موفقیت در ایجاد ارتباط با جنس مخالف

یک رابطه سالم نیاز به تلاش و سازگاری خواهد داشت. برخی از عواملی که در یک ارتباط سالم موثر می باشند، ثابت هستند، یعنی چیزهایی که شما قادر نیستید آن ها را تغییر بدهید. ولی عوامل دیگری نیز هستند که قادر خواهید بود با کار کردن بر آن ها روابط خود را بهبود بخشید. شناختن این عوامل در صورتی که تصمیم دارید وارد رابطه با جنس مخالف شوید ضروری است. پس با ما همراه باشید.

 

1برقراری نمودن ارتباط صحیح :

در رابطه با یکدیگر صحبت کنید و به حرف هم گوش بدهید. صحبت نکردن و حرف نزدن از خواسته های خود مانع از ایجاد یک ارتباط درست خواهد شد.

2برخورد مثبت با تعارض ها و اختلافات

خودداری از بیان اختلافات و تعارض ها باعث تخریب روابط می شود. روابط مستحکم به توانایی دو نفر رابطه بر غلبه نمودن بر این اختلافات به شکلی مثبت بستگی خواهد داشت.

3داشتن انتظارات واقع بینانه:

هنگامی که دو نفر برای نخستین بار همدیگر را میبینند، بیش ترین تلاش خود را می کنند تا نقاط منفی شخصیت خود را پنهان کنند. اما  باید بدانید که افراد با گذر زمان، شخصیت واقعی خود را بروز می دهند. روابط میان دو شخص در طی زمان تکامل می یابد، اما داشتن توقعات غیرواقعی از  فرد مقابل ، موجب به وجود آمدن استرس می گردد.

موفقیت در ایجاد ارتباط با جنس مخالف و نکات اصولی که باید بدانید

4توجه به جزییات زندگی شخص مقابل:

کسانی که رابطه های پایداری دارند به خوبی طرف مقابل را می شناسند. آن ها از وقایع گذشته زندگی یکدیگر خبر دارند و از علاقه مندی ها ، امید ها ومشکلات یکدیگرآگاهی دارند.

5.هر یک فضای مجزای خودتان را داشته باشید

در صورتی شما کسی را دوست دارید به این معنا نمی باشد كه باید هر لحظه با یکدیگر باشید. عادی است كه دو نفر كه در یك رابطه هستند وقت زیادی را با هم سپری کنند ولی هر یک باید علاقه‌ مندی‌ های خودشان را داشته باشند و زمان هایی را با دوستان ‌شان سپری کنند. داشتن فضای شخصی افراد این اجازه را می‌ دهد كه شخصیت هر طرف در كنار شخصیت زوجی رشد نماید.

6.بحث و اختلاف  نظر طبیعی است

اختلاف نظر عادی است و در صورتی که در رابطه تان هیچ گونه اختلاف‌ نظر و بحث جزئی وجود ندارد احتمالا یك جای كار می ‌لنگد. اما این را نیز خاطرتان باشد كه افرادی كه رابطه‌ ای سالم دارند دعواها و بحث های سازنده و عادلانه ای نیز دارند. یعنی در بحث های خود از برچسب زدن و تحقیر کردن شخص مقابل استفاده نمی کنند. در دعوا و بحث هدف اصلی فهمیدن نظرات شخص مقابل جهت بهبود رابطه می باشد نه اخذ امتیاز از هم!

7.خودتان را هم دوست داشته باشید

شما علاوه اینكه به فرد مقابل خود علاقه دارید باید خودتان را نیز دوست داشته باشید. پس رابطه تان را طبق یك رویا بنا ننمایید. شما باید بدانید كه هیچکس كامل نیست و هر یک نقص ‌های خودتان را دارا هستید. پس یكدیگر را طبق معیارهایی كه تا الان وجود دارد باید بپذیرید.

موفقیت در ایجاد ارتباط با جنس مخالف و نکات اصولی که باید بدانید

8.با هم تصمیم می‌گیرید

در رابطه  هیچ شخصی همه تصمیم‌ ها را یك طرفه نباید بگیرد. نه شما نه طرف مقابل! از اینكه کجا را برای ملاقات هم انتخاب کنید تا اینكه چه غذایی را در رستوران بخورید نباید فقط  توسط یکی از طرفین انتخاب شود. بنابراین در صورتی که یك بار برای فیلم مورد علاقه شما به سینما رفته اید دفعه بعد نوبت طرف مقابل است كه فیلم را انتخاب نماید!

9.از بودن با هم لذت ببرید

روابط سالم مملو از شادی و خوشحالی می باشد. این به معنی نیست كه شما مشكلی ندارید ولی به این معنا است كه زمینه اصلی رابطه شما شاد می باشد و مسائل ساده مانند دیدن یک فیلم با هم موجب شادی ‌تان خواهد شد.

10.درک کردن طرف  مقابل

همه افراد گاهی خسته می شوند، گاهی مریض، نا امید یا دلسرد خواهند شد.همه ما برخی اوقات بی حوصله و ناراحت خواهیم بود.این خیلی مهم است که در صورتی که شخص مقابل با این احساسات دست به گریبان است او را درک کنیم تا این شرایط سپری شود.

11.با یكدیگر با مهربانی رفتار ‌كنید

هیچ چیز با اهمیت تر از این نیست كه با شخصی كه دوست دارید با مهربان باشید و با احترام رفتار کنید. با فرد مقابل خود همدلی داشته باشید و نگران حال او شوید.