روش های بازاریابی برای کسب و کار

استراتژی یا روش های بازاریابی توسط شرکت‌های مختلف جهت همکاری با مصرف کنندگان کاربرد دارند. همچنین جهت آگاهی یافتن از خصوصیات و فواید محصولات شرکت از تکنیک های بازاریابی استفاده می گردد. برای رونق کسب و کار می بایست که روش های بازاریابی را بدانید و با کسب اطلاعات در مورد آنها، مرحله به مرحله انجام دهید.

بازاریابی تلفنی

یکی از انواع تکنیک های بازاریابی مستقیم می باشد که در آن فروشنده به مشتریان اجازه خواهد داد تا محصولات را چه از راه تلفن و یا قرار دادن یک کنفرانس تلفنی که در طی تماس تلفنی برنامه‌ریزی شده است، بخرند.

تکنیک بازاریابی تلفنی از راه تماس با هدف جذب مشتریان با استفاده از دستگاه‌ های ارتباطی مثل تلفن و اینترنت انجام می ‌گیرد. استراتژی تلفنی احتمال دارد از یک دفتر ، مرکز تماس، یا از خانه انجام گیرد. این اتفاق امکان دارد شامل پخش صدای اپراتور نیز باشد. یک بازاریابی اثرگذار معمولا شامل دو یا چند تماس می باشد. نخستین تماس اصولا نیازهای مشتری را تعیین خواهد کرد.

روش های بازاریابی مختلف که برای رونق کسب و کار باید بدانید

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان هنگامی رخ می دهد که علاقه مشتری به محصول یا خدمات شرکت در گفتگوهای روزانه شان منعکس گردد. خیلی از مردم به تجربیات اطرفیان خود اعتماد خواهند کرد. اصولا، بازاریابی دهان به دهان یک تبلیغات مجانی به حساب می آید که توسط تجربیات مشتری رخ می دهد. مشتریان فعلی با ارزش ترین سرمایه برای تبلیغات شما هستند. اصولا این مسئله چیزی بیش تر از توقع شما می باشد. دهان به دهان یکی از تکنیک هایی است که قادر است از راه فعالیت‌ های تبلیغاتی متعدد که توسط شرکت‌ها به وجود می آید در سطح جامعه انجام شود و مصرف کننده را ترغیب نماید تا تجربه استفاده از محصول را در اختیار اشخاص دیگر بگذارد.

شرکت ‌ها قادر خواهند بود بازاریابی دهان به دهان را از راه ارائه نمودن محصولات مناسب و باکیفیت و فراتر از انتظار به مشتری و ارائه اطلاعات اختصاصی به مصرف کننده ترویج بدهند.

بازاریابی معاملاتی

فروش اصلی ترین کار است. حتی برای بزرگ ‌ترین فروشندگان، فروش اغلب دشوار است به ویژه موقعی که هدف های والایی وجود داشته باشد. با این وجود با این تکنیک های جدید، فروش به اندازه قبل سخت نیست. در بازاریابی معاملاتی، فروشندگان مشتریان را به خرید کوپن‌ ها، برگه‌ تخفیف و رویدادهای بزرگ تشویق می نمایند که در مجموع شانس فروش را بالا می برد و به مخاطبان انگیزه می دهد.

بازاریابی الکترونیکی

بازاریابی الکترونیکی یکی از تکنیک ها است که از راه تکنولوژی مدرن مثل اینترنت و تلفن همراه انجام می شود. اهمیت بازاریابی الکترونیکی در زمان گذشته در نتیجه بالا رفتن تعداد استفاده کنندگان اینترنت افزایش یافته است. اینترنت به پر طرفدارترین راه برای یافتن اطلاعات یا جستجو برای خرید یک کالا تبدیل شده است. روش های بازاریابی الکترونیکی فراوانی وجود دارد، و خوب است صاحبان مشاغل انواع و اقسام روش های بازاریابی الکترونیکی را انتخاب نمایند.

روش های بازاریابی مختلف که برای رونق کسب و کار باید بدانید

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا ابزاری خیلی مهم در بازاریابی دیجیتال به حساب می آید؛ به این دلیل که محتوا آن چیزی است که به مخاطب و همچنین موتورهای جستجو اجازه خواهد داد تا بتوانند اطلاعات خود را در وب بیابند.

متداول ترین مولفه‌های یک بازاریابی محتوا، شبکه‌ و رسانه‌ های اجتماعی، وبلاگ‌، محتوای بصری و کتاب ‌های الکترونیکی می باشند. شما از طریق انواع بازاریابی محتوا مثل تصاویر، فیلم ‌ها و متن‌ قادر خواهید بود با ارائه اطلاعات و پاسخ به سوالاتی که مشتریان نیاز دارد بدانند به سادگی با ان ها ارتباط برقرار نمایید.

بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی

صاحبان کسب و کارها می توانند با استفاده از شبکه ‌های اجتماعی در رسانه‌ های مختلفی چون فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، اسنپ‌چت، پینترست و واتس‌اپ فعالیت و خدمات خود را بیشتر به افراد معرفی نمایید.

پس موقع ساخت ‌محتوا برای شبکه‌های اجتماعی مخاطبین‌ خود را به یاد داشته باشید از طریق انواع محتواهای مفید و سرگرم کننده و در جذب آن‌ها به تجارت خود تلاش داشته باشید. همچنین محتواهای تولید شده از جانب شما باید با پلتفرمی که در حال اشتراک‌ گذاری محتوا در آن هستید مطابقت داشته باشد.

بازاریابی اینفلوئنسر

یکی از مشهور ترین نوع بازاریابی که در این روزها زیاد استفاده می شود بازاریابی اینفلوئنسر می باشد. در این مدل از بازاریابی شرکت‌ ها با فرستادن نمونه ای از محصول و یا خدماتشان به یکی از اینفلوئنسرها در شبکه ‌های اجتماعی و یا افراد مشهوری تجارت خود را در سطحی وسیع تبلیغ می نمایند. این کار موجب ایجاد انگیزه جهت خرید در اشخاص می گردد.

برای یافتن یک اینفلوئنسر مطمئن قادر خواهید بود به این روش ها عمل کنید:

جستجوی در شبکه ‌های اجتماعی

استفاده از بازاریابی اینفلوئنسر

کمک خواستن از یک آژانس تبلیغاتی جهت انجام تحقیقات و دادن اطلاعات به شما