شاید تا به امروز برای شما هم پیش آمده باشد که دچار سردرد شده باشید و دیگران از خواص دارچین جهت درمان سردرد برای شما صحبت نموده باشند و چه بسا که شما نیز پس از مصرف مشکل تان رفع شده باشد.

دارچین جزو گروه ادویه جات به حساب می آید. درباره اینکه دارچین چطور به عمل می آید، خوب است بدانید که درختچه دارچین درختی کوچک و همیشه سبز است که دارای ارتفاع 6 تا ۷ متر است و از تمام قسمت‌ های این درختچه بویی مطبوع به مشام می رسد. گل های این درختچه در فاصله ماه های بهمن تا فروردین به بار می نشینند.

برگ های آن سبز است و گلهایی سفید رنگ دارد. بد نیست بدانید که دارچین متعلق به سری‌لانکا و هند است و پوست درختچه آن بعنوان ادویه استفاده دارد و در کل دارای خاص فراوانی است.

خیلی از خانم ها از فواید دارچین جهت درمان دردهای قاعدگی اطلاع دارند زیرا که با طبع گرم دارچین این مشکلات نیز مرتفع می شود. در اصل این ماده خوراکی دارای خاصیت های فراوانی است که برخی اوقات مصرف آن با بعضی از مواد خوراکی دیگر موجب بالا رفتن تاثیرات مثبت آن در بدن می شود.

ما در این مقاله به صورت کامل در باره فواید دارچین برای شما صحبت کرده ایم که امیدوار هستیم مورد استفاده شما قرار گیرد.

اطلاعات کامل در مورد دارچین و خواص آن

زمانی دارچین بیشتر از طلا ارزشمند بود و این ارزش آن به دلیل خواص شگفت انگیز آن بود. متخصصین سلامت درباره خاصیت این ماده خوراکی که به عنوان ادویه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، خیلی صحبت کرده اند که در ادامه آن ها را با یکدیگر مرور می کنیم.

خواص دارچین

دارچین کمک کننده درمان دیابت

این درست است که درمانی جهت دیابت نوع ۲ وجود ندارد، ولی خوب است بدانید که دارچین قادر است یک روش موثر در کم کردن نشانه های این بیماری باشد. لوری کنیون فارلی، مشاور و متخصص تغذیه بر این اعتقاد است که به دو روش مختلف این بیماری را می شود مدیریت نمود.

او می گوید: “دارچین قادر است فشار خون را کم کند و اثرات مثبت بر کم کردن علایم   قند خون برای اشخاص مبتلا به دیابت نوع ۲ داشته باشد.” دارچین همچنین قادر است مقاومت به انسولین را کم کند؛ فارلی در این باره توضیح می دهد که: “نشان داده شده است که استفاده از دارچین سطح قند خون را تا 30٪ کم می کند، که می تواند نمونه دیابت را کاهش دهد.”

شین الیسون، یک شیمیدان دارویی توضیح می دهد که دارچین به صورت مستقیم بر سلول های عضلانی تاثیر می گذارد تا آن ها را مجبور به حذف نمودن شکر از جریان خون نماید، جایی که به انرژی تبدیل شوند. حتی مشخص شده است که دارچین بهتر از بیش تر داروهای تجویزی در این مورد اثر مثبت دارد.

به علاوه این که دارچین دارای طعم شیرین طبیعی است که بدون قند می باشد و افزودن آن به مواد غذایی مثل ماست ساده به عنوان یک دسر ، برای مبتلایان به بیماران دیابت خیلی مناسب می باشد و مشکلی به وجود نمی آورد.

خواص دارچین

کاهش دهنده کلسترول خون

امکان دارد شما جزو بیماران دیابت نوع دو نباشید، ولی ممکن است تصمیم داشته باشید دارچین را در رژیم غذاییتان بنا به علل دیگر، از جمله بالا بودن مقدار کلسترول خون و همینطور جهت برخورداری از فواید آن مصرف کنید.

بد نیست بدانید که خوردن دارچین باعث افزایش کلسترول HDL یا کلسترول خون می شود و در عوض به کم کردن کلسترول خون کمک خواهد کرد.

این تمام داستان در باره فواید مصرف دارچین نمی باشد، محققان مختلف بنا به تحقیقاتشان می گویند: مصرف مرتب دارچین می تواند به کم کردن اثرات بد ناشی از مصرف غذاهای چرب در وعده های غذایی کمک نماید و همین گونه به کم شدن میزان قند خون بعد از غذا کمک می کند. پس در صورتی که کلسترول بد خون شما بالا می باشد سعی کنید به صورت مرتب و نه گاه به گاه از دارچین در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

دارچین فواید ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروسی خواهد داشت.

در تحقیقات این نکته ثابت شده است که جهت مبارزه با مشکلات قارچی، باکتری و ویروسی، در غذاها از دارچین استفاده نمایید تا این مشکلات به سادگی برطرف گردند. جای تعجب نیست که در قدیم، جهت بالا بردن تندرستی بدن از این ادویه به شکل جوشانده استفاده می شده است.

همین گونه مصرف دارچین می تواند به عنوان روش درمان یا راه کم کردن علائم مشکلاتی مانند ناراحتی های ریه تا مشکلاتی مانند سردرد استفاده شود.

ولی شاید عجیب باشد که استفاده از دارچین در مبارزه با انواع ویروس ها و نه تنها سرماخوردگی بسیار مفید است. “مطالعات نشان می دهد که عصاره دارچین قادر است به مبارزه با ویروس HIV با جلوگیری نمودن از ورود ویروس به سلول ها کمک نماید.” بنابراین، عصاره دارچین باعث می شود به شکل بالقوه به کم کردن علائم بیماری HIV کمک نماید و از آن می توان به عنوان دارویی جهت درمان این بیماری استفاده شود.

خواص دارچین

کاهش دهنده نشانه های آلزایمر و پارکینسون

بیماری های آلزایمر و پارکینسون دو بیماری عصبی می باشند که هم اکنون غیر قابل درمان اند. بنابراین بخش زیادی از درمان این بیماری ها در مدیریت و کم کردن علائم آنها است و خوب است بدانید که کم کردن نشانه های این بیماری ها با اضافه نمودن دارچین به یک رژیم منظم انجام می گیرد.

خواص ضد سرطان

شواهد تجربی طبق مطالعات علمی نشان داده است که که دارچین دارای اثرات ضد سرطان می باشد، اگر چه این مطالعات تا کنون محدود به تحقیقات حیوانی بوده است. این آزمایش ها نشان داده است که عصاره دارچین رشد سلول های سرطانی را کم می کند و موجب مرگ سلول های سرطانی خواهد شد.

به این شکل دارچین در اصل می تواند رشد سلول های سرطانی را کم کند و در نهایت آن ها را از بین ببرد. از دیگر خواص و ویژگی های دارچین، می شود به وجود آنتی اکسیدان ها و رادیکال های آزاد اشاره نمود، که به اثرات ضد سرطان این ماده پر فایده کمک فراوانی می کند.

خواص دارچین

خواص ضد التهابی

التهاب سیستمیک یک مشکل خیلی مهم است که باعث افزایش بیماری های مزمن در بدن می گردد. با اضافه نمودن دارچین به رژیم غذایی به صورت منظم، این التهاب سیستماتیک قادر است به مقدار خیلی زیادی در اجزای بدن کاهش یابد.

با استفاده نمودن از دارچین و کم کردن التهاب در بدن می شود به درمان انواع دردها  و سردردها و همچنین آرتریت کمک زیادی کرد. فواید ضد التهابی دارچین به دلیل عملکرد آن در بالا بردن گردش خون در بدن می باشد.

مقابله کننده با مشکل سندرم تخمدان

سندرم تخمدان پلیکیستیک یک مشکل با علامت های متعدد می باشد که باید درمان گردد و دارچین قادر است به عنوان یک عنصر خیلی مهم در این فرایند محسوب شود.

به علت خواص خیلی زیاد دارچین که بعضی از آن ها در این مقاله گفته شده است، می شود لقب “ابر غذا” به آن داده شود.