رعایت نکاتی خاص برای گسترش کسب و کار اینترنتی

توسعه یک کسب و کار اینترنتی در فضای مجازی و اینترنت کار ساده ای نمی باشد؛ ولی هنگامی که نحوه جهت گیری شما درست باشد، طبیعتا مشکلی پیش نخواهد آمد. فقط نیاز است به 7 نکته خیلی مهم که توسط چند کارآفرین به اجرا در آمده اند و تأیید شده اند، دقت کنید. ما در این مقاله، این نکات ارزشمند را به شما معرفی نموده ایم تا با موفقیت کسب و کارتان را گسترش بدهید.

ظاهر وب ‌سایتتان را بهبود ببخشید

موقعی که تصمیم دارید کسب و کار خود را توسعه ببخشید، باید ظاهر وب ‌سایت شما نسبت به گذشته قابلیت‌های زیاد تری را داشته باشد؛ در نتیجه، طراحی سایت نباید خیلی پیچیده باشد. در اصل سایت  شما باید دارای یک طراحی  ساده باشد. در صورتی کار با وب‌ سایت برای مشتریان به این اندازه سخت باشد که قادر نباشند مسیرشان پیدا کنند، امکان دارد مشتریان خود را از دست بدهید. موقع بهبود عملکرد سایت خود به مواردی مثل سرعت ، چیدمان و فرآیند پرداخت دقت کنید.

شما جهت بهبود و اصلاح وب ‌سایت خود، قادر خواهید بود از ابزار طراحی استفاده نمایید. این ابزار قادر است جهت تست کاربر، نمونه سازی نخستین و طراحی بصری سایت بسیار کمک کننده باشد. علاوه بر این، شما باید اطمینان داشته باشید که طراحی سایت شما به این اندازه خوب است که می‌تواند گسترش یابد.

توسعه کسب و کار اینترنتی و نکاتی برای رونق کار در فضای مجازی

از ویدئوها در سایتتان استفاده نمایید

موقع گسترش کسب و کار اینترنتی خود، توجه به بازاریابی ویدئویی بسیار لازم است. مشتریان بعد از تماشا نمودن یک تبلیغ ویدیویی واکنش مناسب تری به محصولات شما نشان خواهند داد. تلاش کنید ویدیوها را در وب‌ سایت خود قرار دهید. این ویدیوها قادر خواهند بود چگونگی استفاده درست از محصولات را به مشتریان آموزش بدهند. همچنین سعی کنید تا زیرنویس را به ویدیوهای خود  در وب ‌سایت اضافه نمایید. با این عمل مشتریان خیلی بهتر هدف پشت آن را درک خواهند کرد و مشتاق خواهند بود تا آخر آن را دنبال نمایند.

ویدیوهایی که در سایت خود می گذارید می ‌توانند درباره معرفی محصولاتتان به مشتریان ساخته شده باشند. شما به وسیله تصاویر در ویدئوها قادر خواهید بود جزئیات زیاد تری از محصولاتتان را به نمایش بگذارید. مثلا، در صورتی که از راه کسب و کار آنلاین خود کفش به فروش می رسانید، قادر خواهید بود با یک ویدیو بخش های مختلف کیف‌ را نمایش بدهید. پلتفرم‌ هایی چون یوتیوب و نرم‌افزارهایی مثل Vimeo به شما در تهیه ویدیوهای با کیفیت و مناسب کمک خواهند نمود.

در رسانه های اجتماعی فعالیت زیادی داشته باشید

رسانه های اجتماعی یک منبع خیلی خوب برای بازاریابی محتوا می باشند. در بازاریابی محتوا، محتوا به شکل آنلاین و از راه رسانه های اجتماعی با افراد به اشتراک گذاشته می شوند، مثلا این نوع بازاریابی جهت به وجود آوردن علاقه در اشخاص نسبت به محصولات برند استفاده دارد. در صورتی که کسب و کار شما  فاقد یک صفحه در رسانه های اجتماعی می باشد، باید یک صفحه برای آن ایجاد نمایید. داشتن یک صفحه در رسانه های اجتماعی پر طرفدار، جهت توسعه کسب و کار آنلاین بسیار لازم و ضروری است.

البته دارا بودن تنها یک حساب کاربری برای شما کافی نمی باشد. بلکه باید در رسانه اجتماعی خود بسیار فعال باشید. مثلا، شما باید به صورت مرتب تصاویر و ویدیوهایی از محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید، را اپلود نمایید. این مسیر، دارای  فواید خیلی زیادی می باشد. اینستاگرام جهت تبلیغ نمودن  پست ‌های شما و دسترسی به مخاطبان در کل دنیا خیلی خوب عمل خواهد کرد. به صورت کلی رسانه های اجتماعی باعث خواهند شد تا با مخاطبانتان تعامل داشته باشید و مشتریان جدیدی را نیز جذب کنید.

توسعه کسب و کار اینترنتی و نکاتی برای رونق کار در فضای مجازی

وب‌ سایتتان باید مناسب موبایل باشد

امروزه تقریباً تمامی افراد دارای یک تلفن همراه می باشند که قادر هستند با آن به اینترنت دسترسی پیدا کنند. در اصل، تلفن ‌های همراه خیلی از اشخاص امکان وصل شدن به اینترنت را خواهد داشت. به همین علت  وب ‌سایتتان باید به وسیله تلفن همراه نیز برای افراد قابل دسترسی باشد. در غیر این صورت، خیلی از مشتریان خود را از دست می دهید.

بعضی از کسب و کارها اغلب روی بهبود عملکرد نسخه دسکتاپ  متمرکز هستند و نسخه تلفن خیلی برای آن ها اهمیتی ندارد؛ به این دلیل که اغلب آن‌ ها توجه ندارند گه که خیلی از افراد به وسیله تلفن همراه خود وارد سایت می شوند. برای اینکه وب‌ سایتتان با موبایل سازگار باشد داشته باشد، این موارد را مد نظر قرار دهید:

  • کیفیت تصاویر
  • سهولت هدایت به بخش مورد نظر
  • بهبود مدیریت و عملکرد ساده