمی آبلیمو و ماست را به آن اضافه نمایید و روی پوست سر و مو بگذارید. موهای خود را به مدت 5 دقیقه ماساژ بدهید و بعد از آن را با آب گرم شستشو دهید.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را مستقیما روی پوست سر خود ماسک نمایید . پس از 1 ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه ی بهتری را شاهد باشید.

آلوئه ورا و روغن نارگیل

طبق روش قبل ، ژل آلوئه ورا را آماده کنید و سپس 2 تا 3 قاشق غذا خوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذا خوری از این ژل را با هم مخلوط کنید و بر پوست سر و موی خود بمالید و ماساژ دهید. اکنون موهایتان را با کلاه پوشانده و پس از 1 ساعت شستشو دهید.

آلوئه ورا و عسل

2 قاشق ژل آلوئه ورا و 2 قاشق عسل را داخل یک کاسه با یکدیگر ترکیب نمایید . ترکیب به دست آمده را بر پوست سر و موهای خود بگذارید و یک کلاه را بر موهای خود بگذارید . پس از گذشت 1 ساعت موهایتان را شستشو بدهید.